August 1, 2004
Såg en dokumentär igår om Area 51... den handlade väl mest om hemliga flygplan som dem bygger där, inte så mycket om aliens...
Vad tror ni?
Jag själv tror inte på aliens och vägrar att tro på att dem existerar...
väldigt mycket är på hittat/fakad.. tillex. gjort i Photoshop osv...
Men hemligt forskning om flygvapen tror jag på, och är väldigt intresserad av det... såg att dem tom. bygger ut basen nu... undrar vad dem hittar på för nytt snart...
August 25, 2004
enligt mig så e de klart de finns alien.. Kanske inte likadant som vi människor hittar på dom för t ex filmer m.m.. Men vi kan ju inte vara ensamma i hela universum.. jag tror på att de finns, Att de möjligtvis kommit längre i tekniken än oss människor så dom har möjlighet att komma hit m.m..
March 15, 2004
Tror dom testar alla hemliga grejer man kan tänka sig, allt från biologiskt till sånt där hårt man skickar i huvudet på folk.
Tror inte dom har aliens där (även om det finns där ute nånstans...) det är mest bara ett rykte, och det gör väl inget för dom eftersom ingen tänker på alla hemliga grejer dom har där då.
August 11, 2005
Json_81 wrote: Det vore extremt osannolikt om det inte fanns mer liv i universum.
Däremot att de skulle flyga hit o titta på oss är väl inte så säkert.
Second that.
Behöver inte ens vara intelligenta, även bakterier och andra former av levande väsen räknas som aliens 😉
January 14, 2002
Json_81 wrote: Det vore extremt osannolikt om det inte fanns mer liv i universum.
Mja, med alla biljoner stjärnor bara vi kan se på natthimlen (finns säkerligen några triljarder stjärnor aka. solar till som man kan se med teleskop) så är sannolikheten att det finns liv i cirkulation runt någon av dem väldigt sannolikt tror jag iaf.
(notera att mina siffror säkert inte stämmer, men det är en jäkla massa iaf.)
August 7, 2001
Jag tror det finns aliens men som många säger inte i form av små spinkiga varelser med stora huvuden och ögon som flyger i flygande tefat.
Fast jag såg en intressant dokumentär om det.
I den hade dom 2 teorier.
1. Det kan vara så människan ser ut långt in i framtiden som reser i tiden.
2. Om det skulle vara samma klimat på en annan planet så skulle evolutionen se ungefär likadan ut.
Dom hade ju hittat ett solsystem med en planet som låg i "livetsgräns" för inte så länge sen.
August 11, 2005
Jag tycker det är så jävla löjligt när nån apa fullständit skiter ner hela idén med utomjordingar genom att säga att en planet som jorden är unik etc etc.
Men vad fan är det som säger att utomjordingarna inte kan andas kväve eller fosfor? Varför har mnånga fastnat i "finns inget syre, kan de inte finnas"?
November 27, 2003
csm101 wrote: Jag tycker det är så j**la löjligt när nån apa fullständit skiter ner hela idén med utomjordingar genom att säga att en planet som jorden är unik etc etc.
Men vad fan är det som säger att utomjordingarna inte kan andas kväve eller fosfor? Varför har mnånga fastnat i "finns inget syre, kan de inte finnas"?
Det handlar om kemi dock. Kol har en bindningsstruktur som gör det högst lämplig som grund för liv, medan kisel har möjligtvis, men troligen inte det.
Syre är för övrigt ett gift för den som inte visste det och det är genom uppståndelsen av syreresistenta bakterier som livet sedan kunnat uppstå. Att faktiskt använda syret som en källa uppstod sent. Kväve är extremt stabil förening och inte speciellt gynnsam att andas även om det finns de som kan det.
//Andreas
January 8, 2006
Forskare är ett icke tänka utan för låda folk
för ett par år sedan vägrade många av dom att tro att det finns andra solsystem...
där av tror dom nu att liv bara kan finnas där det finns syre och vatten
vilket antagligen är fel...
men tillbaka till A51
där har dom testa från handvapen till bio/kemiska vapen till atomvapen
och dessutom olika sorters farkoster
(jag säger farkoster för att allt dom har testa kan nog inte klassas som flygplan troligen)
November 22, 2001
Quarzi wrote: [quote=Json_81]Det vore extremt osannolikt om det inte fanns mer liv i universum.
Mja, med alla biljoner stjärnor bara vi kan se på natthimlen (finns säkerligen några triljarder stjärnor aka. solar till som man kan se med teleskop) så är sannolikheten att det finns liv i cirkulation runt någon av dem väldigt sannolikt tror jag iaf.
(notera att mina siffror säkert inte stämmer, men det är en jäkla massa iaf.)
Läs det jag skrev igen 🙂
Ang. antalet stjärnor så finns det ju ingen som vet hur många det finns, så det finns inga "riktiga" siffror.
January 12, 2004
angående liv på andra planeter.
Här har ni uträkningen som talar om sannolikheten till det.
N = ( R* x fp x ne x fl x fi x fc) x L
November 22, 2001
obelix wrote: angående liv på andra planeter.
Enkel matte.
N = 42
March 15, 2004
Json_81 wrote: [quote=obelix]angående liv på andra planeter.
http://www.lifeinuniverse.org/noflash/Drakeequation-07-02.html
Enkel matte.
N = 42
42 vad? 😛
July 9, 2006
April 14, 2006
Ratien wrote: Forskare är ett icke tänka utan för låda folk
för ett par år sedan vägrade många av dom att tro att det finns andra solsystem...
där av tror dom nu att liv bara kan finnas där det finns syre och vatten
vilket antagligen är fel...
men tillbaka till A51
där har dom testa från handvapen till bio/kemiska vapen till atomvapen
och dessutom olika sorters farkoster
(jag säger farkoster för att allt dom har testa kan nog inte klassas som flygplan troligen)
Nu är det ju många som kallar sig forskare utan att vara det också, finns ju tyvärr ingen "forskarlegitimation" utan vilken pappskalle som helst kan kalla sig forskare.
Självklart finns det liv på andra planeter, däremot verkar det inte existera några intelligenta livsformer på vårat stadie eller högre inom den närmaste regionen. Man ska ju komma ihåg att vårat solsystem ligger i utkanten av galaxen, långt ifrån den högsta koncentrationen av stjärnor.
Dessutom säger fysiken en hel del om hur rymdresor skulle te sig, såvitt vi vet idag är det omöjligt att överskrida ljushastigheten och att det skulle existera "wormholes" som i science fiction filmerna är inte ens en teori utan bara en förhoppning.
Med andra ord, det spelar ingen roll om det finns en ras som är tusentals år före oss, fysiken begränsar dem lika mycket som den begränsar oss.
2 Guest(s)