Är du religiös?|Page 4|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Är du religiös?
Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
sp_UserOfflineSmall Offline
331418
May 8, 2003 - 1:59 pm
sp_Permalink sp_Print

jokkling wrote: [quote=tom491]Att Jesus gick på vattnet är en av de saker jag tror är väsentligt överdrivna och inte inträffade.. .. ..

Att jag sedan tycker all användning av droger, frånsett som läkemedel, är skit.. .. hör nog inte hemma här - ämnet var väl något om religöst ?

Jamen, det är ju det som är min poäng för f*n. Att du dessutom är mot droger men för jesus (drogmissbrukare) gör ju bara det hela ännu roligare. Att viga sitt liv till någon som pysslar med medel man är emot finner jag skrattretande. laugh laugh laugh

Den jesus som de kristna dyrkar drogar inte.
Jag tror knappast att man kan avgöra om en person som dog för nästan 2000 år sen drogade, och man kan definitvit inte avgöra vem som är Jesus eller inte.
Förresten, har du någon källa som säger att det är så??
Jag kan rekommendera en bok där det inte står att Jesus knarkar.

Fast där står att man ska stena homosexuella till döds... äsch, det hör inte hit...

tom491
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 194
331432
May 8, 2003 - 2:12 pm
sp_Permalink sp_Print

jokkling
"Jamen, det är ju det som är min poäng för f*n. Att du dessutom är mot droger men för jesus (drogmissbrukare) gör ju bara det hela ännu roligare. Att viga sitt liv till någon som pysslar med medel man är emot finner jag skrattretande."

När blev jag "för Jesus" ?
eller passade det bara bättre in i ditt resonemang ?

jokkling
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 640
331586
May 8, 2003 - 4:54 pm
sp_Permalink sp_Print

tom491 wrote: jokkling
"Jamen, det är ju det som är min poäng för f*n. Att du dessutom är mot droger men för jesus (drogmissbrukare) gör ju bara det hela ännu roligare. Att viga sitt liv till någon som pysslar med medel man är emot finner jag skrattretande."

När blev jag "för Jesus" ?
eller passade det bara bättre in i ditt resonemang ?

Nä, om du inte e kristen å jävlig så ber jag om ursäkt att jag trott sågot så elakt om dig(ej sarkastisk). Men du talar som om du vore det.

jokkling
Kommer du hit ofta?
Medlem
331590
May 8, 2003 - 4:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Öwall wrote: [quote=jokkling][quote=tom491]Att Jesus gick på vattnet är en av de saker jag tror är väsentligt överdrivna och inte inträffade.. .. ..

Att jag sedan tycker all användning av droger, frånsett som läkemedel, är skit.. .. hör nog inte hemma här - ämnet var väl något om religöst ?

Jamen, det är ju det som är min poäng för f*n. Att du dessutom är mot droger men för jesus (drogmissbrukare) gör ju bara det hela ännu roligare. Att viga sitt liv till någon som pysslar med medel man är emot finner jag skrattretande. laugh laugh laugh

Den jesus som de kristna dyrkar drogar inte.
Jag tror knappast att man kan avgöra om en person som dog för nästan 2000 år sen drogade, och man kan definitvit inte avgöra vem som är Jesus eller inte.
Förresten, har du någon källa som säger att det är så??
Jag kan rekommendera en bok där det inte står att Jesus knarkar.

Fast där står att man ska stena homosexuella till döds... äsch, det hör inte hit...

Asså, nja det är bevisat det. Sett på TV typ. Det är lixom allmänt kännt att det är så. Sen om dom kristna dyrkar en anna Jesus elelr om dom bara inte ser det (Enl. den kristna tron har jag uppfattningen att om man inte ser nått, så finns det inte). Dom vill väl inte att deras älskade jesus ska hållt på med sådana hemskheter.

Öwall
Member
Medlem
331596
May 8, 2003 - 5:04 pm
sp_Permalink sp_Print

jokkling wrote: Asså, nja det är bevisat det. Sett på TV typ. Det är lixom allmänt kännt att det är så. Sen om dom kristna dyrkar en anna Jesus elelr om dom bara inte ser det (Enl. den kristna tron har jag uppfattningen att om man inte ser nått, så finns det inte). Dom vill väl inte att deras älskade jesus ska hållt på med sådana hemskheter.

Inser du att du erkänner den kristana tron när du säger så?
Jag förstår inte hur du först kan säga att du inte tror på Jesus, och sen säga att han var en knarkare..

Shlumpen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1302
331927
May 8, 2003 - 10:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Satanist/egoist, även om jag röstade på icke-religiös. Detta eftersom jag inte direkt _tror_ aktivt, men det är nog det som passar bäst in på mig.
Dessutom är pentagram fina^^

Good boys go to heaven.
I'll see you in hell...

tom491
Medlem
332008
May 9, 2003 - 6:28 am
sp_Permalink sp_Print

Nej, jokkling, jag är inte kristen.. som jag antytt ligger min uppfattning mer åt det taoistiska hållet men med en Darwinistisk grundsyn.

Däremot är religion en intressant företelse, jag är nyfiken på hur en del troende tänker och resonerar... .. . Och detta intresset, tillsammans med respekt för andras rätt att tycka, tro och tänka hur de vill gör att man lär sig en del.

jokkling
Kommer du hit ofta?
Medlem
332782
May 10, 2003 - 1:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Öwall wrote: [quote=jokkling]Asså, nja det är bevisat det. Sett på TV typ. Det är lixom allmänt kännt att det är så. Sen om dom kristna dyrkar en anna Jesus elelr om dom bara inte ser det (Enl. den kristna tron har jag uppfattningen att om man inte ser nått, så finns det inte). Dom vill väl inte att deras älskade jesus ska hållt på med sådana hemskheter.

