Area 51|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Area 51
Dry_Ice
Member
Medlem
Forum Posts: 2611
sp_UserOfflineSmall Offline
1064030
July 29, 2006 - 9:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Stripz wrote: meningn med livet är 42!!!?? :bok:

Helt fel. Svaret på livet är 21.

Sardaukar
Member
Medlem
Forum Posts: 4818
1064032
July 29, 2006 - 10:04 pm
sp_Permalink sp_Print

N1ko wrote: roligt.. nästan allihopa tror på utomjordinar och aliens och skräp (är dock själv inte säker på vad jag tror) men så fort man nämner jesus och gud så är alla helt anti 😕

Jag som är helt anti mot det som skrevs i den forntida boken som någon eller några skrev i en hydda någonstans för att sedan hjärntvätta folk kan mycket väl tänka mig att Jesus fanns och hade en framstående roll i byarna runt omkring (som dagens politiker typ), men han kunde iaf inte gå på vatten och återuppstå från döden 🙄

Liv på andra planeter har man ju redan hittat om jag fattat rätt (på Mars).

maedhros
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 845
1064034
July 29, 2006 - 10:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Hur länge har Area 51 påstått funnits? 50-60 år?
Antar att det uppkom i samband med roswell grejen. om det nu är så att det uppstod då så är jag frågan vad som egentligen hände då som gjorde så att dom stängde ner ett område. Utomjordingar låter ju troligt. Men varför hålla det hemligt? Så länge dom var fredliga iallafall.

Nån som tror det finns nåt annat än utomjordingar?

Försöker komma tillbaks ontopic..

edit:

Sardaukar wrote: Liv på andra planeter har man ju redan hittat om jag fattat rätt (på Mars).

Är det inte möjlighet till att liv kan ha funnits? pg.a isen, koldioxidet och nåt annat coolt i marken som gör det möjligt till liv.

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
1064036
July 29, 2006 - 10:28 pm
sp_Permalink sp_Print

maedhros wrote: Hur länge har Area 51 påstått funnits? 50-60 år?
Antar att det uppkom i samband med roswell grejen. om det nu är så att det uppstod då så är jag frågan vad som egentligen hände då som gjorde så att dom stängde ner ett område. Utomjordingar låter ju troligt. Men varför hålla det hemligt? Så länge dom var fredliga iallafall.

Area 51 fanns innan kraschen i Roswell...

Sardaukar
Member
Medlem
1064040
July 29, 2006 - 10:37 pm
sp_Permalink sp_Print

maedhros wrote: Hur länge har Area 51 påstått funnits? 50-60 år?

Nån som tror det finns nåt annat än utomjordingar?

Försöker komma tillbaks ontopic..

edit:
[quote=Sardaukar]Liv på andra planeter har man ju redan hittat om jag fattat rätt (på Mars).

Är det inte möjlighet till att liv kan ha funnits? pg.a isen, koldioxidet och nåt annat coolt i marken som gör det möjligt till liv.

Jo precis, så det borde ju finnas fler planeter som Jorden och Mars. På Mars har man ju hittat något som liknar frusna hav under skorpan, så frågan är ju om det är början till liv där, eller om det har varit.

Stripz
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 196
1064044
July 29, 2006 - 10:54 pm
sp_Permalink sp_Print

om de finns is på mars om man smälter all is kan an andas då ? finns de inte syre i vattnet?

maedhros
Kommer du hit ofta?
Medlem
1064048
July 29, 2006 - 11:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Stripz wrote: om de finns is på mars om man smälter all is kan an andas då ? finns de inte syre i vattnet?

har för mig om att det är ungefär så dom har tänkt. spränga isen så den smälter, sen kommer vatten att frigöras och syrehalten öka i atmosfären. eller nåt...

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1064051
July 29, 2006 - 11:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Sardaukar wrote: [quote=N1ko]roligt.. nästan allihopa tror på utomjordinar och aliens och skräp (är dock själv inte säker på vad jag tror) men så fort man nämner jesus och gud så är alla helt anti 😕

Jag som är helt anti mot det som skrevs i den forntida boken som någon eller några skrev i en hydda någonstans för att sedan hjärntvätta folk kan mycket väl tänka mig att Jesus fanns och hade en framstående roll i byarna runt omkring (som dagens politiker typ), men han kunde iaf inte gå på vatten och återuppstå från döden 🙄

Jag tror inte du riktigt vet hur dagens Bibel uppkommit..Det är inte några gubbar som samlats i en hydda och skrivit den..
Det är en massa böcker/skrifter från personer spridda under en lång tidsera som skrivit dessa delar.
Vilka skrifter/fabler/sagor/fakta/ledstjärnor som sedan fick vara med och vad som skulle tas bort i den Bibel vi har idag bestämdes av "prästerna" i de stora kyrkomötena/koncillerna i Nicea år 325 och 787.
Vad som står är ju från början i GT vad Moses nedtecknat, dvs en bra stund före Jesu födelse (Ca:800 F.kr.), men handlar i stora drag mest om jordens uppkomst och människornas begynnelse.
Vill man kika mer på "böcker" som tagits bort i Bibeln, så kan kanske de Apokryfiska skrifterna vara intressanta. Torde finnas på vilket välsorterat bibliotek som helst.
Om det är sant vad som står i boken/böckerna?? Inte vet jag, jag var inte med på den tiden.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Lodisen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1200
1064053
July 29, 2006 - 11:09 pm
sp_Permalink sp_Print

:D/ Stället finns säkert inte ens.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1064056
July 29, 2006 - 11:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Lodisen wrote: :D/ Stället finns säkert inte ens.

