October 23, 2004
hehe ja det är ju bra iaf...hehe jag slipper ju gympan bara för mitt finger...oh shit jag har egen lektion på onsdag... oh damn
Antec P182| Corsair 750W psu | Gigabyte GA EP45-DS3R | Intel Core Duo E8500@3.6GHz | 4 GB Corsair RAM| Sapphire 4870X2 2GB | 24" Samsung 2493HM | Logitech Z-2300 | Soundblaster X-Fi Xtreme Music |
Bad day..
*Tokskrattar*
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
August 7, 2001
ungefär som jag får 2år sen när jag sargade mitt knä...
första åket:
min höger skida löser ut utan anledning på den brandaste delen av backen och vänster skidan sticker in i ett spår åt vänster så kroppen går rakt fram och jag gör en 180 och landar på bakhuvudet, gör en bakåt kullerbytta och knät ger vika och jag tuppar av.
fan 2vinterar förstörda!
hoppas jag kan åka nästa vinter.
jag vill åka skidor men kan inte! %! Arghhh!
October 25, 2003
dree wrote: ungefär som jag får 2år sen när jag sargade mitt knä...
första åket:
min höger skida löser ut utan anledning på den brandaste delen av backen och vänster skidan sticker in i ett spår åt vänster så kroppen går rakt fram och jag gör en 180 och landar på bakhuvudet, gör en bakåt kullerbytta och knät ger vika och jag tuppar av.
fan 2vinterar förstörda!
Fyfan 🙁
Nu känner jag mig nästan lyckligt lottad...
March 14, 2004
dree wrote: ungefär som jag får 2år sen när jag sargade mitt knä...
första åket:
fan 2vinterar förstörda!
AJ FYFAN!!! Det måste ha gjort ont :cy:
March 13, 2004
hm jobbigt,
jag har ett problem, kanske lite offtopic men ändå
när jag ska åka hem från skolan och bussen går direkt när jag kommit fram, då kommer nåt uselt hända mej senare på dagen, men när jag får vänta i en halvtimme då flyter dagen på finfint,
vet inte vilket som är bäst, hatar att vänta på bussen
November 9, 2002
Fattar inte varför du tog skit från bruden o femåringens curlingfarsa, Det var ju trots allt bara små missöden, ja hade fan hängt på deras ryggar med glåpord om nån börjar skälla sådära..
Å andra sidan hade jag förmodligen gladeligen skällt ut någon som körde på mig så :D:D
Spräckt ett revben en gång i slalombacken, på den tiden jag var aktiv..Läs tidigt 80-tal..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
August 7, 2001
ocz wrote: [quote=dree]ungefär som jag får 2år sen när jag sargade mitt knä...
första åket:
fan 2vinterar förstörda!
AJ FYFAN!!! Det måste ha gjort ont :cy:
nae inte så ont... men det är en seg och jobbig skada. lederna som vridit sönder sig.
läkarna sa typ "du hade tur i oturen. Det gör inte ont förutom vid hårt arbete men det är 2års rehab.
jag fick inga pengar för att dom tyckte att jag kommer att klara av det civila livet.
men jag kan inte spela fotboll, innebandy lr någon annan sport tills det är läkt. så det är jobbigt på sitt sätt att jag inte kan göra vad jag vill... och iochmed att det blir ett problem när jag söker jobb så tycker jag att iallfall att jag inte kommer klara av det civila livet med min knäskada eftersom jag blir ratad av alla jobb pågrund av knäskadan för att arbetsgivarna kollar upp mitt hälsotillstånd.
så jag får ha mitt sketna kontorsjobb på norrköpingskommun.
försäkringskassan är blääääääääääääää.
October 6, 2003
När man läser sånt här så känner man sig glad att man fortfarande inte har råkat ut för någonting allvarligt.
Jag har åkt alpint sedan jag var ~5 år. (Ca 12 år) alltså. Och jag har ALDRIG gjort mig illa ordentligt, förutom en ggn då jag ramlade i liften och stukade handleden.
Jag befarar att någon högre makt planerar ett grymt öde, eftersom jag klarat mig lindrigt undan hittils 😉
Hoppas foten blir bättre Tindy 🙁
October 22, 2002
BearznaiL wrote: När man läser sånt här så känner man sig glad att man fortfarande inte har råkat ut för någonting allvarligt.
Jag har åkt alpint sedan jag var ~5 år. (Ca 12 år) alltså. Och jag har ALDRIG gjort mig illa ordentligt, förutom en ggn då jag ramlade i liften och stukade handleden.
Jag befarar att någon högre makt planerar ett grymt öde, eftersom jag klarat mig lindrigt undan hittils 😉
Alternativet är ju att du tar det lugnare i backen och använder huvduet kanske?!?
Själv har jag åkt i 15 år och de värsta jag har gjort är att kört över några ungar och att skidan har utlöst i luften när jag lekte lite, landade på en skida och en pjäxa som tog ganska bra stopp. Rullade runt som ne snöboll bra långt, sen var det bara att knata upp och hämta den tappade skidan i backen.
EDIT: Åker både skida och bräda fast mest skidor dom senaste 2 åren eftersom mitt knä inte är som det ska.
October 6, 2003
fisken wrote: [quote=BearznaiL]När man läser sånt här så känner man sig glad att man fortfarande inte har råkat ut för någonting allvarligt.
Alternativet är ju att du tar det lugnare i backen och använder huvduet kanske?!?
Själv har jag åkt i 15 år och de värsta jag har gjort är att kört över några ungar och att skidan har utlöst i luften när jag lekte lite, landade på en skida och en pjäxa som tog ganska bra stopp. Rullade runt som ne snöboll bra långt, sen var det bara att knata upp och hämta den tappade skidan i backen.
EDIT: Åker både skida och bräda fast mest skidor dom senaste 2 åren eftersom mitt knä inte är som det ska.
Um.. Vet inte om jag ska ta illa upp eller ta det som en tillrättavisning. När du susar ner för backen i 50 knyck och olyckan är framme så spelar det ingen roll hur mycket "huvud" du har.
Och man måste leva lite på styva linan för att ha roligt. But hey, tack för tipset!
October 25, 2003
Tack för ert stöd allihopa.
Jag har pratat med en kompis morsa som är doktor, och hon säger att det är antingen en större spricka eller så har jag slitit av ett ledband. Den är antagligen inte bruten, men hon kunde inte utesluta nåt. Jag ska åka till sjukan imorrn och få foten rönkad iallafall, så vi får hoppas på att den inte är bruten.
3 Guest(s)