January 26, 2003
såg en kul sida på ett annat forum
http://hem.passagen.se/cangaroos/
Enligt honom så heter Linus Torvalds egentligen Linyos Torovoltos och är en före detta sovjetisk agent. Han skapade tydligen operativsystemet Lunix som uppenbarligen baserades på ett program som heter "xenix", vilket skrevs av Microsoft för den amerikanska regeringen.
edit: annan sida med samma text fast på engelska, nu med kommentarer som kanske kan vara lite kul att läsa
http://www.adequacy.org/public......2147.html
December 31, 2002
Om du ser ordet "LILO" när Windows startar (när du just slagit på datorn) så har din son installerat lunix. För att bli av med det måste du skicka tillbaka datorn till tillverkaren så att de kan montera in en ny hårddisk. Lunix är en mycket farlig mjukvara och kan inte tas bort utan att ytan på din hårddisk skadas.
Angånde föräldern: :cy: om det är på riktigt. Angående texten: :rollsmile:
May 17, 2002
Om din son har bett om en ny processor från ett företag som kallar sig AMD så är det en stark larmsignal. AMD är ett företag i tredje världen som gör dåliga piratkopior av amerikanska processorkretsar. De använder regelmässigt barnarbete i sina ulandsfabriker med svältlöner, och med vilje avlägsnar de de säkerhetsegenskaper som används av amerikanska processortillverkare såsom Intel för att förebygga hacking. AMD-processorer säljs aldrig i butiker och du kommer med största sannolikhet få höra att du måste beställa dem från internetbutiker. Köp inte dessa processorer! Denna bön om en ny processor måste du förvägra din son om du ska ha någon förhoppning om att uppfostra din son bra.
Jag visste det! 😛
November 27, 2003
Använder din son Quake?
Quake är en online virtuell verklighet som används av hackers. Den är en populär mötes- och övningsplats där de diskuterar hacking och övar sig i vapenhantering. Många hackers utvecklar antisociala mönster pga
användandet av denna virtuella verklighet, och den kan orsaka ett planlöst beteende hemma och i skolan.Om din son använder Quake ska du få honom att förstå att det inte är acceptabelt för dig. Du ska förvissa dig om att alla skjutvapen är säkert inlåsta och har slutstyckena borttagna. Du bör också uppmärksamma hans skola om att du är orolig för honom.
Hehehehe :hb:
//Andreas
February 16, 2005
snälla sig att denna artikel är ett skämt! jag vägrar tro att det finns svenskar som är så jävla dumma att dom skulle kladda i hop en sådan "artikel"
Edit: aha, den kommer från staterna från början? i så fall är det inte så konstigt längre.. mycket tragiskt men inte så konstigt
May 17, 2002
Självklart är det ett skämt, läs bara detta:
BSD, Lunix, Debian och Mandrake är alla varianter av ett illegalt hackeroperativsystem som uppfanns av en före detta sovjetisk agent vid namn Linyos Torovoltos innan ryssarna förlorade det Kalla Kriget. Det grundar sig på ett program som heter "xenix", vilket skrevs av Microsoft för den amerikanska regeringen. Dessa program används av hackers för att bryta sig in i andra människors datorsystem för att stjäla kontokortsnummer. Med användning av mp3-program kan de också användas för att bryta sig in i andras stereoapparater för att stjäla deras musik. Torovoltos är en ökänd hackare och ansvarig för att ha skrivit många hackerprogram såsom "telnet", vilket används av hackare för att ansluta till datorer på internet utan bruk av telefon.
March 23, 2004
Läskigt..
"Att sitta överdrivet lång tid framför datorn och att kommunicera med sina medhackare kan vålla skador på ögon och hjärna pga den elektromagnetiska strålningen. Detta kommer att få hans betyg att försämras, särskilt i ämnen som matematik och kemi. I extrema fall kan överexponering för datorstrålning orsaka schizofreni"
Stämmer ju, har blivit sämre i matte, allmänt sämre betyg, fått dålig syn och kollat symptom på schizofreni som stämde överens med mitt "beteende".. Får nog skära ner lite på datoranvändandet, alternativt öka textstorleken och sätta mig ett par meter från skärmen samtidigt som jag springer på löparband.. :cy:
January 4, 2001
Uno! wrote: Stämmer ju, har blivit sämre i matte, allmänt sämre betyg, fått dålig syn och kollat symptom på schizofreni som stämde överens med mitt "beteende".. Får nog skära ner lite på datoranvändandet, alternativt öka textstorleken och sätta mig ett par meter från skärmen samtidigt som jag springer på löparband.. :cy:
haha, du behöver nog inte oroa dig, jag spenderar många timmar vid datorn om dagen, men matten har inte försämrats... 🙂
Synen min har dock blivigt kass. 🙁
March 23, 2004
Phew, då är det nog bara för att jag är lite för oseriös på mattelektionerna.
För att förstå sig på matte måste man tydligen räkna matte regelbundet, annars glömmer man allt, åtminstone för min del.
Dock fortfarande rädd för schizofrenin och synen :bgrin:
edit: Har börjat spamma med degauss-knappen nu, känns som det enda rätta 😕
September 15, 2003
Krqagyzzz wrote: Självklart är det ett skämt, läs bara detta:
BSD, Lunix, Debian och Mandrake är alla varianter av ett illegalt hackeroperativsystem som uppfanns av en före detta sovjetisk agent vid namn Linyos Torovoltos innan ryssarna förlorade det Kalla Kriget. Det grundar sig på ett program som heter "xenix", vilket skrevs av Microsoft för den amerikanska regeringen. Dessa program används av hackers för att bryta sig in i andra människors datorsystem för att stjäla kontokortsnummer. Med användning av mp3-program kan de också användas för att bryta sig in i andras stereoapparater för att stjäla deras musik. Torovoltos är en ökänd hackare och ansvarig för att ha skrivit många hackerprogram såsom "telnet", vilket används av hackare för att ansluta till datorer på internet utan bruk av telefon.
Underbart - bara MS egna utfall innehållande insinuationer om det kriminella/kommunistiska/etc. i att använda Linux tangerar på detta i fråga om okunskap 😀
Men det kan ju vara så att syftet med detta inlägg är det samma som syftet med MS liknande utspel - nämligen att uppviggla den stora majoritet av amerikaner som faktiskt är korkade nog att gå på detta att köpa amerikanskt.
July 13, 2002
Måste vara något skämt... underhållande i alla fall 🙂
Annars måste deras barn vara riktigt poppis bland sina vänner:
Jag följer med på deras tonårsfester för att förvissa mig om att ingen
dricker alkohol under festerna. Jag håller ett vakande och faderligt
öga över vilka cd-skivor de lyssnar på och över vilka tv-program de ser
på, deras umgängesvanor och vilka böcker de läser. Man kan säga att jag
är en idealisk förälder.
...party
May 10, 2005
Elias667 wrote: Måste vara något skämt... underhållande i alla fall 🙂
Annars måste deras barn vara riktigt poppis bland sina vänner:
Jag följer med på deras tonårsfester för att förvissa mig om att ingen
dricker alkohol under festerna. Jag håller ett vakande och faderligt
öga över vilka cd-skivor de lyssnar på och över vilka tv-program de ser
på, deras umgängesvanor och vilka böcker de läser. Man kan säga att jag
är en idealisk förälder....party
Vem gillar inte att dra med sig farsan på tonårs festen?
:pidu:
June 5, 2003
Uhm, den engelska sidan har ju varit uppe rätt länge och den svenska versionen är ju bara en översättning på den så... Och alla där på den engelska sidan har ju kommit fram till att det är ett skämt osv så jag tror inte så spec mycket på denna historia.
Dock så är den förbannat skoj att läsa, läste den för nåt år sedan. 😀
September 16, 2002
Fadern wrote: Barnen hade mycket
nöje i att använda den handfull applikationer som vi köpt, sådana som
Adobes Photoshop
Bra, de börjar lätt och billigt! 😀
Fadern wrote: Populär hackermjukvara är bland andra "Comet Cursor", "Bonzi Buddy" och "Flash".
Hell yeah! 😎
Fadern wrote: Datahackers begränsas ofta av konventionella datorer. De kan be om "snabbare" grafikkort och större hårddiskar eller till och med mera minne.
Jag kan inte poängtera nog, hur viktigt det är med ett bra grafikkort i terminalfönster!
Om din son dagligen sitter mer än trettio minuter framför datorn så kan han använda den för att DOS:a andra personers webbplatser. DOS:ing inbegriper att man skaffar sig tillträde till "kommandotolkar" på andra
människors datorer, och att man binder viktiga internettjänster.
DOS is teh shit! M$ för skylla sig själv som skickar det tillsammans med Windows!
Fadern wrote: Med användning av mp3-program kan de också användas för att bryta sig in i andras stereoapparater för att stjäla deras musik.
Jag brukar köra Winamp och Foobar, för att hacka grannarnas stereos, ni då?
Haha, vilken extremt skön text!
1 Guest(s)