January 28, 2003
tycker allting med att man inte ska säga neger till svarta är löjligt..
det såg man ju bara för ett tag sen när bageriet här i Sjöbo hade satt ut en skylt där det stod "Negerbollar" vid sina kakor som heter, ja just det, negerbollar...
där är en hel del svarta som handlar på bageriet och dom har _ALDRIG_ klagat på det, och varför det då?
JO, för dom anser att det inte är ett fult ord.. men så kommer det in nån jävla stockholmskärring som var på besök och såg det, och börja skrika som fan och sedan anmälde det till DO, är det vi som använder ordet och tycker det är naturligt att göra det som är rasister eller hon som direkt klassar det som ett "fult ord" som är rasist?!
om nu inte de svarta i detta landet tycket det är fel att kalla dom för n*grar, varför i HELVETE ska vi göra det?!
jag bryr mig inte om att folk kallar mig rasist för detta, jag är redan rasistklassad iom att jag kommer från Sjöbo
*** politiska diskussioner förs utanför NH enligt sticky-posten överst i detta forum *** (redigerat av UndaC)
blev en del OT, men jag var tvungen att skriva av mig lite aggresioner.. 🙄
November 29, 2001
MrWeizel wrote: det såg man ju bara för ett tag sen när bageriet här i Sjöbo hade satt ut en skylt där det stod "Negerbollar" vid sina kakor som heter, ja just det, negerbollar...
där är en hel del svarta som handlar på bageriet och dom har _ALDRIG_ klagat på det, och varför det då?
JO, för dom anser att det inte är ett fult ord.. men så kommer det in nån j**la stockholmskärring som var på besök och såg det, och börja skrika som fan och sedan anmälde det till DO, är det vi som använder ordet och tycker det är naturligt att göra det som är rasister eller hon som direkt klassar det som ett "fult ord" som är rasist?!
neger är inget fult ord, det beror ju på hur man använder ordet
men de flesta som kallas negrar är ju inte negrar ändå och oftast när det används så är det ju i något negativt sammanhang
att jämföra användandet av ordet negerboll som benämning på ett bakverk med att kalla en färgad person "svarting" är rätt way off till att börja med
trodde du att godsaken kunde ta illa upp eller?
kärringen var överspänd men vad hon gjorde och det du berättar om har ju mer eller mindre ingenting att göra med det som diskuteras i tråden
3 Guest(s)