January 11, 2003
Jag är inte datorberoende.... *nervös* 🙄
Men jag kan inte vara utan den i en vecka... eller ens en dag... kanske nån timme... eller neee...
PS. Under det stora strömavbrottet som var i sverige för några månader sedan satt jag med min bärbara och surfa på mobilen och tittade på film... 😮
JA!, JAG ÄR BEROENDE :bgrin:
January 23, 2002
Tror inte jag är det, men på sätt å vis är jag det nu för tiden.
Anledningen är att jag bor i liten studentlya som inte har plats för varken TV eller stereo, vilket gör att min dator är allt, dator, TV och stereo.
Så just nu under studietiden är jag ju ganska beroende eftersom det blir väldigt tråkigt om datorn skulle slockna.
Men jag är definitivt inte beroende av Internet, har varit utan det en vecka nu men inga problem inte, visst har jag saknat att inte kunna göra vissa saker som man gör på Internet, t.ex. hänga här, har ju bara kunnat kolla nyheterna i skolan lite snabbt på raster å så. Men jag har inte kännt någon abstinens eller nåt sånt, har istället pillat med annat på datorn, spelat lite å så.
Har bl.a. spelat igenom Prince of Persia 3D, ett spel som jag faktsiskt kan rekommendera. 😀
July 4, 2003
Datorberoende på vintern eller så fort jag är hemma.. Men på sommaren när man är på landet så finns det så mycket annat att göra dessutom att det inte finns datorer så slipper man det också 😀
"There's no such thing as a free lunch"
"Because I am the Only Gay in the Village" - Little Britain
July 3, 2003
Gamblor wrote: Jag är snarare internet-beroende. Men det kräver ju en dator så jag är indirekt beroende av datorer. Har kommit fram att jag inte skulle sitta en hundradel så mycket som jag gör nu, om jag inte hade haft internetuppkoppling.
Oh, samma här när jag tänker efter, brukar inte sitta vid datorn när bredbandet är nere och brukar du bli lite smått grinig
February 21, 2003
Beroende skulle jag nog inte kalla det (fast förnekelse är ju första beviset på bekräftelse..). Inget problem att vara utan saken en vecka om jag har något annat att göra. Det har blivit en sysselsättning i brist på annat. Är jag däremot hemma sysslolös är det svårt att undvika datorn. Så, nu har jag redogjort för mina livssituationer.
Förresten, datorn är jag inte det minsta beroende av, även om jag är sysslolös, det är internet isåfall.
2 Guest(s)