December 3, 2003
March 14, 2004
Är antifeminist. Feminism är dåligt i grunden. Jag är starkt för lika lön mm. Men privata styrelser, VD-poster mm ska dom låta bli. Likadant ska dom skita i vad som händer i familjerna. Fick något jävla blad hem där det stod något om att kvinnor tvättar mer än män. Det är väll fan upp till familjen vem som tvättar i huset!
Även iden om obligatorisk mönstring för kvinnor (tycker att dagens system är kanon där dom som vill får mönstra, har inget emot kvinnor i det miliära heller, har en i min FBu grupp. Dock så vill feministerna ändra på dagens system) samt att kvotera in fler "brandkvinnor" gillar jag inte. Det feminister måste lära sig är att det faktiskt är fysiska skillnader mellan män och kvinnor.
Kd:s linje angående feminism är den jag gillar mest (gillar dock inte allt).
March 13, 2004
feminismen skulle ju aldrig funka, det är av större delen gnälliga kärringar som håller sig till skiten. klart att lika lön är rätt.
Men fortfarande tror jag inte det skulle bli bättre om kvinnor kunnat ha precis samma yrke som män har. det är precis som sport, kvinnor är inte ens i närheten av männen.
Strävar väl som alla andra efter ett jämlikt samhälle men tror de skulle gå ännu mer åt helvete om feminismen skulle ta vid.
December 3, 2003
chalaha wrote: feminismen skulle ju aldrig funka, det är av större delen gnälliga kärringar som håller sig till skiten. klart att lika lön är rätt.
Men fortfarande tror jag inte det skulle bli bättre om kvinnor kunnat ha precis samma yrke som män har. det är precis som sport, kvinnor är inte ens i närheten av männen.
Strävar väl som alla andra efter ett jämlikt samhälle men tror de skulle gå ännu mer åt h*****e om feminismen skulle ta vid.
Hoho blir bara bättre och bättre, kan du ge några exempel ifrån en vanlig feminist och inte skvallertidningen aftonbladet som säger att kvinnor måste ha exakt samma yrken som män?
October 31, 2003
skinner wrote: Är antifeminist. Feminism är dåligt i grunden. Jag är starkt för lika lön mm. Men privata styrelser, VD-poster mm ska dom låta bli. Likadant ska dom skita i vad som händer i familjerna. Fick något j**la blad hem där det stod något om att kvinnor tvättar mer än män. Det är väll fan upp till familjen vem som tvättar i huset!
Även iden om obligatorisk mönstring för kvinnor (tycker att dagens system är kanon där dom som vill får mönstra, har inget emot kvinnor i det miliära heller, har en i min FBu grupp. Dock så vill feministerna ändra på dagens system) samt att kvotera in fler "brandkvinnor" gillar jag inte. Det feminister måste lära sig är att det faktiskt är fysiska skillnader mellan män och kvinnor.
Kd:s linje angående feminism är den jag gillar mest (gillar dock inte allt).
Ja, att kvotera in brandmän. När jag ligger utslagen i rök så vill jag att brandmannen har klarat fystestet på RIKTIGT och att han/hon orkar få ut mig. Fystesterna i sig själva var diskriminerande 😕 Kristendom suger liksom alla religoner och särskilt KD, jävlar pigstisar och livets ordare. Jag bor i Jönne så jag vet vilka som ligger och lurar i bakgrunden!
March 13, 2004
PooSlice wrote: [quote=chalaha]feminismen skulle ju aldrig funka, det är av större delen gnälliga kärringar som håller sig till skiten. klart att lika lön är rätt.
Strävar väl som alla andra efter ett jämlikt samhälle men tror de skulle gå ännu mer åt h*****e om feminismen skulle ta vid.
Hoho blir bara bättre och bättre, kan du ge några exempel ifrån en vanlig feminist och inte skvallertidningen aftonbladet som säger att kvinnor måste ha exakt samma yrken som män?
nopp är inte speciellt påläst om det här men säger ändå min mening.
om man lyssnar på gudrun schyman som leder skiten så blir de ju bara åt helvete av allt o de kan fan inte du ändra på!
December 3, 2003
March 13, 2004
squarepusher wrote: Tror problemet är att många blandar ihop feminism med extremfeministerna som tror att vi ska få rättvisa genom diskriminering av män, typ nu är det eran tur att bli diskriminerade, men det fungerar inte så och om dom bara kunde fatta det.
där hade du typ vad jag menar. även om det inte är folk som klär ut sig o håller på så tror ja ändå inte att det bara kommer blir lika för män och kvinnor. Finns ju dom som hatar män över allt annat och då kan man få höra riktigt dumma ideér.
December 15, 2002
Nej fyfan, feminist är jag inte.
Tror det är så att kvinnor som är feminister har nåt slags mindrevärdeskomplex vilket gör att dom blir snea när dom inser att dom är mycket, mycket sämre än männen på i stort sett allt.
Dom vill helt enkelt ha det Vi har. Dom vill ha vår fysiska styrka, vårt intellekt, våra jobb.
EDIT:
Problemet med feminister är att dom bara vill HA och HA.
Dom vill HA bättre jobb.
Dom vill HA bättre lön.
Dom vill ha ditt, dom vill HA datt.
Men dom vill förmodligen inte ha andra "könsbundna" sysslor såsom att fixa bilen, hugga ved, dona med huset, dvs sånt som "kräver sin man".
(lite vitsigt där;))
1 Guest(s)