October 18, 2004
Här är storyn: En liten 15 årig grabb sitter på min ganska kassa dator, och tycker nog att jag borde uppgradera den lite.
Letar länge efter flera delar, hittar bra minnen om funkar, en cpukylare, lite fläktar..
Dock var det oerhört svårt att hitta moderkort/cpu/grafikort( begagnad då jag inte är speciellt rik )
Tillslut bestämmer jag mig för ett nf7-s v2.0 från kompletts demo avdelning. Blir glad när det kmr med posten men vet ni vad? det var sönder, och vill ni veta något mer? Lyckas på nått sätt bränna min gamnla cpu i samma veva.
Tur är dock att jag hittade en cpu här på nordic, men kan ni gisssa? spräckt kärna! Antagligen postens fel men man blir så jävla sur.
Inget har ju gått min väg, är datorlös just nu och har ett viktigt speech i engelska på tisdag, med alla info på den obrukbara datorn.
Hela denna process har tagigt flera veckor och jag orkar bara inte mer.
Kan tillägga att jag fortfarande inte hittat nått grafikort.
Och detta var ju bara datorproblemet, jkag fyllde år den 15 november, får en äkta fin papyrus rulle av morsan som vart i egypten..
1 dag senare och hundjäveln har lyckats bita sönder den.
Mer kan jag skriva men det blir väl för mycket..
Behövde skriva av mig lite..
May 10, 2003
Aj aj usch då vilken maximal otur du haft.
Vad gäller att du fått en CPU med spräckt kärna så undrar man ju lite hur skickades processorn ?. Via post paket ? posten har ett visst ansvar om varan skickats på korrekt sätt så prata med dem. För om kraften varit så hård att cpu:n spräckts så måste ju paketet varit skadat ?. Om så är inte fallet så undrar ja om du inte blivit lurad.
sen undrar ja lite hur du förstörde din cpu ? du skriver brände sönder den i samma veva ? vanligaste orsaken va ja vet är att man har sönder cpu:n under montering av kylfläns.
October 18, 2004
Chris64 wrote: Aj aj usch då vilken maximal otur du haft.
Vad gäller att du fått en CPU med spräckt kärna så undrar man ju lite hur skickades processorn ?. Via post paket ? posten har ett visst ansvar om varan skickats på korrekt sätt så prata med dem. För om kraften varit så hård att cpu:n spräckts så måste ju paketet varit skadat ?. Om så är inte fallet så undrar ja om du inte blivit lurad.
sen undrar ja lite hur du förstörde din cpu ? du skriver brände sönder den i samma veva ? vanligaste orsaken va ja vet är att man har sönder cpu:n under montering av kylfläns.
Mjo det var vid monteringen av kylflänsen, med det nya mobot, som ändå var dött från början 🙁
Cpun skickades i vadderat kuvert, vet inte riktigt vd som gäller då..
September 16, 2002
Mean Machine wrote: [quote=Drinitiev]nepp inte hans bror:P men min släkt har en j**la bra historia angående otur..
Precis, han måste vara din kusin eller nåt...:)
Gueno: Fan, du var/är BMW-avataren, inge j**la rammstein!
Jag måste hålla med. Man kan ju inte bara byta avatar sådär!
Och jag vet hur det känns när oturen följer en.
Inte roligt...
Lycka till. 🙁
Bara en stilla undran, hur faen lyckas man knäcka kärnan på en prolle??
Har monterat fläns på jag vet inte hur många AMD, men än aldrig lyckats sabba nån..Har bekanta som lyckats sabba iofs..Vet en som hade nån fix ide om att man skulle ta bort "kuddarna"..
Änvänder dom som pajjar nån speciell kylare??
Om det finns nån gemensam nämnare?
*Edit*
Tror nog det oftast handlar om rent slarv kombinerat med inget "know how"..
*Edit 2*
Misstolka nu inte detta som skadeglädje..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
May 10, 2002
jag har varit nere i en sån oturs-svacka med datorn en gång(eller rättare sagt ett halvår), 3 processorer dog iaf. Tusenlappar och tid värt så mycket mer gick åt till det. Nu i höst har mitt moderkort, nätagg, mp3spelare och en hårddisk gått sönder. Jag antar att jag är i en svacka just nu också när mp3-spelarn inte fungerar än, den har jag iaf garanti på. Vi ligger på samma breddgrad så jag kanske har smittat dig.
September 16, 2002
abishai wrote: jag har varit nere i en sån oturs-svacka med datorn en gång(eller rättare sagt ett halvår), 3 processorer dog iaf. Tusenlappar och tid värt så mycket mer gick åt till det. Nu i höst har mitt moderkort, nätagg, mp3spelare och en hårddisk gått sönder. Jag antar att jag är i en svacka just nu också när mp3-spelarn inte fungerar än, den har jag iaf garanti på. Vi ligger på samma breddgrad så jag kanske har smittat dig.
För mig gick mobil, hårddisk och DVD-spelare sönder i ett skede. Det är alltid lika roligt...
Iofs, lite otur jag med för nån vecka sen..Min gamla 17" la av..Men den var gammal..Från 97-98 nångång..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
September 16, 2002
ilg@dd wrote: Iofs, lite otur jag med för nån vecka sen..Min gamla 17" la av..Men den var gammal..Från 97-98 nångång..
En 17" fick nå knäpp för mig med för ett par år sedan. Den började ticka. Så jag tog för givet att den var utbytt mot en bomb och skaffade en ny.
(En ny monitor, inte en ny bomb.)
October 18, 2004
ilg@dd wrote: Bara en stilla undran, hur faen lyckas man knäcka kärnan på en prolle??
Har monterat fläns på jag vet inte hur många AMD, men än aldrig lyckats sabba nån..Har bekanta som lyckats sabba iofs..Vet en som hade nån fix ide om att man skulle ta bort "kuddarna"..
Änvänder dom som pajjar nån speciell kylare??
Om det finns nån gemensam nämnare?*Edit*
Tror nog det oftast handlar om rent slarv kombinerat med inget "know how"..*Edit 2*
Misstolka nu inte detta som skadeglädje..
Jag har då själv inte sertt nya cpun med knäckta kärnan, fick den med posten och gav den direkt vidare till en jag känner som är datatekniker, orkade inte fixa mer med datorn själv då jag redan haft så mycke oflyt.
September 16, 2002
Drinitiev wrote: jag som trodde det var nog, som grädde på moset har jag nu och blivit av med 80 gigs hårdisken, som jag hade all viktig info på.
Hade tömnt den på alla filmer osv för att få plats med viktiga spel program osv.. så har den kraschat! suck.. herregud.
Heh, disken som pajade för mig för en månad sen var också en 80Gb.
Jag tror det är ett omen.
2 Guest(s)