Är du mobbad?|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Är du mobbad?
MakubeX
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 553
sp_UserOfflineSmall Offline
731466
September 27, 2004 - 5:45 am
sp_Permalink sp_Print

Ja, blev mobbad under låg-mellanstadiet för övervikt, blev lite på högstadiet också. Nu går man på gymnasiet och alla verkar ha "mognat" och har slutat att mobbat.

GroundX
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1619
731631
September 27, 2004 - 11:37 am
sp_Permalink sp_Print

jag är mobbad för att jag har 56k och inte kan ha nånting annat.... :(:(

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
731792
September 27, 2004 - 2:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Fackamato wrote: hela högstadiet. väntar bara på att få möta snubbarna som mobbade mig då... helst när jag är lite på örat (vågar inte annars), så jag kan ge dom en rejäl omgång! då skiter jag fullständigt i vad som händer med mig, bara jag får gå lös på en av dom jävlarna. 👿 👿 👿 👿 👿 👿

Iron Maiden - 1988 - Maiden EnglandIron Maiden - 1988 - Maiden England1 - Moonchild.mp3

varför va dom på dig då?

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
731794
September 27, 2004 - 2:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Fackamato wrote: hela högstadiet. väntar bara på att få möta snubbarna som mobbade mig då... helst när jag är lite på örat (vågar inte annars), så jag kan ge dom en rejäl omgång! då skiter jag fullständigt i vad som händer med mig, bara jag får gå lös på en av dom jävlarna. 👿 👿 👿 👿 👿 👿

Iron Maiden - 1988 - Maiden EnglandIron Maiden - 1988 - Maiden England1 - Moonchild.mp3

Då blir du tyvärr inte bättre än vad dom var...

Combat
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 855
731802
September 27, 2004 - 2:52 pm
sp_Permalink sp_Print

´blev mobbat 1år på lågstadiet i 1an.. nån turk från saodia arabien (stavs det så?:P), som höll på.
hämtade farsan en dag som kom å skällde ut honom så han började gråta och kissade på sig =) tror att han gick i 6an eller 7an då... Hmm undrar vem det är som e mobbad igentligen som kissar på sig av en tillsägelse 😉

Combat
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 855
731805
September 27, 2004 - 2:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Gueno wrote: Jag har en kompis som är lite stollt..
Han mobba en snubbe i gymnasiet.
Under tre års tid sa han "-Du är bög, du är bög, du är bög, du är bög, du är bög, du är bög!" till en kille.
Sista året så svarade den mobbade: "Ja.." och visade pojkvännen.

Minen på min polare måste vart obetalbar. laugh

Hahahaha :bgrin:
de va rolit

fackamato
Member
Medlem
Forum Posts: 5913
731886
September 27, 2004 - 3:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Extatic wrote: [quote=Fackamato]hela högstadiet. väntar bara på att få möta snubbarna som mobbade mig då... helst när jag är lite på örat (vågar inte annars), så jag kan ge dom en rejäl omgång! då skiter jag fullständigt i vad som händer med mig, bara jag får gå lös på en av dom jävlarna. 👿 👿 👿 👿 👿 👿

varför va dom på dig då?

ja du.. jag frågade dom. Svaret jag fick: "för att du är ful". Stämmer säkert men det är ingen anledning till att förstöra någons liv...

fackamato
Member
Medlem
Forum Posts: 5913
731887
September 27, 2004 - 3:54 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=Fackamato]hela högstadiet. väntar bara på att få möta snubbarna som mobbade mig då... helst när jag är lite på örat (vågar inte annars), så jag kan ge dom en rejäl omgång! då skiter jag fullständigt i vad som händer med mig, bara jag får gå lös på en av dom jävlarna. 👿 👿 👿 👿 👿 👿

Visste att det skulle komma men det skiter jag i, bara jag får MIN hämnd, skiter i resten.

obelix
Member
Medlem
731890
September 27, 2004 - 4:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Fackamato wrote: [quote=obelix][quote=Fackamato]hela högstadiet. väntar bara på att få möta snubbarna som mobbade mig då... helst när jag är lite på örat (vågar inte annars), så jag kan ge dom en rejäl omgång! då skiter jag fullständigt i vad som händer med mig, bara jag får gå lös på en av dom jävlarna. 👿 👿 👿 👿 👿 👿

Visste att det skulle komma men det skiter jag i, bara jag får MIN hämnd, skiter i resten.

Förstår mer än väl hur du tänker, jag gör lika dant ibland.

Men två fel gör inte ett rätt tyvärr...

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1644
731900
September 27, 2004 - 4:19 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=Fackamato]hela högstadiet. väntar bara på att få möta snubbarna som mobbade mig då... helst när jag är lite på örat (vågar inte annars), så jag kan ge dom en rejäl omgång! då skiter jag fullständigt i vad som händer med mig, bara jag får gå lös på en av dom jävlarna. 👿 👿 👿 👿 👿 👿

Vem är det som avgör vem som är "bättre"? Att få ut sin hämd är väldans tillfredställande, det enda jag tycker att man ska se till är att inte råka ut för mer skit på grund av att man tagit ut hämd.

Varför göra rätt när fel känns så mycket bättre?

obelix
Member
Medlem
731918
September 27, 2004 - 4:46 pm
sp_Permalink sp_Print

bjorne wrote: [quote=obelix][quote=Fackamato]hela högstadiet. väntar bara på att få möta snubbarna som mobbade mig då... helst när jag är lite på örat (vågar inte annars), så jag kan ge dom en rejäl omgång! då skiter jag fullständigt i vad som händer med mig, bara jag får gå lös på en av dom jävlarna. 👿 👿 👿 👿 👿 👿

Vem är det som avgör vem som är "bättre"? Att få ut sin hämd är väldans tillfredställande, det enda jag tycker att man ska se till är att inte råka ut för mer skit på grund av att man tagit ut hämd.

Sunt förnuft talar om vad som är rätt och fel...

Ibland är det bästa inte att få hämnd. wink

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
731946
September 27, 2004 - 5:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Fackamato wrote: [quote=Extatic][quote=Fackamato]hela högstadiet. väntar bara på att få möta snubbarna som mobbade mig då... helst när jag är lite på örat (vågar inte annars), så jag kan ge dom en rejäl omgång! då skiter jag fullständigt i vad som händer med mig, bara jag får gå lös på en av dom jävlarna. 👿 👿 👿 👿 👿 👿

varför va dom på dig då?

ja du.. jag frågade dom. Svaret jag fick: "för att du är ful". Stämmer säkert men det är ingen anledning till att förstöra någons liv...

verkar vara intellektuella pojkar som jävlades med dig...not

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
732068
September 27, 2004 - 7:22 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=bjorne][quote=obelix][quote=Fackamato]hela högstadiet. väntar bara på att få möta snubbarna som mobbade mig då... helst när jag är lite på örat (vågar inte annars), så jag kan ge dom en rejäl omgång! då skiter jag fullständigt i vad som händer med mig, bara jag får gå lös på en av dom jävlarna. 👿 👿 👿 👿 👿 👿

Sunt förnuft talar om vad som är rätt och fel...

Ibland är det bästa inte att få hämnd. wink

"Sunt förnuft är mängden fördomar en människa har skaffat sig vid en ålder av 18 år." - Albert Einstein

Självklart är inte hämnd alltid bästa lösningen, kan man dock ta ut hämnd utan att riskera skit, varför ska man då stoppas av moral?

Spyder
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 563
732123
September 27, 2004 - 8:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Är man mobbad under gymnasiet får man fan skylla sig själv
att man inte är mogen nog att göra nånting åt de!
Är man mobbad i högstadie tycker jag också man ska ha mod att
göra nånting åt de t.ex. säga till nån vuxen och ta in jäklarna på
samtal när deras föräldrar är med!

Nej jag har aldrig blivit mobbad, hade ja blivit de skulle jag såklart kopplat in någon vuxen..

obelix
Member
Medlem
732133
September 27, 2004 - 8:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Spyder wrote: Är man mobbad under gymnasiet får man fan skylla sig själv

Nej jag har aldrig blivit mobbad, hade ja blivit de skulle jag såklart kopplat in någon vuxen..

Detta är nog det mest korkade och idiotiska inlägg jag har läst på länge när det gäller mobbing. 👿

ManicBlue
Member
Medlem
Forum Posts: 2005
732139
September 27, 2004 - 8:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Kan inte göra annat än att hålla med föregående talare.

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
732196
September 27, 2004 - 8:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Agree...

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
732227
September 27, 2004 - 9:20 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=Spyder]Är man mobbad under gymnasiet får man fan skylla sig själv

Detta är nog det mest korkade och idiotiska inlägg jag har läst på länge när det gäller mobbing. 👿

Håller med. Bäst av allt är ju att han sedan säger att han inte har någon personlig erfarenhet.

Spyder, vakna och känn lukten av verkligheten istället för att försöka skapa en häftig image av dig själv på nätet.

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
732462
September 28, 2004 - 9:45 am
sp_Permalink sp_Print

Håller med ovanstående förutom Spyder...

Kizo
Member
Medlem
Forum Posts: 5235
732476
September 28, 2004 - 10:09 am
sp_Permalink sp_Print

Spyder wrote: Är man mobbad under gymnasiet får man fan skylla sig själv

Är du verkligen sådär blåst i skallen? :burn:
Grejen med mobbing är att personen i fråga bryts ner, han/hon känner att det inte finns något att göra åt saken!
Jag känner/kände en kille som tog livet av sig sista året på gymnasiet för att det blev för tufft.
Det märks att du inte blivit mobbad, det har jag inte jag heller, men jag har ändå mer vett än att uttrycka såndär idioti!

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 276
Currently Browsing this Page:
4 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL