November 26, 2002
jokkling wrote: [quote=tom491]Att Jesus gick på vattnet är en av de saker jag tror är väsentligt överdrivna och inte inträffade.. .. ..
Att jag sedan tycker all användning av droger, frånsett som läkemedel, är skit.. .. hör nog inte hemma här - ämnet var väl något om religöst ?
Jamen, det är ju det som är min poäng för f*n. Att du dessutom är mot droger men för jesus (drogmissbrukare) gör ju bara det hela ännu roligare. Att viga sitt liv till någon som pysslar med medel man är emot finner jag skrattretande.
Den jesus som de kristna dyrkar drogar inte.
Jag tror knappast att man kan avgöra om en person som dog för nästan 2000 år sen drogade, och man kan definitvit inte avgöra vem som är Jesus eller inte.
Förresten, har du någon källa som säger att det är så??
Jag kan rekommendera en bok där det inte står att Jesus knarkar.
Fast där står att man ska stena homosexuella till döds... äsch, det hör inte hit...
December 20, 2001
jokkling
"Jamen, det är ju det som är min poäng för f*n. Att du dessutom är mot droger men för jesus (drogmissbrukare) gör ju bara det hela ännu roligare. Att viga sitt liv till någon som pysslar med medel man är emot finner jag skrattretande."
När blev jag "för Jesus" ?
eller passade det bara bättre in i ditt resonemang ?
May 7, 2001
tom491 wrote: jokkling
"Jamen, det är ju det som är min poäng för f*n. Att du dessutom är mot droger men för jesus (drogmissbrukare) gör ju bara det hela ännu roligare. Att viga sitt liv till någon som pysslar med medel man är emot finner jag skrattretande."När blev jag "för Jesus" ?
eller passade det bara bättre in i ditt resonemang ?
Nä, om du inte e kristen å jävlig så ber jag om ursäkt att jag trott sågot så elakt om dig(ej sarkastisk). Men du talar som om du vore det.
May 7, 2001
Öwall wrote: [quote=jokkling][quote=tom491]Att Jesus gick på vattnet är en av de saker jag tror är väsentligt överdrivna och inte inträffade.. .. ..
Att jag sedan tycker all användning av droger, frånsett som läkemedel, är skit.. .. hör nog inte hemma här - ämnet var väl något om religöst ?
Jamen, det är ju det som är min poäng för f*n. Att du dessutom är mot droger men för jesus (drogmissbrukare) gör ju bara det hela ännu roligare. Att viga sitt liv till någon som pysslar med medel man är emot finner jag skrattretande.
Den jesus som de kristna dyrkar drogar inte.
Jag tror knappast att man kan avgöra om en person som dog för nästan 2000 år sen drogade, och man kan definitvit inte avgöra vem som är Jesus eller inte.
Förresten, har du någon källa som säger att det är så??
Jag kan rekommendera en bok där det inte står att Jesus knarkar.
Fast där står att man ska stena homosexuella till döds... äsch, det hör inte hit...
Asså, nja det är bevisat det. Sett på TV typ. Det är lixom allmänt kännt att det är så. Sen om dom kristna dyrkar en anna Jesus elelr om dom bara inte ser det (Enl. den kristna tron har jag uppfattningen att om man inte ser nått, så finns det inte). Dom vill väl inte att deras älskade jesus ska hållt på med sådana hemskheter.
November 26, 2002
jokkling wrote: Asså, nja det är bevisat det. Sett på TV typ. Det är lixom allmänt kännt att det är så. Sen om dom kristna dyrkar en anna Jesus elelr om dom bara inte ser det (Enl. den kristna tron har jag uppfattningen att om man inte ser nått, så finns det inte). Dom vill väl inte att deras älskade jesus ska hållt på med sådana hemskheter.
Inser du att du erkänner den kristana tron när du säger så?
Jag förstår inte hur du först kan säga att du inte tror på Jesus, och sen säga att han var en knarkare..
December 20, 2001
Nej, jokkling, jag är inte kristen.. som jag antytt ligger min uppfattning mer åt det taoistiska hållet men med en Darwinistisk grundsyn.
Däremot är religion en intressant företelse, jag är nyfiken på hur en del troende tänker och resonerar... .. . Och detta intresset, tillsammans med respekt för andras rätt att tycka, tro och tänka hur de vill gör att man lär sig en del.
May 7, 2001
Öwall wrote: [quote=jokkling]Asså, nja det är bevisat det. Sett på TV typ. Det är lixom allmänt kännt att det är så. Sen om dom kristna dyrkar en anna Jesus elelr om dom bara inte ser det (Enl. den kristna tron har jag uppfattningen att om man inte ser nått, så finns det inte). Dom vill väl inte att deras älskade jesus ska hållt på med sådana hemskheter.
Inser du att du erkänner den kristana tron när du säger så?
Jag förstår inte hur du först kan säga att du inte tror på Jesus, och sen säga att han var en knarkare..
Jag sa ju att jag tror att det fanns nån snubbes som kubba runt och kallade sig för jesus, visst. Men det han gjorde, gjorde han genom att droga människor i sin omvärld, inte med hjälp av någon övernaturlig kraft.
February 22, 2003
1.S.atan står för njutningslystnad istället för avhållsamhet.
2.S.atan står för vital levnad istället för andliga drömmar.
3.S.atan står för oförorenad kunskap istället för hycklande självbedrägeri.
4.S.atan står för vänlighet mot de som förtjänar det.
5.S.atan står för hämnd istället för "vänd andra kinden till".
6.S.atan står för ansvar mot den ansvarige istället för psykiska blodsugare.
7.S.atan representerar människan som vilket djur som helst, ibland bättre ibland sämre. Oftare sämre än de som går på alla fyra. På grund av sin gudomliga spirituella och intellektuella utveckling gjort sig till den mest ondskefulla varelsen som finns.
8.S.atan representerar alla så kallade synder, som de alla leder till fysisk, mental och känslomässig tillfredsställande.
9.S.atan har varit den bäste vän kristna kyrkans haft, han har hållit dem sysselsatta alla dessa år.
December 20, 2001
November 26, 2002
BelGarath wrote: 1.S.atan står för njutningslystnad istället för avhållsamhet.
7.S.atan representerar människan som vilket djur som helst, ibland bättre ibland sämre. Oftare sämre än de som går på alla fyra. På grund av sin gudomliga spirituella och intellektuella utveckling gjort sig till den mest ondskefulla varelsen som finns.
8.S.atan representerar alla så kallade synder, som de alla leder till fysisk, mental och känslomässig tillfredsställande.
9.S.atan har varit den bäste vän kristna kyrkans haft, han har hållit dem sysselsatta alla dessa år.
det där är väl djävulsdyrkan och inte satanism?
June 20, 2002
Öwall wrote: [quote=BelGarath]1.S.atan står för njutningslystnad istället för avhållsamhet.
det där är väl djävulsdyrkan och inte satanism?
nopes... det där är "The Nine Satanic Statements...
Här kommer "The Eleven Satanic Rules Of The Earth":
1. Ge inga åsikter eller råd utan att vara tillfrågad.
2. Prata inte om dina bekymmer inför andra om du inte är säker på att de vill höra dem.
3. När du är i annans tillhåll, visa honom respekt annars: gå inte dit.
4. Om en gäst i ditt tillhåll irriterar dig, visa honom ingen barmhärtighet eller nåd.
5. Gör inga sexuella närmanden om du inte fått någon parningssignal.
6. Ta inte det som inte tillhör dig såvida det inte är en börda för den andre personen och han ber att bli lättad ifrån den.
7. Erkänn magins makt om du använt den framgångsrikt för att uppnå dina önskningar. Om du förnekar magins makt efter att ha använt den med framgång, förlorar du allt du uppnått.
8. Klaga inte på någonting vilket du själv inte behöver underkasta dig.
9. Skada inte små barn.
10. Döda inte icke-mänskliga djur om inte attackerad eller för föda.
11. När du befinner dig på öppet territorium, stör ingen. Om någon stör dig, be honom sluta. Slutar han inte, gör slut på honom.
Finns väl en del vishet i det där, men det finns det i det mesta...
I grund och botten är det ju bara vuxen tonårs-trots mot kristendomen, och senast jag såg efter blev inte två fel ett rätt...
ytterst kass religion det med helt enkelt...
btw, anledningen till att han skriver S.atan är för att om man plockar bort punkten och skriver ut det så vill inte forumet vra med utan tycker att man svär... blir så här: satan
November 26, 2002
Jerry wrote: Väldigt vettigt... 🙄
Ja.. en del saker iallafall.
Till exempel att man inte ska skada små barn 🙂
Iallafall om amn bortser från det faktum att det isåfall underförstått är ok att skada alla andra 🙂
Men, de reglerna får männsikan att framstå som någon slags grottvarelse, och det är väl tyvärr inte helt osant.
3 Guest(s)