June 17, 2005
Japp brorsan fyller år på norges national dag(17maj) så det börjar bli dax för nån present och jag har tänkt mig ett RC plan till honom eftersom han såg helt frälst ut av min helikopter.
så jag har tänkt mig något hyfsat billigt: Piper J-3 cub elflygplan.
http://www.rmf.se/products.php.....;PCatID=18
så jag undrar om någon har någon erfarenhet av detta plan? är det dugligt eller helt bortkastade pengar. han är nybörjare så det behövs inget plan som kan göra avancerade manövrar.
sen så är alla likvärdiga tips varmt välkomna!
ha en trevlig dag på er, tack!
August 9, 2005
addeee wrote: ja men jag menade inte direkt affären den litar jag på. undrar mest om ett modelflyg för 15 hundra ens lyfter eftersom dom var så jäkla dyra för 10+ år sen...
men tack för svaret!
Har en kompis som köpte ett plan av en enkel variant för 600:-, funkar hur bra som helst trots att jag kraschade det.
November 21, 2005
jag har faktiskt ett sånt där plan 🙂
Om man vill flyga mer seriöst så är det inte ett speciellt bra alternativ. Planet är väldigt lätt och därför väldigt svår fluger i vind. Jag har dock bara flugit med det 4 gånger då jag inte är så väldigt insatt.
Första gången jag testade så lyckades jag faktiskt flyga perfekt, det var innomhus i en ganska stor idrottshall med en polare som och flög sitt plan där. Det gick skitbra men det gick inte spec fort.
Jag har sedan flugit utomhus och vinden tar tag i planet ganska ordentligt, en gång kom en kastving och körde ner flygplanet i backen och ena vingen knäcktes :P.
Så jag kan väll säga tt det är absolut 100 % ett nybörjar plan. Är man ute efter lite mer kvalite ska man nog satsa på något lite bättre. Men om man bara är ute efter att lära sig grunderna så är nog detta flygplan helt ok.
June 17, 2005
tack för svaren, ja det är bara till för nybörjar flyg dessutom tänker inte JAG köpa ett dyrt plan till honom om han tycker det är kul, det får han allt lägga pengar på själv!
var det svårt att lyfta, startar man från backen eller ska man kasta det? hur lång är batteri tiden? märker man när batteriet börjar bli dåligt eller är det crash landning som gäller?
November 21, 2005
June 17, 2005
aha tack för infon! finns det något sätt man märker när batteriet börjar ta slut så planet inte skenar rakt ned i marken det vore jobbigt.
på min helikopter märker jag det på att den blir seg, fast servona slår aldrig av sig så man hela tiden ska ha viss kontroll, är det så på planet oxå?
2 Guest(s)