Är du döpt eller konfirmerad?|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Är du döpt eller konfirmerad?
whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
sp_UserOfflineSmall Offline
905797
June 8, 2005 - 8:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Döpt + konfimerad. Jag var den som var mest aktiv på konfrimationen så jag fick 500:- av "kyrkan" för det. 😉

Farbror
Member
Medlem
Forum Posts: 2275
905829
June 8, 2005 - 9:37 pm
sp_Permalink sp_Print

whak wrote: Döpt + konfimerad. Jag var den som var mest aktiv på konfrimationen så jag fick 500:- av "kyrkan" för det. 😉

Och hur ställer du dej till det nu ? jag ångrar mej helt... man kan liksom inte bestämma sin religion vid 15år ålder...(klart man kan ändra sig hela tiden...)

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
905832
June 8, 2005 - 9:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Döpt men ska gå ur kyrkan.

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
905852
June 8, 2005 - 10:52 pm
sp_Permalink sp_Print

konfirmerad men inte döpt.

haha skojade bara det går ju inte =) =) =P =P =D =D
näh, båda delarna. det var roligt och intressant och jag ångrar ingenting.

nilsrock
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 245
905862
June 8, 2005 - 11:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag är varken döpt eller konfirmerad. Dock har jag besökta både dop och konfirmationer. 🙂

Jag tycker att det är lite korkat att döpa och konfirmera barn. Låt de bestämma själva när de blir vuxna. Men det är iofs ganska oförargligt, men jag tycker att exempelvis ett dop tappar sin betydelse när den som döps inte fattar vad det handlar om.

Marcan-
Member
Medlem
Forum Posts: 3747
905876
June 9, 2005 - 4:22 am
sp_Permalink sp_Print

Jag är döpt, döptes som liten. Valde att inte konfirmera mig då jag inte är troende och tyckte det lät som slöseri med tid 😉

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
905891
June 9, 2005 - 6:40 am
sp_Permalink sp_Print

Farbror wrote:
Och hur ställer du dej till det nu ? jag ångrar mej helt... man kan liksom inte bestämma sin religion vid 15år ålder...(klart man kan ändra sig hela tiden...)

Jadu, jag ångrar det inte iallafall. 🙂 Var riktigt skojj.

Vamp
Member
Medlem
Forum Posts: 2675
905903
June 9, 2005 - 7:38 am
sp_Permalink sp_Print

Inget av dom.

Lord_Kvadd
Member
Medlem
Forum Posts: 3176
905911
June 9, 2005 - 8:08 am
sp_Permalink sp_Print

Är döpt men inte konfirmerad. Är katolik, troende är jag, men vet inte helt på vad =/

Tänkte dock göra det ett tag, men kom fram till att det inte var rätt, skulle bara göra det för att göra andra glada och för att få presenter.

Dessutom, jag vet inte vad den katolskakyrkan tycker om killar som sminkar sig(okey jag har börjat lägga ner med det) :bgrin:

Akatosh
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1970
905961
June 9, 2005 - 9:42 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=NES_Boy][quote=Akatosh][quote=.ToL]Jag är döpt men ska gå ur Svenska kyrkan.

Edit: Vad ska man göra för att gå ur Svenska kyrkan?

http://www.humanisterna.org/uturkyrkan/

Besök församlingsexpeditionen där du bor.

Senast det va någonting om att gå ur kyrkan var det väll någon som sa att det blev (mycket?)dyrare att gifta sig och begravas?

Det beror på att du slipper kyrkoskatten..
Alltid billigare att vara medlem.

Vetefasen det, jag tjänar drygt 3000:- om året att inte vara medlem, om vi ponerar att jag dör 70 år gammal så har jag "tjänat" minst 150.000:- (i dagens penningsumma) på att inte vara medlem, borde räcka till en riktigt schyss begravning med tillhörande gråterskor och gravöl av klass. Skulle jag nu någonsin vilja gifta mig så kommer jag definitivt inte att göra det i en kyrka, det blir borgeligt för mig då. Dock så är min dotter döpt och om en tre år när det är dags för konfirmering så kommer jag givetsvist att bifalla det. Först när hon är vuxen så får hon bestämma själv om hon vill tro på något.

M3duz@
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 332
905971
June 9, 2005 - 9:53 am
sp_Permalink sp_Print

Är varken döpt eller konfirmerad.

Har alldrig ens varit medlem i svenska kyrkan då mamma och pappa gick ur den direkt efter dom gifte sig 🙂

Gifter jag mig blir det borgerligt med stor fest i skärgården 😉

Begravning... får vi väl se vad som är lämpligt då 😉

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
905976
June 9, 2005 - 9:56 am
sp_Permalink sp_Print

Akatosh wrote: [quote=ilg@dd][quote=NES_Boy][quote=Akatosh][quote=.ToL]Jag är döpt men ska gå ur Svenska kyrkan.

Senast det va någonting om att gå ur kyrkan var det väll någon som sa att det blev (mycket?)dyrare att gifta sig och begravas?

Vetefasen det, jag tjänar drygt 3000:- om året att inte vara medlem, om vi ponerar att jag dör 70 år gammal så har jag "tjänat" minst 150.000:- (i dagens penningsumma) på att inte vara medlem, borde räcka till en riktigt schyss begravning med tillhörande gråterskor och gravöl av klass. Skulle jag nu någonsin vilja gifta mig så kommer jag definitivt inte att göra det i en kyrka, det blir borgeligt för mig då. Dock så är min dotter döpt och om en tre år när det är dags för konfirmering så kommer jag givetsvist att bifalla det. Först när hon är vuxen så får hon bestämma själv om hon vill tro på något.

Och dom pengarna lägger du förståss undan så efterlevande kan använda dem till att få dej i backen när det väl är dags?

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
905977
June 9, 2005 - 9:57 am
sp_Permalink sp_Print

Inget av dom.
Precis så som jag vill ha det.

Akatosh
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1970
905979
June 9, 2005 - 10:01 am
sp_Permalink sp_Print

Hehe, nä de pengarna använder jag medans jag lever, min släkt vet vad de skall göra med mig när jag dör, allt som går att transplanteras bort ska opereras ur min döda kropp, det som är kvar skall brännas å båle och askan får de göra vad de vill med. (Dock lutar det åt plantering i en minneslund där flera av mina släktingar ligger)Själv bryr jag inte så mycket då jag anser kroppen endast är ett kärl.

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
905996
June 9, 2005 - 10:21 am
sp_Permalink sp_Print

är döpt (tror jag!?), dock ej konfirmerad.
Jag hade inställningen då det var aktuellt, att det endast var till för att hjärntvätta små 14-åringar 😉

boogey
Member
Medlem
Forum Posts: 3901
906228
June 9, 2005 - 10:42 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=Akatosh][quote=ilg@dd][quote=NES_Boy][quote=Akatosh][quote=.ToL]Jag är döpt men ska gå ur Svenska kyrkan.

Och dom pengarna lägger du förståss undan så efterlevande kan använda dem till att få dej i backen när det väl är dags?

Kanske inte, men han betalar begravningsavgift på skattesedeln precis som alla andra som inte är medlemmar i något religiöst samfund.

Döpt, konfirmerad och ej medlem längre.

Jonas H
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 64
906234
June 9, 2005 - 10:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Inget av dem

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
906257
June 10, 2005 - 12:55 am
sp_Permalink sp_Print

Både och, konfirmation = presenter. ;P Girighet? Amen! ;P

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 417
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL