January 7, 2006
Eftersom mamma och pappa fixar det mesta, behöver jag bara köpa fyra julklappar (en till varje familjemedlem) och städa mitt rum lite. De sista julklapparna köpte jag idag och rummet ska städas nu (och när jag är klar får jag se om jag ska hjälpa pappa med maten eller något sånt).
Och, självklart, julavataren. Men den gjorde jag för länge sen, och trots att jag funderade på att göra en snygg istället för den jag har nu så orkar jag inte.
October 7, 2002
Vår familj brukar aldrig vara klara förrän någon timme efter Kalle Anka. Det har föga betydelse förvisso, eftersom vi sällan brukar börja med julmaten innan sextiden, och sedan firar på kvällen.
Ikväll är det sillinläggningar, köttbullsstekande, janssonslagande och skinkgriljerande som gäller. Ska försöka hinna med lite glöggdrickande också. 🙂 Imorgon allt det andra, eftersom jag precis som obelix brukar vara ansvarig för krubbet...
January 12, 2004
Marcan- wrote: [quote=beta]Alltså, tröttnar ni aldrig på julen? Är 21 och känner mig lika motiverad att fira jul som en gris.
Visst är det inte samma som när man var liten. Jag orkar inte stöka och böka men tycker det är skönt med lite ledigt och få träffa släkten.
jag är hel-less på julen, och alla andra högtider...
February 12, 2003
Well, jag behöver bara slå in tre presenter, sen är jag klar. De har väl legat på rummet ett tag, men jag har bara inte orkat. Några andra speciella förberedelser har jag väl inte gjort heller, julen är ganska överskattad.
Sedan skulle jag väl kunna kalla mig lite inbillat olycklig över att behöva sitta hemma med familjen, finns någon man hellre skulle fira jul med...
Bara klä julgranen kvar nu, sen är allt klart..(Tror jag iaf.)
*Edit*
Glömde provsmakning av skinkan och julöl..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 17, 2004
Nu för tiden blir det inte så stressigt med julklapparna för min del, då vi skippar klapparna för vuxna. Till barnen blir det däremot några klappar. Följande har jag köpt:
* 1 st TWIN-X Turbo fury (radiostyrt flygplan) - är riktigt spänd hur det kommer flyga, till min systerson som är 5 år 🙂
* 1 st Scythe Mine 1100 CPU kylare till mig själv 😀
* Kläder till systerdottern och brorsdottern
* Handduk till systern (för hon har köpt till mig)
* En julklapp för 50kr, som ska ingå i en lek som vi har på julafton
Är riktigt spänd och förväntansfull inför aftonen, kommer nog inte kunna sova.
/Dani
February 17, 2004
Mean Machine wrote: Well, jag behöver bara slå in tre presenter, sen är jag klar. De har väl legat på rummet ett tag, men jag har bara inte orkat. Några andra speciella förberedelser har jag väl inte gjort heller, julen är ganska överskattad.
Sedan skulle jag väl kunna kalla mig lite inbillat olycklig över att behöva sitta hemma med familjen, finns någon man hellre skulle fira jul med...
Tänk på alla dom som inte har någon att fira med. Julafton är den dag under året då misshandel sker som mest, enligt en polis jag känner. Sprit och hårda tag verkar gå hem i stugorna.
Gör som jag köp presenter till dig själv så blir julafton hemskt trevlig . Varför inte ett nytt Graffe, som tex ett GF 8800GTS 640MB GDDR3 eller en Plasma TV 52 tum. Då blir julen helt plötsligt väldans väldans trevlig.
/Dani
1 Guest(s)