February 11, 2001
January 4, 2001
On 2002-01-05 14:20, virran wrote:
Jag var med när han först laddade ner 23.11 drivisarna till hans graffekort utan progget.
Han laddade ner med högst 67 kb/s.När han använde progget, laddade han ner med 380 kb/s.
Testa att ladda ner detta progg på; http://download.cnet.com/downl.....01-102-0-1 och sedan på "Download accelerator"
Det berornog inte på att programmet ligger i temp mappen.... då kan du fan komma upp i 300kb/s utan ett sånt skit program med modem
har själv testat det... det hjälpte inte mycket... var inte värt att ha det iallfall..
April 5, 2001
Det går visst att öka nedladdningshastigheten med hjälp av mjukvara!!!
Det spelar ingen roll om ni sitter på en fet uppkoppling, om sedan operativsystemet eller programet ni använder är dåligt programerat. Skillnaden är också större än man kan tro.
För er som har en ftp-server uppe i windows, och kör Serv-U eller liknande. Testa Raiden FTP så kommer ni märka en stor skillnad. Eller installera Linux och kör ftp
där. Min ftp i Linux är 2-3ggr snabbare än då jag kört Serv-U i WinXP.
July 16, 2001
Det är som MangeMan säger. Tankar man redan i full hastighet så går det inte att få (mycket) snabbare. Jag själv tankade som högst i ca 250 kb "vanligt" som mest när jag hade Bonet.. När jag körde DAP kom jag ofta upp i 400 kb/sek.
sen 6 gånger snabbare?... Snabbare än vad? full teoretisk hastighet? nej knappast. har man modem (56k) är det meningslöst, brukar bara gå segare om man använder DAP.
May 28, 2001
Programet bygger på samma princip som den kazaa använder. Den tankar från fler servrar samtidigt för att utnyttja DEN EGNA bandbredden bättre.
T.ex. genom att tanka från 20 pers med 3 kb/s samtidigt så får du 60 kb/s om din bandbredd nu klarar det...
Du kan ALDRIG få mer än den bandbredden din ISP gett dig...
October 9, 2001
On 2002-01-12 19:46, c8h10n4o2 wrote:
Du kan ALDRIG få mer än den bandbredden din ISP gett dig...
Tack "koffe"!
Blev nästan lite orolig att det var sant. Men folk hör ju sånt de vill höra (och tro) och när man kan öka bandbredd gratis så är det ju många som lyssnar.
Påminner om det där med nylonstrumpa över TV:n på 60-talet! (inte för att jag var född då, men ändå)
November 29, 2001
1 Guest(s)