November 29, 2003
Imorgon är det julafton och allt ska vara färdigt.
Själv blev man klar igår. Det var en stressig dag, gick upp 04:20 stämplade in 04:55 och stämplade ut 13:30 men var hemma runt 14:45 efter lita handlande och sådant. Kom hem och hängde in tvätten, dammsög, plockade bort en massa "skit", diskade och vid 16:50 åkte julskinkan in i ungen. Den blev grymmt god. Vid 17:35 åkte jag in till stan igen och handlade lite prinskorv som jag självklart hade glömmt och köpte lite läsk. Väl hemma igen så lagade jag iordning all julmaten. När den väl var färdig så avnjöt jag en efterlängtad "julmiddag". Sedan återstod allt diskande igen, och jag putsade lite till här hemma. Slog även in alla julklapparna igår. 🙂
Så idag har man inget speciellt att göra för allt är färdigt.
Hur ligger ni till?
February 3, 2003
Julstädning av rummet pågår just nu
Ska dra iväg och handla de sista presenterna strax.
Kommer börja julafton imorgon med att gå upp till jobbet tidigt och spendera ett par timmar ståendes i en kylterminal, så jag kommer i alla fall få lite kyla på julafton 🙂
God Jul på er!
August 11, 2001
Har precis klätt granen med dottern. Ska snart iväg och handla maten som ska täcka 24-26. Ingen julmat här, då dottern åker till sin mamma imorgon lunch och kommer inte tillbaka förrän den 26:e.
Bojkottar egentligen julen detta året oxå, men måste fixa lite för dotterns julstämning
Annars är jag färdig.
Blir en sagan-om-ringen triologi imorgon. Sen blir det utgång på juldagen. Några trista mellandagar och sen fest på nyårsafton. Sen kan man nästan jubla igen. Dags för ett härligt arbetsår och se fram mot sommaren. Lägga julhelvetet bakom sig i ett helt år framåt.
Nej, julen står INTE högt i kurs hos mig 🙂
July 1, 2005
Alltid redo.. här är det jul året om ...julstädade i sommras på semestern... maten är inköpt "lasange" ska in i ungnen i morrn vid 14.00 förhoppningsvis.. julgodiset är redan uppätet.. ska ut å åka mc medans alla ni andra bygger upp ångesten inför julklappsutdelningen heheh...
1 Guest(s)