February 16, 2004
Farbror wrote: Jag har precis så jag får bestämma om jag vill ha glasögon eller inte och det vill jag inte har bara problem med att läsa vad folk skriver på tavlan i skolan om jag sitter långt bak... annars inget problem 8)
Eftersom det bara är småbarn som inte gillar glasögon.
Vänta bara sen när du börjar få huvudvärk och annat roligt så kan jag garantera att det är synen .
Sen är det inte bra att anstränga ögonen.
September 28, 2002
March 9, 2004
Var och tog syntest för några dagar sen.
Hade 1.0 1.0 på båda ögonen men jag klarade nästan 1.2 men vi han inte testa 1.1 så jag antar att jag har lite bättre syn än det normala 😛
Just ja kan ta upp en liten annan grej här. Men kompis hade 0.9 och dom sa att han behövde linser. Måste ha varit en liten knäp optiker. Ps han gick inte på samma "affär"
April 10, 2001
Jodå,, livet är suddigt utan hjälpmedel,, Med vissa andra kan det dock bli suddigare 🙂
Har linser, men har åkt på ett fel i vänster öga som inget rår på. Jobbade på ett bygge,
skulle såga i betong, verkarn sa att det inte fanns armering i betongen så jag körde bara på. Pang sa det bara,,
Som att bli sparkad i ansiktet. Trodde att det bara var lite grus som studsat tillbaka. Ögat tårade som fan..
Efter ett par dar orkade jag inte mer.. gick till st. eriks ögonklinik där dom konstaterade att det var en stålflisa som studsat in i ögat,
mitt i det svartaste av puppilen, nästan trängt rakt igenom ögat.. till råga på hellvetet hade skiten börjat rosta..
Anyways.. hon tog fram nått som liknar en tandläkarborr och började slipa bort spånet som satt i ögat..
Detta fick jag göra fem gånger innan dom lyckats slippa bort skräpet... idag är det ganska suddigt på vänster,,,
September 16, 2002
Peter@20ghz wrote: Jodå,, livet är suddigt utan hjälpmedel,, Med vissa andra kan det dock bli suddigare 🙂
Har linser, men har åkt på ett fel i vänster öga som inget rår på. Jobbade på ett bygge,
skulle såga i betong, verkarn sa att det inte fanns armering i betongen så jag körde bara på. Pang sa det bara,,
Som att bli sparkad i ansiktet. Trodde att det bara var lite grus som studsat tillbaka. Ögat tårade som fan..
Efter ett par dar orkade jag inte mer.. gick till st. eriks ögonklinik där dom konstaterade att det var en stålflisa som studsat in i ögat,
mitt i det svartaste av puppilen, nästan trängt rakt igenom ögat.. till råga på hellvetet hade skiten börjat rosta..
Anyways.. hon tog fram nått som liknar en tandläkarborr och började slipa bort spånet som satt i ögat..
Detta fick jag göra fem gånger innan dom lyckats slippa bort skräpet... idag är det ganska suddigt på vänster,,,
Smärta...
2 Guest(s)