July 17, 2002
Marcan- wrote: Öwall, beror på vad din gud heter 😛
Heter den Allah är du muslim 😉
Bara en liten tillrättavisning (jag älskar teologi): "Allah" är det arabiska ordet för "gud" (kristna araber säger också "Allah"), liksom det på hebreiska är "Elohim".
Det enda namn som egentligen finns på den gud som det syftas på inom de tre Abrahamska religiorna är Jahve, eller JHVH som det heter på judarnas skriftspråk (finns inga vokaler, och namnet får inte uttalas).
Om någon har något annat att tillägga, eller möjligtvis rätta mig så välkomnas det. (som sagt, jag älskar den här skiten).
Själv så har jag en Evil Inside Pentagram Pro på 666Mhz. 👿
January 30, 2002
Öwall wrote: hmm.. räknas Murphys lag som en religion??
snarare som en del av den Heliga Skrift 😀
AMD-Guden och Intel-Gudens läror är förmodligen olika riktingar inom den ursprungliga tron.
Förresten så tycker jag Bill Gates är lite som Jesus 😀
...nä, nu lär jag ju få skit när jag säger så om Bill.
May 7, 2001
Wolverine wrote: stolt kristen
Jesus älskar er alla
Wolverine wrote: antingen så är du för eller emot jesus det finns inget halvting imellan antingen så ger du 100% eller inte
Nej vetdu vad. Jag har länge gått och tänkt leta upp den satans lappen man ska fylla i för att gå ur kyrkhelvetet, men aldrig fått tummen ur. Men efter dina dumma uttalanden blir jag så sugen att gå ur skiten att nu slår jag fanimej till! Ska ge mig ut å leta upp hur man gör för att slippa betala till den fula kyrkan. Hej då, ni förlorade just en medlemi eran fula organisation. 👿
P.S. Hoppas AMD-guden bankar skiten ur Intel-guden snart D.S.
May 7, 2001
SÅDÄR! då var det kirrat! lappen ifylld och färdig, ska bara lägga den på lådan när jag kommer hem!
Gå ur Svenska kyrkan?
http://www.humanisterna.org/ut.....ankett.pdf
August 21, 2001
jokkling wrote: SÅDÄR! då var det kirrat! lappen ifylld och färdig, ska bara lägga den på lådan när jag kommer hem!
Gå ur Svenska kyrkan?
http://www.humanisterna.org/ut.....ankett.pdf
Jokkling, tack för länken.. nu ska även jag skicka in lappfan!
Jag förnekar inte gud, men jag föraktar kyrkan.
Jag föraktar folk som hänvisar och dyrkar.
Att förlita sig på gud eller liknande är fegt.
Att skylla på gud eller liknande är patetiskt.
Att gå omkring och försöka få in folk i sekter
borde förbjudas.
May 7, 2001
The Whistler wrote: [quote=jokkling][quote=Garfzez] Jokkling, tack för länken.. nu ska även jag skicka in lappfan!
I'm honoured.
Weeeiiii!!!
Även jag har gått med tummen uppkörd och tänkt på att gå ur. Nu kan den drömmen bli verklighet! Tack så mycket!
O' du store Jesus, det här går ju bättre än väntat!! 😀
January 30, 2002
BelGarath wrote: *host* Buddhismen är ingen religon det är en filosofi...
hrmm...
slänger in ett citat från Nationalencyklopedin:
"buddhism, en ursprungligen indisk religion som har buddhan Shakyamuni (Siddharta Gautama, ofta kallad Buddha) som en av sina grundare och som förebild; det centrala i dess lära är att man genom att överge världen kan nå fram till befrielse från lidandet (dvs. lidandet i återfödelsernas kretslopp)."
January 30, 2002
Jerry wrote: Meningsskiljaktigheten är befogad. Visst är en religion en tro på högre makter? Finns det inom Buddhismen?
egentligen vet jag nog inte mer om buddismen än vad jag hört på radio ngn gång plus lite jag läst! har inte kännt något större behov att söka meningen med livet förutom en period i min ungdom då jag var lite intresserad av shamanismen och när jag läste filosofi på högskolan under 1 1/2 år (hoppade av pga av extensiell ångest :cy: ).
2 Guest(s)