September 13, 2002
de hade den mest avancerade utrustningen, men inte antalet som usa & ryssland hade..
kolla bara på MG-42 ... den e grym.. nuvarande mg-3 är ju en vidareutveckling av den redan enormt mysiga bössan MG42.. likheten e slående..
amerikanarna fösökte tom.- kopiera 42an men de misslyckades pga nån konstruktionsmiss..
September 13, 2002
DiDi wrote: Skriv om den konstgjorda hamnen som byggdes upp i Frankrike... Hela hamnen byggdes i england och skeppades sedan över engelska kanalen till Frankrike...
Hittade tyvärr ingen länk...
de va den de använde vid dagen D och senare, föratt föra in alla de oräkneliga ton'en utrustning, bränsle och mat till det brohuvudet.
men de e en bedrift faktiskt..
June 23, 2002
Synd att du inte valde något mer ovanligt, lär vara ganska många i klassen som skriver om Hitler så var det iaf i vår klass i nian.
Det är ju ett plus att skriva om något mer ovanligt, eller så var det iaf för oss.
Tror dem flesta läraren "tycker" så.
Men det viktigaste är inte heller hur många sidor det är utan innehållet och hur man skrivit det samt egna tankar tyckte nog din lärare är mycket mycket viktigt.
När jag gick i nian tex och hade SO så var egna tankar otroligt viktigt utan dem kunde man knappast få VG. Så skriv mycket egna tankar och hur du tror man kunde unvikt detta krig och sånt.
September 26, 2003
snyde wrote: [quote=Callister]Hah. Vad vet du egentligen om WWII?
Hitler hatade inte judar, han använde det bara som syndabock. Han tog chansen. Hade det inte varit judar hade det blivit några andra.
Jag skulle säga att judar har jävligt mycket med det att göra.
Jag skulle säga att judarna är det mest övermarknadsförda i hela j**la 1900-talets historia. Judarna hade inte ett smack med kriget att göra, de var en parentes - en ras som skulle bort från jordens yta helt enkelt. Man krigade inte för judarnas skull, om du trodde det. Man krigade för lebensraum.
jo ifs .. i "riktet" så kunde nu "he-man" styra och ställa som han ville .. men kriget var inte i konsentrantions lägrerna heller ... så du har nog delvist rätt .. men Jude förintelsen är en del av hitlers "campanj".
December 15, 2003
Ja, man ska välja något udda för att få pluspoäng, vi hade i min klass i nian också något liknande och jag skrev om SS jagdkommando Michael Geissmeir som bestod av engelsmän som var så övertygade om bolsjevismens fara för världen så dom smugglade ut sig själva från england för att kämpa på den ryska fronten på Tysklands sida.
(en paretes där kan vara att tyskarna trodde först det var spioner etc och till deras förvåning så verkade det stämma så dom fick gevär och panzerfaust (ett slags enskottsbazooka) och blev inkastade i striden direkt, av ca 200 man så överlevde bara ett fåtal kriget och de fick tillbrig´nga många år i sovjetisk gulag..)
1 Guest(s)