Är det rasistiskt att...|Page 4|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Är det rasistiskt att...
MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
sp_UserOfflineSmall Offline
492831
December 28, 2003 - 1:18 pm
sp_Permalink sp_Print

tycker allting med att man inte ska säga neger till svarta är löjligt..

det såg man ju bara för ett tag sen när bageriet här i Sjöbo hade satt ut en skylt där det stod "Negerbollar" vid sina kakor som heter, ja just det, negerbollar...

där är en hel del svarta som handlar på bageriet och dom har _ALDRIG_ klagat på det, och varför det då?

JO, för dom anser att det inte är ett fult ord.. men så kommer det in nån jävla stockholmskärring som var på besök och såg det, och börja skrika som fan och sedan anmälde det till DO, är det vi som använder ordet och tycker det är naturligt att göra det som är rasister eller hon som direkt klassar det som ett "fult ord" som är rasist?!

om nu inte de svarta i detta landet tycket det är fel att kalla dom för n*grar, varför i HELVETE ska vi göra det?!

jag bryr mig inte om att folk kallar mig rasist för detta, jag är redan rasistklassad iom att jag kommer från Sjöbo laugh

*** politiska diskussioner förs utanför NH enligt sticky-posten överst i detta forum *** (redigerat av UndaC)

blev en del OT, men jag var tvungen att skriva av mig lite aggresioner.. 🙄

BelGarath
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
492834
December 28, 2003 - 1:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Tänk på hur Sverige kommer se ut om 100 år
All urskog och annan fin natur kommer fan vara ersatt av betong

ruski2
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1468
492893
December 28, 2003 - 2:26 pm
sp_Permalink sp_Print

näää, vi kommer säkert att bo på månen.

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
493343
December 28, 2003 - 11:37 pm
sp_Permalink sp_Print

MrWeizel wrote: det såg man ju bara för ett tag sen när bageriet här i Sjöbo hade satt ut en skylt där det stod "Negerbollar" vid sina kakor som heter, ja just det, negerbollar...

där är en hel del svarta som handlar på bageriet och dom har _ALDRIG_ klagat på det, och varför det då?

JO, för dom anser att det inte är ett fult ord.. men så kommer det in nån j**la stockholmskärring som var på besök och såg det, och börja skrika som fan och sedan anmälde det till DO, är det vi som använder ordet och tycker det är naturligt att göra det som är rasister eller hon som direkt klassar det som ett "fult ord" som är rasist?!

neger är inget fult ord, det beror ju på hur man använder ordet
men de flesta som kallas negrar är ju inte negrar ändå och oftast när det används så är det ju i något negativt sammanhang

att jämföra användandet av ordet negerboll som benämning på ett bakverk med att kalla en färgad person "svarting" är rätt way off till att börja med
trodde du att godsaken kunde ta illa upp eller?
kärringen var överspänd men vad hon gjorde och det du berättar om har ju mer eller mindre ingenting att göra med det som diskuteras i tråden

heimdal
Member
Medlem
Forum Posts: 2779
493409
December 29, 2003 - 1:15 am
sp_Permalink sp_Print

lås lås lås

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 263
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL