July 29, 2005
jo jag har hört massa roliga saker som personer som arbetar med datorer har stöt på
om du har hört eller stöt på något roligt med datorn eller anvädare kanske du vill skriva om den
vet en kille som satte in minnen i datorn när den var igång minnena gick sönder inte så konstigt kanske 🙄
en annan var en data kille som skulle hjälpa någon via telefon om varför hans dator inte fungerade. efter att han hade kollat sladdar, kopplingar mm så kom det fram att killen hade fåt ström abrott i sitt hem
March 17, 2002
peter@20ghz råkade ju ut för en som jobba på microsoft.
Han klaga på att hans CPU går i fel hastighet, så han trodde den var trasig och lämna tillbaka den, det var bara det att han inte hade ställt in rätt FSB 😀
Oldschool member since 2002.
August 7, 2001
jag fick vatten på min mobo... jag lät den stå i 2timmar bredvid en fläkt o torka... sen testade jag starta den... o inget hände... sen när jag var påväg o ringa o be efter nydelar så fick jag för mig o testa o kortsluta igång den på moderkortet... o då startade den... det var powerknappen som slutade fungera samtidigt som jag fick vattnet på vykortet o powerknappen fick inget vatten på sig... det var damm som störde kontakten bara men det var en skaplig slump 😀
November 6, 2001
Bastard Operator From Hell :bgrin:
July 19, 2001
daggerr wrote: när jag praoade fick jag åka hem till nån gammal tant som hade satt datorn i ett grenuttag som var kopplat till sig själv 🙂
Det är ju som att köra ned en slang från avgasröret till bensintanken 😀
Sedan var en annan kille som hade tryckt in floppy sladden i ATA kontakten 😀
1 Guest(s)