Är detta snyggt (BB - Arnold)|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Är detta snyggt (BB - Arnold)
Sardaukar
Member
Medlem
Forum Posts: 4818
sp_UserOfflineSmall Offline
751832
October 20, 2004 - 2:21 pm
sp_Permalink sp_Print

.doedels wrote: Är helt säker på att alla som svarat "nej" är stora fettberg 😉

Eller tvärtom... embarassed

Sardaukar
Member
Medlem
751836
October 20, 2004 - 2:22 pm
sp_Permalink sp_Print

nivaman wrote: [quote=Sardaukar][quote=nivaman]björne menar nog Kevin Levrone
som har sprungit 40yards på 4.2 sekunder enligt http://www.findarticles.com/p/articles/mi_m0KFY/is_8_20/ai_98539260

Haha 40 yards...inte ens 40m ju...

Sen kan man fråga sig på vilket sätt han är stark. Såna muskler klarar nog ingen längre belastning. Har fått höra att muskelfästena är så uttänjda att de löper stor risk att de går av.

40 yards = 36.576 meter
det på 4.2 sekunder är inte illa...

Nej men det är ju löjligt kort sträcka att jämföra med.

nivaman
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1496
751847
October 20, 2004 - 2:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Sardaukar wrote: [quote=nivaman][quote=Sardaukar][quote=nivaman]björne menar nog Kevin Levrone
som har sprungit 40yards på 4.2 sekunder enligt http://www.findarticles.com/p/articles/mi_m0KFY/is_8_20/ai_98539260

Sen kan man fråga sig på vilket sätt han är stark. Såna muskler klarar nog ingen längre belastning. Har fått höra att muskelfästena är så uttänjda att de löper stor risk att de går av.

40 yards = 36.576 meter

om inte annat så dödar det myten om att "dom" skulle vara oförmögna till annat än att stå på scen och posera...
dessutom är flertalet av "dom" otroligt flexibla...
att gå ner i split och spagat är inga problem för dom flesta bodybuilders som tävlar...

KorSpo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 479
751857
October 20, 2004 - 2:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Personligen tycker jag bodybuilders är lite ghey, smeka in sig i olja och stå och spänna sig inför andra män...ja ni...

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1644
751859
October 20, 2004 - 2:49 pm
sp_Permalink sp_Print

KorSpo wrote: [quote=bjorne][Förklara för mig vad snyggt är då.

Ja för det första så gör du det vanliga misstaget och tror att tjejer gillar muskler. Tjejer gillar att man är vältränad och relativt stor. Med stor menar de inte att man ska vara 1 meter bred över axlarna och ha triceps som hulken. Nej gärna längd runt 190, normalt välbyggd kropp. Någon tog upp Brad Pitt. Det är väl ungefär så tjejer vill ha en kille. Han var iofs lite för deffad i tex. Fight Club, några kg mer får han lägga på sig. Sen är han normen för tjejernas drömkille. Utstrålning är dock viktigare än en snygg kropp. Detta har jag kommit fram till efter lång efterforskning, bland annat ett skolarbete inom ämnet.

Jag har också läst om det. Det var visserligen rätt många år sedan, men slutsatsen var att muskler symboliserar makt, makt är något kvinnor eftertracktar hos en man. Dock finns det ju en "freak-gräns" naturligtvis. Var gränsen går är svårt att urskilja, men mer än Brad Pitt, dock är det de här med underhudsfettet, lite underhudsfett gör att man ser ovälmånde ut. Sedan vad kvinnor säger och vad deras instinkter säger skiljer sig något fruktansvärt.

När jag sa "Förklara för mig vad snyggt är då." så menade jag inte så som du uppenbarligen trodde. Utan jag menade snarare vad du menar när du säger att något är snyggt, det verkar som du inte tycker att man kan tycka en bil är snygg, utan att man gillar bilen för att den verkar "bäst".

Du sa "Men jag antar de flesta killar vill se ut som honom men det beror inte på att de tycker han är snygg. Störst är bäst och kommer alltid vara det."

KorSpo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 479
751862
October 20, 2004 - 2:54 pm
sp_Permalink sp_Print

När jag sa: "Men jag antar de flesta killar vill se ut som honom men det beror inte på att de tycker han är snygg. Störst är bäst och kommer alltid vara det." så syftade jag på män som du kanske förstår om du läser det citatet mer än en gång.

När jag pratar om vad som är snyggt så går jag utifrån en tjejs perspektiv eftersom ja de flesta killar är ju intresserade mer av det än hur killar ser på oss? Eller kanske bara jag som har fel. Ja jag vet att kvinnors instinkter skiljer sig men normen vad kvinnor tänder på är _inte_ en bodybuilder, det jag försökte påvisa. Har dock förstått att du mer eller mindre sympatiserar med dessa muskelberg och själv försöker bli det. Svårt att övertyga en redan insnöad person genom bara diskussion på NH... så jag säger: Du får tro vad du vill om vad tjejer tycker om...

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
751881
October 20, 2004 - 3:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Sardaukar wrote: [quote=nivaman]björne menar nog Kevin Levrone

Haha, inte ens 40m, nej det är det inte, men 4.2sek är fortfarande otroligt jävla snabbt.

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
751887
October 20, 2004 - 3:21 pm
sp_Permalink sp_Print

KorSpo wrote: När jag sa: "Men jag antar de flesta killar vill se ut som honom men det beror inte på att de tycker han är snygg. Störst är bäst och kommer alltid vara det." så syftade jag på män som du kanske förstår om du läser det citatet mer än en gång.

Det förstod jag.

När jag pratar om vad som är snyggt så går jag utifrån en tjejs perspektiv eftersom ja de flesta killar är ju intresserade mer av det än hur killar ser på oss? Eller kanske bara jag som har fel. Ja jag vet att kvinnors instinkter skiljer sig men normen vad kvinnor tänder på är _inte_ en bodybuilder, det jag försökte påvisa. Har dock förstått att du mer eller mindre sympatiserar med dessa muskelberg och själv försöker bli det. Svårt att övertyga en redan insnöad person genom bara diskussion på NH... så jag säger: Du får tro vad du vill om vad tjejer tycker om...

Insnöad person, tack för den.

Nej, jag vet väl att de flesta kvinnorna inte tänder på bodybuilders ur det perspektivet som du tänker dig en typisk "bodybuilder".

Arne_Garflak
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 916
751898
October 20, 2004 - 3:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Svinsnyggt!
Allt annat än tvättbräda är oacceptabelt!

Sardaukar
Member
Medlem
751918
October 20, 2004 - 3:45 pm
sp_Permalink sp_Print

nivaman wrote: [quote=Sardaukar][quote=nivaman][quote=Sardaukar][quote=nivaman]björne menar nog Kevin Levrone

40 yards = 36.576 meter

om inte annat så dödar det myten om att "dom" skulle vara oförmögna till annat än att stå på scen och posera...
dessutom är flertalet av "dom" otroligt flexibla...
att gå ner i split och spagat är inga problem för dom flesta bodybuilders som tävlar...

Jag undrar om det är någon som har sagt motsatsen i denna tråd? Det var väl bara bjorne som tolkade Dehmans inlägg lite konstigt. Dehman sa att det ser dumt ut...inte att dem är klumpiga.

Kizo
Member
Medlem
Forum Posts: 5235
751980
October 20, 2004 - 4:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Enligt mig är det mycket snyggt.
Tack vare de perfekta proportionerna, men jag förstår verkligen vad de som inte gillar det menar.
Det måste många andra enorma killar som ser ut som russin av alla ådror. Det är fult. Men Arnold - Aye caramba!
Perfektion.

Och som det redan nämnt, Brad Pitts fysik är också snygg. Någon nämnde Fight Club + några kilo. Det skulle alltså vara Troy, och ja, där har en kropp som inte mångar klagar på!

makhra
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 568
751994
October 20, 2004 - 4:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Kizo wrote: Enligt mig är det mycket snyggt.
Tack vare de perfekta proportionerna, men jag förstår verkligen vad de som inte gillar det menar.
Det måste många andra enorma killar som ser ut som russin av alla ådror. Det är fult. Men Arnold - Aye caramba!
Perfektion.

Och som det redan nämnt, Brad Pitts fysik är också snygg. Någon nämnde Fight Club + några kilo. Det skulle alltså vara Troy, och ja, där har en kropp som inte mångar klagar på!

Ja, han är fin i Troy... 😛

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
751995
October 20, 2004 - 4:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag ser hellre ut som Brad Pitts än som Arnold.
Så där stora ser inte klokt ut.
Likar nån nån fucking tjur eller nått. :bgrin:

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
752009
October 20, 2004 - 5:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Kizo wrote: Enligt mig är det mycket snyggt.
Perfektion.

Precis, tror det till större delen är underhudsfettet som gör att Arnold inte ser så grisig ut.

Pojo
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
752013
October 20, 2004 - 5:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Denna dagen jag funderar på om jag ska se ut som honom eller honom skulle jag starkt fundera på om jag är ghay.

Sen att man fantiserar om det motsatta könets kroppar är helt naturligt.

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
752083
October 20, 2004 - 6:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Pojo wrote: Denna dagen jag funderar på om jag ska se ut som honom eller honom skulle jag starkt fundera på om jag är ghay.

Sen att man fantiserar om det motsatta könets kroppar är helt naturligt.

Att fantisera om sitt eget köns kropp är också helt naturligt. Skulle bli förvånad ifall någon hävda på fullaste allvar att han/hon inte gjort det.

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
752085
October 20, 2004 - 6:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Det handlar mycket om utstrålning. Som kille utan att vara bög ( 🙄 ) kan jag säga att Richard Gere såg mycket bra ut i pretty woman. 🙂

Kizo
Member
Medlem
752094
October 20, 2004 - 6:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: Det handlar mycket om utstrålning. Som kille utan att vara bög ( 🙄 ) kan jag säga att Richard Gere såg mycket bra ut i pretty woman. 🙂

Fast Julia Roberts såg bättre ut. Men jag gillar inte henne. Hon har en hästkäft. (Gå inte off topic nu)

Kizo
Member
Medlem
752097
October 20, 2004 - 6:23 pm
sp_Permalink sp_Print

bjorne wrote: [quote=Kizo]Enligt mig är det mycket snyggt.
Perfektion.

Precis, tror det till större delen är underhudsfettet som gör att Arnold inte ser så grisig ut.

Indeed.
Muskler är snyggt, men inte nödvändigtvis ådror.

[Gamepredator] Sulan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1705
752215
October 20, 2004 - 7:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Naa... Man ska se ut som jag 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 83
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL