Är jag den nya ColiC?|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Är jag den nya ColiC?
Frud
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 771
sp_UserOfflineSmall Offline
783397
November 27, 2004 - 6:26 pm
sp_Permalink sp_Print

hehe ja det är ju bra iaf...hehe jag slipper ju gympan bara för mitt finger...oh shit jag har egen lektion på onsdag... oh damn

Antec P182| Corsair 750W psu | Gigabyte GA EP45-DS3R | Intel Core Duo E8500@3.6GHz | 4 GB Corsair RAM| Sapphire 4870X2 2GB | 24" Samsung 2493HM | Logitech Z-2300 | Soundblaster X-Fi Xtreme Music |

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
783401
November 27, 2004 - 6:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Frud wrote: hehe ja det är ju bra iaf...hehe jag slipper ju gympan bara för mitt finger...oh shit jag har egen lektion på onsdag... oh damn

Ooh, synd att jag missar den 😛

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
783416
November 27, 2004 - 6:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Bad day..
*Tokskrattar*

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
783421
November 27, 2004 - 7:06 pm
sp_Permalink sp_Print

ungefär som jag får 2år sen när jag sargade mitt knä...

första åket:

min höger skida löser ut utan anledning på den brandaste delen av backen och vänster skidan sticker in i ett spår åt vänster så kroppen går rakt fram och jag gör en 180 och landar på bakhuvudet, gör en bakåt kullerbytta och knät ger vika och jag tuppar av.

fan 2vinterar förstörda!

hoppas jag kan åka nästa vinter.

jag vill åka skidor men kan inte! %&#! Arghhh!

Tindy
Member
Medlem
783422
November 27, 2004 - 7:08 pm
sp_Permalink sp_Print

dree wrote: ungefär som jag får 2år sen när jag sargade mitt knä...

första åket:

min höger skida löser ut utan anledning på den brandaste delen av backen och vänster skidan sticker in i ett spår åt vänster så kroppen går rakt fram och jag gör en 180 och landar på bakhuvudet, gör en bakåt kullerbytta och knät ger vika och jag tuppar av.

fan 2vinterar förstörda!

Fyfan 🙁
Nu känner jag mig nästan lyckligt lottad...

ocz
Member
Medlem
Forum Posts: 3178
783433
November 27, 2004 - 7:26 pm
sp_Permalink sp_Print

dree wrote: ungefär som jag får 2år sen när jag sargade mitt knä...

första åket:

fan 2vinterar förstörda!

AJ FYFAN!!! Det måste ha gjort ont :cy:

chalaha
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 481
783436
November 27, 2004 - 7:32 pm
sp_Permalink sp_Print

hm jobbigt,
jag har ett problem, kanske lite offtopic men ändå
när jag ska åka hem från skolan och bussen går direkt när jag kommit fram, då kommer nåt uselt hända mej senare på dagen, men när jag får vänta i en halvtimme då flyter dagen på finfint,
vet inte vilket som är bäst, hatar att vänta på bussen

Xuestor
Member
Medlem
Forum Posts: 2156
783448
November 27, 2004 - 8:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Fattar inte varför du tog skit från bruden o femåringens curlingfarsa, Det var ju trots allt bara små missöden, ja hade fan hängt på deras ryggar med glåpord om nån börjar skälla sådära..

Å andra sidan hade jag förmodligen gladeligen skällt ut någon som körde på mig så :D:D

Farbror
Member
Medlem
Forum Posts: 2275
783450
November 27, 2004 - 8:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Fyy faan för o bryta ben (speciellt ett knä) :cy:
Men om detta är en tävling för ven som brytigt mest så bidrar jag med 11 benbrott/sprickor på tummar och axlar.... :=)

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
783451
November 27, 2004 - 8:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är jag som är ColiC2, du är sent ute...
Allt går väl åt helvete, men jag bryter aldrig nånting iaf...:)
Du är bara jävligt klantig, FYI.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
783454
November 27, 2004 - 8:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Spräckt ett revben en gång i slalombacken, på den tiden jag var aktiv..Läs tidigt 80-tal..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
783462
November 27, 2004 - 8:39 pm
sp_Permalink sp_Print

ocz wrote: [quote=dree]ungefär som jag får 2år sen när jag sargade mitt knä...

första åket:

fan 2vinterar förstörda!

AJ FYFAN!!! Det måste ha gjort ont :cy:

nae inte så ont... men det är en seg och jobbig skada. lederna som vridit sönder sig.
läkarna sa typ "du hade tur i oturen. Det gör inte ont förutom vid hårt arbete men det är 2års rehab.
jag fick inga pengar för att dom tyckte att jag kommer att klara av det civila livet.
men jag kan inte spela fotboll, innebandy lr någon annan sport tills det är läkt. så det är jobbigt på sitt sätt att jag inte kan göra vad jag vill... och iochmed att det blir ett problem när jag söker jobb så tycker jag att iallfall att jag inte kommer klara av det civila livet med min knäskada eftersom jag blir ratad av alla jobb pågrund av knäskadan för att arbetsgivarna kollar upp mitt hälsotillstånd.
så jag får ha mitt sketna kontorsjobb på norrköpingskommun.
försäkringskassan är blääääääääääääää.

ZIre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1776
783465
November 27, 2004 - 8:42 pm
sp_Permalink sp_Print

h3h3h3h3 åh nej, brädan blir repig!

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
783487
November 27, 2004 - 9:43 pm
sp_Permalink sp_Print

jag brukar se till att ha fötterna på varsin platta och att dessa plattor åtminstone turas om att ha kontakt med snön, och det har fungerat i ungefär hela mitt liv.

Shlumpen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1302
783492
November 27, 2004 - 9:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Öwall wrote: jag brukar se till att ha fötterna på varsin platta och att dessa plattor åtminstone turas om att ha kontakt med snön, och det har fungerat i ungefär hela mitt liv.

Samma här, även om det är lite mindre plattor...

fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
783496
November 27, 2004 - 9:56 pm
sp_Permalink sp_Print

om detta är en tävling för mest benbrott kanske farbror vinner men jag tror jag tar han på värst: 3 brott samtidigt varav en spiralfraktur som spräckte mitt smalben :bgrin:

Bärz
Member
Medlem
Forum Posts: 2735
783512
November 27, 2004 - 10:19 pm
sp_Permalink sp_Print

När man läser sånt här så känner man sig glad att man fortfarande inte har råkat ut för någonting allvarligt.

Jag har åkt alpint sedan jag var ~5 år. (Ca 12 år) alltså. Och jag har ALDRIG gjort mig illa ordentligt, förutom en ggn då jag ramlade i liften och stukade handleden.

Jag befarar att någon högre makt planerar ett grymt öde, eftersom jag klarat mig lindrigt undan hittils 😉

Hoppas foten blir bättre Tindy 🙁

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
783517
November 27, 2004 - 10:26 pm
sp_Permalink sp_Print

BearznaiL wrote: När man läser sånt här så känner man sig glad att man fortfarande inte har råkat ut för någonting allvarligt.

Jag har åkt alpint sedan jag var ~5 år. (Ca 12 år) alltså. Och jag har ALDRIG gjort mig illa ordentligt, förutom en ggn då jag ramlade i liften och stukade handleden.

Jag befarar att någon högre makt planerar ett grymt öde, eftersom jag klarat mig lindrigt undan hittils 😉

Alternativet är ju att du tar det lugnare i backen och använder huvduet kanske?!?

Själv har jag åkt i 15 år och de värsta jag har gjort är att kört över några ungar och att skidan har utlöst i luften när jag lekte lite, landade på en skida och en pjäxa som tog ganska bra stopp. Rullade runt som ne snöboll bra långt, sen var det bara att knata upp och hämta den tappade skidan i backen.

EDIT: Åker både skida och bräda fast mest skidor dom senaste 2 åren eftersom mitt knä inte är som det ska.

Bärz
Member
Medlem
Forum Posts: 2735
783518
November 27, 2004 - 10:28 pm
sp_Permalink sp_Print

fisken wrote: [quote=BearznaiL]När man läser sånt här så känner man sig glad att man fortfarande inte har råkat ut för någonting allvarligt.

Alternativet är ju att du tar det lugnare i backen och använder huvduet kanske?!?

Själv har jag åkt i 15 år och de värsta jag har gjort är att kört över några ungar och att skidan har utlöst i luften när jag lekte lite, landade på en skida och en pjäxa som tog ganska bra stopp. Rullade runt som ne snöboll bra långt, sen var det bara att knata upp och hämta den tappade skidan i backen.

EDIT: Åker både skida och bräda fast mest skidor dom senaste 2 åren eftersom mitt knä inte är som det ska.

Um.. Vet inte om jag ska ta illa upp eller ta det som en tillrättavisning. När du susar ner för backen i 50 knyck och olyckan är framme så spelar det ingen roll hur mycket "huvud" du har.

Och man måste leva lite på styva linan för att ha roligt. But hey, tack för tipset!

Tindy
Member
Medlem
783519
November 27, 2004 - 10:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Tack för ert stöd allihopa.

Jag har pratat med en kompis morsa som är doktor, och hon säger att det är antingen en större spricka eller så har jag slitit av ett ledband. Den är antagligen inte bruten, men hon kunde inte utesluta nåt. Jag ska åka till sjukan imorrn och få foten rönkad iallafall, så vi får hoppas på att den inte är bruten.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 349
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL