December 5, 2001

nivaman wrote: [quote=Sardaukar][quote=nivaman]björne menar nog Kevin Levrone
som har sprungit 40yards på 4.2 sekunder enligt http://www.findarticles.com/p/articles/mi_m0KFY/is_8_20/ai_98539260
Haha 40 yards...inte ens 40m ju...
Sen kan man fråga sig på vilket sätt han är stark. Såna muskler klarar nog ingen längre belastning. Har fått höra att muskelfästena är så uttänjda att de löper stor risk att de går av.
40 yards = 36.576 meter
det på 4.2 sekunder är inte illa...
Nej men det är ju löjligt kort sträcka att jämföra med.
March 1, 2003

Sardaukar wrote: [quote=nivaman][quote=Sardaukar][quote=nivaman]björne menar nog Kevin Levrone
som har sprungit 40yards på 4.2 sekunder enligt http://www.findarticles.com/p/articles/mi_m0KFY/is_8_20/ai_98539260
Sen kan man fråga sig på vilket sätt han är stark. Såna muskler klarar nog ingen längre belastning. Har fått höra att muskelfästena är så uttänjda att de löper stor risk att de går av.
40 yards = 36.576 meter
om inte annat så dödar det myten om att "dom" skulle vara oförmögna till annat än att stå på scen och posera...
dessutom är flertalet av "dom" otroligt flexibla...
att gå ner i split och spagat är inga problem för dom flesta bodybuilders som tävlar...
October 24, 2002

KorSpo wrote: [quote=bjorne][Förklara för mig vad snyggt är då.
Ja för det första så gör du det vanliga misstaget och tror att tjejer gillar muskler. Tjejer gillar att man är vältränad och relativt stor. Med stor menar de inte att man ska vara 1 meter bred över axlarna och ha triceps som hulken. Nej gärna längd runt 190, normalt välbyggd kropp. Någon tog upp Brad Pitt. Det är väl ungefär så tjejer vill ha en kille. Han var iofs lite för deffad i tex. Fight Club, några kg mer får han lägga på sig. Sen är han normen för tjejernas drömkille. Utstrålning är dock viktigare än en snygg kropp. Detta har jag kommit fram till efter lång efterforskning, bland annat ett skolarbete inom ämnet.
Jag har också läst om det. Det var visserligen rätt många år sedan, men slutsatsen var att muskler symboliserar makt, makt är något kvinnor eftertracktar hos en man. Dock finns det ju en "freak-gräns" naturligtvis. Var gränsen går är svårt att urskilja, men mer än Brad Pitt, dock är det de här med underhudsfettet, lite underhudsfett gör att man ser ovälmånde ut. Sedan vad kvinnor säger och vad deras instinkter säger skiljer sig något fruktansvärt.
När jag sa "Förklara för mig vad snyggt är då." så menade jag inte så som du uppenbarligen trodde. Utan jag menade snarare vad du menar när du säger att något är snyggt, det verkar som du inte tycker att man kan tycka en bil är snygg, utan att man gillar bilen för att den verkar "bäst".
Du sa "Men jag antar de flesta killar vill se ut som honom men det beror inte på att de tycker han är snygg. Störst är bäst och kommer alltid vara det."
May 3, 2004

När jag sa: "Men jag antar de flesta killar vill se ut som honom men det beror inte på att de tycker han är snygg. Störst är bäst och kommer alltid vara det." så syftade jag på män som du kanske förstår om du läser det citatet mer än en gång.
När jag pratar om vad som är snyggt så går jag utifrån en tjejs perspektiv eftersom ja de flesta killar är ju intresserade mer av det än hur killar ser på oss? Eller kanske bara jag som har fel. Ja jag vet att kvinnors instinkter skiljer sig men normen vad kvinnor tänder på är _inte_ en bodybuilder, det jag försökte påvisa. Har dock förstått att du mer eller mindre sympatiserar med dessa muskelberg och själv försöker bli det. Svårt att övertyga en redan insnöad person genom bara diskussion på NH... så jag säger: Du får tro vad du vill om vad tjejer tycker om...
October 24, 2002