Inser du att du erkänner den kristana tron när du säger så?
Jag förstår inte hur du först kan säga att du inte tror på Jesus, och sen säga att han var en knarkare..

Jag sa ju att jag tror att det fanns nån snubbes som kubba runt och kallade sig för jesus, visst. Men det han gjorde, gjorde han genom att droga människor i sin omvärld, inte med hjälp av någon övernaturlig kraft.

BelGarath
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
332787
May 10, 2003 - 1:50 pm
sp_Permalink sp_Print

1.S.atan står för njutningslystnad istället för avhållsamhet.
2.S.atan står för vital levnad istället för andliga drömmar.
3.S.atan står för oförorenad kunskap istället för hycklande självbedrägeri.
4.S.atan står för vänlighet mot de som förtjänar det.
5.S.atan står för hämnd istället för "vänd andra kinden till".
6.S.atan står för ansvar mot den ansvarige istället för psykiska blodsugare.
7.S.atan representerar människan som vilket djur som helst, ibland bättre ibland sämre. Oftare sämre än de som går på alla fyra. På grund av sin gudomliga spirituella och intellektuella utveckling gjort sig till den mest ondskefulla varelsen som finns.
8.S.atan representerar alla så kallade synder, som de alla leder till fysisk, mental och känslomässig tillfredsställande.
9.S.atan har varit den bäste vän kristna kyrkans haft, han har hållit dem sysselsatta alla dessa år.

tom491
Medlem
333031
May 10, 2003 - 8:22 pm
sp_Permalink sp_Print

utan den kristna tron fanns inte s a t a n, eller .. .. .. ?!

Öwall
Member
Medlem
333033
May 10, 2003 - 8:24 pm
sp_Permalink sp_Print

BelGarath wrote: 1.S.atan står för njutningslystnad istället för avhållsamhet.
7.S.atan representerar människan som vilket djur som helst, ibland bättre ibland sämre. Oftare sämre än de som går på alla fyra. På grund av sin gudomliga spirituella och intellektuella utveckling gjort sig till den mest ondskefulla varelsen som finns.
8.S.atan representerar alla så kallade synder, som de alla leder till fysisk, mental och känslomässig tillfredsställande.
9.S.atan har varit den bäste vän kristna kyrkans haft, han har hållit dem sysselsatta alla dessa år.

det där är väl djävulsdyrkan och inte satanism?

PaiN
Member
Medlem
Forum Posts: 2534
333039
May 10, 2003 - 8:32 pm
sp_Permalink sp_Print

BelGalalala, vad står förkortningen "S." för i "S.atan"?

Jag klickade i kristen.
Det var så när jag kom hit, bokstavligen. 😛

boogey
Member
Medlem
Forum Posts: 3901
333937
May 12, 2003 - 8:09 am
sp_Permalink sp_Print

Öwall wrote: [quote=BelGarath]1.S.atan står för njutningslystnad istället för avhållsamhet.

det där är väl djävulsdyrkan och inte satanism?

nopes... det där är "The Nine Satanic Statements...
Här kommer "The Eleven Satanic Rules Of The Earth":

1. Ge inga åsikter eller råd utan att vara tillfrågad.
2. Prata inte om dina bekymmer inför andra om du inte är säker på att de vill höra dem.
3. När du är i annans tillhåll, visa honom respekt annars: gå inte dit.
4. Om en gäst i ditt tillhåll irriterar dig, visa honom ingen barmhärtighet eller nåd.
5. Gör inga sexuella närmanden om du inte fått någon parningssignal.
6. Ta inte det som inte tillhör dig såvida det inte är en börda för den andre personen och han ber att bli lättad ifrån den.
7. Erkänn magins makt om du använt den framgångsrikt för att uppnå dina önskningar. Om du förnekar magins makt efter att ha använt den med framgång, förlorar du allt du uppnått.
8. Klaga inte på någonting vilket du själv inte behöver underkasta dig.
9. Skada inte små barn.
10. Döda inte icke-mänskliga djur om inte attackerad eller för föda.
11. När du befinner dig på öppet territorium, stör ingen. Om någon stör dig, be honom sluta. Slutar han inte, gör slut på honom.

Finns väl en del vishet i det där, men det finns det i det mesta...
I grund och botten är det ju bara vuxen tonårs-trots mot kristendomen, och senast jag såg efter blev inte två fel ett rätt...
ytterst kass religion det med helt enkelt...

btw, anledningen till att han skriver S.atan är för att om man plockar bort punkten och skriver ut det så vill inte forumet vra med utan tycker att man svär... blir så här: satan

Öwall
Member
Medlem
334082
May 12, 2003 - 11:30 am
sp_Permalink sp_Print

Jo, det är ju vettiga saker, med det är ju guds tio bud också.
De flesta religiösa levnadsregler är ju bra.

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
334123
May 12, 2003 - 12:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Väldigt vettigt... 🙄

Öwall
Member
Medlem
334153
May 12, 2003 - 1:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Jerry wrote: Väldigt vettigt... 🙄

Ja.. en del saker iallafall.
Till exempel att man inte ska skada små barn 🙂
Iallafall om amn bortser från det faktum att det isåfall underförstått är ok att skada alla andra 🙂

Men, de reglerna får männsikan att framstå som någon slags grottvarelse, och det är väl tyvärr inte helt osant.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 302
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL