June 23, 2002
chrippaz wrote: Jag har druckit 40cl vodka, och inte ätit något på hela dagen. Och jag är fortfarande inte full, hur fan ska man bli packad?
j**la dåliga förutsättningr.
//chrippaz
Varför skriver han det då?
Jadå är inte 40cl 40% Sprit mycket, krävs mer då.
Iaf för mig.
March 1, 2004
macrus wrote: [quote=chrippaz]Jag har druckit 40cl vodka, och inte ätit något på hela dagen. Och jag är fortfarande inte full, hur fan ska man bli packad?
//chrippaz
Iaf för mig.
Glömde väl bort..
June 23, 2002
festisMER wrote: [quote=macrus][quote=chrippaz]Jag har druckit 40cl vodka, och inte ätit något på hela dagen. Och jag är fortfarande inte full, hur fan ska man bli packad?
//chrippaz
Iaf för mig.
Glömde väl bort..
Ja men att ha käkat en fet pizza innan och att inte ha käkat nåt på hela dagen gör en jävla skillnad.
Så jag skulle inte vilja påstå att det är allt för onormalt.
November 4, 2001
Jag glömde som sagt pizzan men annars hade jag inte käkat något, käkade väll den vid 5-6... började dricka vid 10. Blev väll 50-70cl totalt. Skulle lätt blivit ganska wastead i vanliga fall av det där, och det var en månad sen jag drack rejält.
Blir det såhär nästa gång också, ska jag nog köpa absint eller strårom eller nåt.
September 7, 2003
Jag blev matförgiftad eller nåt för två dagar sedan och har bara ätit en klen lunch sedan dess.
för några timmar sedan grillade vi vid stranden och drack i måttliga mängder fast jag kände direkt på typ två glas 1/2 vodka... tar som faan när man itne har ätit!
Kan tilläågga att jag blev magsjuk av entrêcote på Jensen Bofhus i skagen. Inte trevligt att ta den 300 gram biff kräcklan i handen sen 😉
September 8, 2003
.doedels wrote: Jag blev matförgiftad eller nåt för två dagar sedan och har bara ätit en klen lunch sedan dess.
för några timmar sedan grillade vi vid stranden och drack i måttliga mängder fast jag kände direkt på typ två glas 1/2 vodka... tar som faan när man itne har ätit!Kan tilläågga att jag blev magsjuk av entrêcote på Jensen Bofhus i skagen. Inte trevligt att ta den 300 gram biff kräcklan i handen sen 😉
hehe ja du blev ju redlöst full
September 7, 2003
Pierre C wrote: [quote=.doedels]Jag blev matförgiftad eller nåt för två dagar sedan och har bara ätit en klen lunch sedan dess.
för några timmar sedan grillade vi vid stranden och drack i måttliga mängder fast jag kände direkt på typ två glas 1/2 vodka... tar som faan när man itne har ätit!Kan tilläågga att jag blev magsjuk av entrêcote på Jensen Bofhus i skagen. Inte trevligt att ta den 300 gram biff kräcklan i handen sen 😉
hehe ja du blev ju redlöst full
Ja eller hur ! (ironin sprödlar)
November 4, 2001
Vitamin-C wrote: varför vill du eftersträva fyllan chrippaz? drick för att det är gott.
Hej, farfar varför håller du dig inte till jolt colan?
Det enda jag undrade var.
1. Är det normalt, och med tanke på vad ni har svarat verkar det ju som att jag är alkoholintolerant.
2. Kan man göra något åt det; kan man sänka sin alkoholtoleransnivå?
May 17, 2004
chrippaz wrote: [quote=Vitamin-C]varför vill du eftersträva fyllan chrippaz? drick för att det är gott.
1. Är det normalt, och med tanke på vad ni har svarat verkar det ju som att jag är alkoholintolerant.
ja det är normalt att du tål mycket sprit, lite över snittet men fortfarande normalt (till en viss gräns). har för mig att du kan sänka alkohol tolleransen genom att äta mer fet mat, röka m.m, ar för mig att det ska försämmra din lever så att du inte kan rena tilräckligt med alkohol altså blir det mer aklohol i blodet = snabbare fylla. ni kan rätta mig om jag har fel.
sen så måstejag säjja att det är klart bra att ha en hög tollerans mot spriten men du måste ändå hålla koll på vad du dricker. föressten så gillar jag inte dricka, mjölk är gottt 😉
October 24, 2002
Låter som bullshit från de flesta, leta upp valfri bartender och berätta hur mycket ni kan dricka utan att bli fulla och se ifall han tror er. En annan sak är ifall ni inte känner av fyllan speciellt mycket, men beror det är ju en annan sak. Redan i topic kan jag hävda att chrippaz var påverkad av alkohol, alternativ att han har en väldigt skum personlighet.
Skäp er folk, det är ju bara pinsamt.
November 4, 2001
bjorne wrote: Låter som bullshit från de flesta, leta upp valfri bartender och berätta hur mycket ni kan dricka utan att bli fulla och se ifall han tror er. En annan sak är ifall ni inte känner av fyllan speciellt mycket, men beror det är ju en annan sak. Redan i topic kan jag hävda att chrippaz var påverkad av alkohol, alternativ att han har en väldigt skum personlighet.
Skäp er folk, det är ju bara pinsamt.
Internet Dr Phil har talat.
Vitamin-C wrote: [quote=chrippaz][quote=Vitamin-C]varför vill du eftersträva fyllan chrippaz? drick för att det är gott.
ja det är normalt att du tål mycket sprit, lite över snittet men fortfarande normalt (till en viss gräns). har för mig att du kan sänka alkohol tolleransen genom att äta mer fet mat, röka m.m, ar för mig att det ska försämmra din lever så att du inte kan rena tilräckligt med alkohol altså blir det mer aklohol i blodet = snabbare fylla. ni kan rätta mig om jag har fel.
sen så måstejag säjja att det är klart bra att ha en hög tollerans mot spriten men du måste ändå hålla koll på vad du dricker. föressten så gillar jag inte dricka, mjölk är gottt 😉
Jag har för mig att det är dåligt med hög toleransnivå att det är lättare att bli alkoholiserad, plus dyrt 😛
2 Guest(s)