October 13, 2001
Hjälp..
nu är det inte många timmar kvar till min FÖRSTA arbets intervju. Tog ju studenten nyss, och deltids jobbar just nu. Men om någon timma ska jag på arbets intervju på en tjänst jag har sökt.
Vad ska jag tänka på??? ska man ha på sig något speciellt?
Vanligaste frågorna dem ställer ??
är skit nervös nu :cy: :bgrin:
November 3, 2002
37 typiska anställningsintervjufrågor
En del intervjuare ställer frågor som kan få den mest självsäkra att bli tyst och osäker. Det kan underlätta om du i förväg har tänkt över vad du ska svara.
1 Vilken typ av jobb letar du efter?
2 Vad vet du om företaget?
3 Varför vill du arbeta för vårt företag?
4 Varför intresserar våra produkter/tjänster dig?
5 Varför söker du just denna position?
6 Vilka andra tjänster har du tänkt att söka?
7 Hur skulle du vilja karaktärisera den tjänst du söker?
8 Varför har du valt att arbeta inom IT/teknik-branschen?
9 Hur är dina färdigheter och kvalifikationer relaterade till det jobb du söker?
10 Vad tror du att du kommer tycka bäst, respektive sämst, om när det gäller den tjänst du söker?
11 Vad är din styrka, respektive svaghet?
12 Under vilken typ av ledning fungerar du bäst?
13 Vad betyder ett lagarbete för dig?
15 Är du stresskänslig?
16 Vad tycker du om att arbeta övertid?
17 Kan du tänka dig att resa mycket för jobbets räkning?
18 Kan du tänka dig att flytta?
19 Vad har du för lönekrav?
20 När kan du börja?
21 Beskriv ditt nuvarande jobb och de ansvarsområden du har.
22 Beskriv hur din nuvarande arbetsgivare driver sitt företag och hur marknaden för företaget ser ut.
23 Vad har du lärt dig under dina tidigare anställningar?
24 Vilken av dina tidigare anställningar har du tyckt bäst om? Varför då?
25 Med vilken ny teknologi, och med vilka projekt, har du arbetat?
26 Vad har du gjort under din karriär som visar att du har förmågan att ta initiativ?
27 Vad är det bästa du har åstadkommit hittills?
28 Vilket är det svåraste beslut du fattat?
29 När fick du ditt senaste lönelyft?
30 Förklara varför du hade så hög frånvaro under din senaste anställning.
31 Varför söker du ett nytt arbete?
32 Varför slutade du på ditt förra jobb?
33 Varför har du inte hittat ett nytt arbete tidigare?
34 Berätta lite om dig själv.
35 Var ser du dig själv om fem år?
36 Vad har du för fritidsintressen?
37 Är du gift? Har du, eller tänker du skaffa, barn?
38 Planerar du att forsätta, eller börja, studera?
January 20, 2002
HomeBurneR wrote: Som "Marre" skrev, just de frågorna är svåra att komma på när man väl sitter där. Ett annat tips, bre på lite om dina kunskaper, det kan ta folk rätt långt, har sett det själv. Knarkar du så säger du givetvis nej på en fråga om du knarkar 🙂
På många arbetsplatser idag tar dem oregelbundna pissprover.
Speciellt på nyanställda...
July 14, 2004
Cezar wrote: [quote=HomeBurneR]Som "Marre" skrev, just de frågorna är svåra att komma på när man väl sitter där. Ett annat tips, bre på lite om dina kunskaper, det kan ta folk rätt långt, har sett det själv. Knarkar du så säger du givetvis nej på en fråga om du knarkar 🙂
😕 snacka om kränkning, hade jag aldrig gått med på, även ifall jag inte knarkar.
vad folk gör på sin fritid är deras ensak, vad dom gör på jobbet ,är arbetsgivarens ensak, dom har inget med varandra att göra, så det är helt fel att göra sånt.
October 13, 2001
okej.. tack för svaren 🙂 hmm det där med bästa o sämsta egenskaperna.. bästa e ju hyffsat lätt att svara på men sämsta :S det blir värre. och att berätta lite om sig själv.. det gjorde man i sitt CV man skickade in ju ? 😀 problem..
EDIT: Kan en sämsta egenskap vara att man ställer för höga krav på sig själv ??
July 18, 2002
July 18, 2002
June 17, 2005
kommer nog gå bra, jag jobbar på tamro(inget vet vad det är) men det är ett lagerjobb det oxå. man skickar läkemedel till alla apotek och sjukhus o dylikt, där kommer vi få ta piss prover fast det e nog inte så konstigt med tanke på att vi hanterar knark...
på min anställnings intervju gick jag bara dit o va mig själv och fösökte verka så intresserad av jobbet som möjligt
January 20, 2002
Nomic wrote: [quote=Cezar][quote=HomeBurneR]Som "Marre" skrev, just de frågorna är svåra att komma på när man väl sitter där. Ett annat tips, bre på lite om dina kunskaper, det kan ta folk rätt långt, har sett det själv. Knarkar du så säger du givetvis nej på en fråga om du knarkar 🙂
😕 snacka om kränkning, hade jag aldrig gått med på, även ifall jag inte knarkar.
vad folk gör på sin fritid är deras ensak, vad dom gör på jobbet ,är arbetsgivarens ensak, dom har inget med varandra att göra, så det är helt fel att göra sånt.
Jo men då kan du inte räkna med att få jobba kvar .
Skulle inte vilja ha folk anställda på mitt företag som knarkar eller hade problem med alkoholen. :cy:
July 14, 2004
Cezar wrote: [quote=Nomic][quote=Cezar][quote=HomeBurneR]Som "Marre" skrev, just de frågorna är svåra att komma på när man väl sitter där. Ett annat tips, bre på lite om dina kunskaper, det kan ta folk rätt långt, har sett det själv. Knarkar du så säger du givetvis nej på en fråga om du knarkar 🙂
Jo men då kan du inte räkna med att få jobba kvar .
Skulle inte vilja ha folk anställda på mitt företag som knarkar eller hade problem med alkoholen. :cy:
Ett arbete är värt mindre än min heder, om din inte är det, well, det är ditt problem 😉
October 22, 2002
addeee wrote: kommer nog gå bra, jag jobbar på tamro(inget vet vad det är) men det är ett lagerjobb det oxå. man skickar läkemedel till alla apotek och sjukhus o dylikt, där kommer vi få ta piss prover fast det e nog inte så konstigt med tanke på att vi hanterar knark...
på min anställnings intervju gick jag bara dit o va mig själv och fösökte verka så intresserad av jobbet som möjligt
Klart jag vet vad tamro är. Usch och fy för att köra ut skiten som jag har gjort ibland.
/ Mikael
June 5, 2004
addeee wrote: kommer nog gå bra, jag jobbar på tamro(inget vet vad det är) men det är ett lagerjobb det oxå. man skickar läkemedel till alla apotek och sjukhus o dylikt, där kommer vi få ta piss prover fast det e nog inte så konstigt med tanke på att vi hanterar knark...
hmm... funkar det som på marabou att dom anställda får äta hur mycket dom vill av varorna? :eye:
2 Guest(s)