Sardaukar wrote: [quote=nivaman]björne menar nog Kevin Levrone
Haha, inte ens 40m, nej det är det inte, men 4.2sek är fortfarande otroligt jävla snabbt.
October 24, 2002

KorSpo wrote: När jag sa: "Men jag antar de flesta killar vill se ut som honom men det beror inte på att de tycker han är snygg. Störst är bäst och kommer alltid vara det." så syftade jag på män som du kanske förstår om du läser det citatet mer än en gång.
Det förstod jag.
När jag pratar om vad som är snyggt så går jag utifrån en tjejs perspektiv eftersom ja de flesta killar är ju intresserade mer av det än hur killar ser på oss? Eller kanske bara jag som har fel. Ja jag vet att kvinnors instinkter skiljer sig men normen vad kvinnor tänder på är _inte_ en bodybuilder, det jag försökte påvisa. Har dock förstått att du mer eller mindre sympatiserar med dessa muskelberg och själv försöker bli det. Svårt att övertyga en redan insnöad person genom bara diskussion på NH... så jag säger: Du får tro vad du vill om vad tjejer tycker om...
Insnöad person, tack för den.
Nej, jag vet väl att de flesta kvinnorna inte tänder på bodybuilders ur det perspektivet som du tänker dig en typisk "bodybuilder".
December 5, 2001

nivaman wrote: [quote=Sardaukar][quote=nivaman][quote=Sardaukar][quote=nivaman]björne menar nog Kevin Levrone
40 yards = 36.576 meter
om inte annat så dödar det myten om att "dom" skulle vara oförmögna till annat än att stå på scen och posera...
dessutom är flertalet av "dom" otroligt flexibla...
att gå ner i split och spagat är inga problem för dom flesta bodybuilders som tävlar...
Jag undrar om det är någon som har sagt motsatsen i denna tråd? Det var väl bara bjorne som tolkade Dehmans inlägg lite konstigt. Dehman sa att det ser dumt ut...inte att dem är klumpiga.
September 16, 2002

Enligt mig är det mycket snyggt.
Tack vare de perfekta proportionerna, men jag förstår verkligen vad de som inte gillar det menar.
Det måste många andra enorma killar som ser ut som russin av alla ådror. Det är fult. Men Arnold - Aye caramba!
Perfektion.
Och som det redan nämnt, Brad Pitts fysik är också snygg. Någon nämnde Fight Club + några kilo. Det skulle alltså vara Troy, och ja, där har en kropp som inte mångar klagar på!
February 1, 2004

Kizo wrote: Enligt mig är det mycket snyggt.
Tack vare de perfekta proportionerna, men jag förstår verkligen vad de som inte gillar det menar.
Det måste många andra enorma killar som ser ut som russin av alla ådror. Det är fult. Men Arnold - Aye caramba!
Perfektion.Och som det redan nämnt, Brad Pitts fysik är också snygg. Någon nämnde Fight Club + några kilo. Det skulle alltså vara Troy, och ja, där har en kropp som inte mångar klagar på!
Ja, han är fin i Troy...
October 24, 2002

Kizo wrote: Enligt mig är det mycket snyggt.
Perfektion.
Precis, tror det till större delen är underhudsfettet som gör att Arnold inte ser så grisig ut.
October 24, 2002

Pojo wrote: Denna dagen jag funderar på om jag ska se ut som honom eller honom skulle jag starkt fundera på om jag är ghay.
Sen att man fantiserar om det motsatta könets kroppar är helt naturligt.
Att fantisera om sitt eget köns kropp är också helt naturligt. Skulle bli förvånad ifall någon hävda på fullaste allvar att han/hon inte gjort det.
September 16, 2002

bjorne wrote: [quote=Kizo]Enligt mig är det mycket snyggt.
Perfektion.
Precis, tror det till större delen är underhudsfettet som gör att Arnold inte ser så grisig ut.
Indeed.
Muskler är snyggt, men inte nödvändigtvis ådror.
2 Guest(s)