February 23, 2004
Hur kan dom tvinga en att söka ett jobb när man bevisligen sökt andra jobb då? Vart kan man läsa om vilka rättigheter man har som arbetslös?
Går just nu en äcklig aktivitetskurs (för långtidsarbetslösa mao arbetslös över 3 mån). Dom bad oss alla i gruppen söka det jobbet. Jag vägrar göra det så jag har sökt andra jobb.
Känns så jävla meningslöst när jag ändå ska börja plugga till höst.
May 10, 2002
pcw wrote: Hur kan dom tvinga en att söka ett jobb när man bevisligen sökt andra jobb då? Vart kan man läsa om vilka rättigheter man har som arbetslös?
Går just nu en äcklig aktivitetskurs (för långtidsarbetslösa mao arbetslös över 3 mån). Dom bad oss alla i gruppen söka det jobbet. Jag vägrar göra det så jag har sökt andra jobb.
Känns så j**la meningslöst när jag ändå ska börja plugga till höst.
vad gör det för skillnad om du söker det eller inte egentligen?
December 31, 2001
Tyvärr så är det väll så att man måste ta det jobb som erbjuds och söka i en radio runt sin egen stad dock är det ju inte så stor chans att man får jobb som för mig skulle ligga i GBG.
Jag tänker såhär, jag fick inga jobb innan jag började med det jag har nu så varför skulle jag få ett när jag blivit uppsagd från detta så jag antar att det blir a-kassa ett bra tag för mig.
1 Guest(s)