April 11, 2003
Hej. Jag vill kolla om ni tycker att det är roligt att bo där ni bor? Alltså, finns det saker som ni tycker om att göra där ni bor?
Jag trivs iaf här i Hedemora men flera av mina kompisar till det är tråkigt här. Även min gamla kompis nere i Uppsala tycker det är tråkigt där.
Jag gissar att ca 5% av ungdomarna mellan 15 - 25 år tycker det är roligt där dom bor. Alltså ca 95% av den åldersgruppen tycker det är tråkigt där dom bor.
Så, hur är det med er?
April 20, 2005
Jag är ganska nöjd över var jag bor, det kunde funnits lite mer aktiviteter men dat kan man ju alltid skapa själv med några kompisar.
Men det va inte förrän mina föräldrar skaffade en sommarstuga i halmstad som jag saknade aktiviteter här hemma.
Det handlar ju bara om att använda sin kreativitet för att slippa ha tråkigt eller skaffa en hobby..
February 12, 2003
Jag bor i ett rätt stillsamt område i skogen (läs = väldigt stillsamt) mellan en sjö och en grusgrop, en km till crossbana, 50m till grusgropen, 150m till stranden, endurospår finns lite all over the place, så jag klarar mig åtminstone på somrarna. Det som suger mest är möjligheterna att ta sig nånstans, placeringen är så jävla bäst. Det är ~2.5 mil till Stockholm C fågelvägen, men minst en mil till allt och alla härifrån sett. Därav mitt favorituttryck "Sveriges mest centralt belägna skog".
Men eftersom jag kör cross är somrarna rätt sköna. Vintrarna är lite värre, det är kallt, strömavbrott var och varannan dag (känns det som, var bättre förra året iofs) och svårare att ta sig nånstans, eftersom man måste nyttja asfaltsvägar. 😉
Lite klurig fråga..
Inte är det väl speciellt roligt i Ljungaverk där jag bor, men trivs gör jag..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
October 23, 2004
Finns inte så mycket mer än skog där jag bor. Nära till havet och så men är så speciellt kul här. Går an på sommaren då man kan åka båt och bada men på vintern är det riktigt kasst.
Antec P182| Corsair 750W psu | Gigabyte GA EP45-DS3R | Intel Core Duo E8500@3.6GHz | 4 GB Corsair RAM| Sapphire 4870X2 2GB | 24" Samsung 2493HM | Logitech Z-2300 | Soundblaster X-Fi Xtreme Music |
July 13, 2002
Inte varit på ett enda ställe i hela sverige (eller världen för den delen, ändå relativt berest) där jag hellre skulle vilja bo.
Bor i centrala Stockholm, norrmalm.
EDIT: Men klart, då hör det till att jag även drar några resor per år; till alperna på vintern och västkusten/norrland under sommaren, alla behöver variation... men sthlm är base!
July 16, 2003
Bor i en av Sveriges hottaste sommarstäder. Typ dubbel befolkningsmängd under sommaren, som exempelvis Visby.
På sommaren är Piteå en toppenstad som kan rekommenderas till alla.
Men.. på vintern är det bara vinter! Men det har blivit mildare och mildare så numer kommer snön först i mitten av januari.
Tur att vi har ett trevligt stadsnät som erbjuder 100/100 Mbit Internet för 294Kr 🙂 . Och jag bor 15Km från centrala stan.
2 Guest(s)