Nicea?
Jodå.
[Image Can Not Be Found]

*Edit*
Det är alltså en gammal kartbild..Vette fasen vad staden kan tänkas heta idag..Har hört det nån gång, men minns dessvärre inte.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Sardaukar
Member
Medlem
1064075
July 30, 2006 - 12:58 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=Sardaukar][quote=N1ko]roligt.. nästan allihopa tror på utomjordinar och aliens och skräp (är dock själv inte säker på vad jag tror) men så fort man nämner jesus och gud så är alla helt anti 😕

Jag tror inte du riktigt vet hur dagens Bibel uppkommit..Det är inte några gubbar som samlats i en hydda och skrivit den..
Det är en massa böcker/skrifter från personer spridda under en lång tidsera som skrivit dessa delar.
Vilka skrifter/fabler/sagor/fakta/ledstjärnor som sedan fick vara med och vad som skulle tas bort i den Bibel vi har idag bestämdes av "prästerna" i de stora kyrkomötena/koncillerna i Nicea år 325 och 787.
Vad som står är ju från början i GT vad Moses nedtecknat, dvs en bra stund före Jesu födelse (Ca:800 F.kr.), men handlar i stora drag mest om jordens uppkomst och människornas begynnelse.
Vill man kika mer på "böcker" som tagits bort i Bibeln, så kan kanske de Apokryfiska skrifterna vara intressanta. Torde finnas på vilket välsorterat bibliotek som helst.
Om det är sant vad som står i boken/böckerna?? Inte vet jag, jag var inte med på den tiden.

Heh, bara det att några präster fick bestämma själva vad som skulle finnas och inte finnas i bibeln säger ju ganska mycket. Det är några personers egna uppfattningar om världen som står i bibeln, som sedan människor utan egen fantasi har gått med att tro på.

WuYang2k3
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 98
1064077
July 30, 2006 - 1:03 am
sp_Permalink sp_Print

För er som inte tror på gud eller Kreationen, jag har inget emot er och förstår er åsikt.

Men för mig är evolutionen som en stor byggnad utan en grund, eller en stor våning med massa "tomma" våningar i mitten, helt ologiskt alltså...
Problemet med hela evolutions tron först och främst är ju att det är massa mellan former som saknas, massa "luckor" i hela evolutions tron...
Sen har man inte heller kommit fram nånting med bananflugorna.

Sen är det också frågan om hur hela saken startades... ska vi tro att det är bara en stor massa med kemikalier utlösde massa energi och skapade allt genetik, eller ska vi tro att det är en gud med oändligt mycket energi som skapade hela universum...
Eftersom Kreation & Aliens hänger inte ihop så tror jag inte på Aliens.
Jag tror däremot att Area 51 testar och bygger massa hemliga vapen, nya flygplan, väder kontroll, hypnos vapen osv... Aliens är bara en stor fet myt som har byggts upp...

Sardaukar
Member
Medlem
1064078
July 30, 2006 - 1:11 am
sp_Permalink sp_Print

WuYang2k3 wrote: För er som inte tror på gud eller Kreationen, jag har inget emot er och förstår er åsikt.

Men för mig är evolutionen som en stor byggnad utan en grund, eller en stor våning med massa "tomma" våningar i mitten, helt ologiskt alltså...
Problemet med hela evolutions tron först och främst är ju att det är massa mellan former som saknas, massa "luckor" i hela evolutions tron...
Sen har man inte heller kommit fram nånting med bananflugorna.

Sen är det också frågan om hur hela saken startades... ska vi tro att det är bara en stor massa med kemikalier utlösde massa energi och skapade allt genetik, eller ska vi tro att det är en gud med oändligt mycket energi som skapade hela universum...
Eftersom Kreation & Aliens hänger inte ihop så tror jag inte på Aliens.
Jag tror däremot att Area 51 testar och bygger massa hemliga vapen, nya flygplan, väder kontroll, hypnos vapen osv... Aliens är bara en stor fet myt som har byggts upp...

Vad menar du egentligen med "aliens"? Eller på svenska "utomjordingar"? Är det såna som flyger runt i tefat du menar med myter? Eller menar du alla slags organismer, hur små de än är?

Varför går inte kreation och utomjordingar ihop? På andra planeter med eventuellt liv är det ju vi och alla djur på jorden som är "aliens".

Frud
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 771
1064079
July 30, 2006 - 1:11 am
sp_Permalink sp_Print

För mig känns det osannolikt att vi skulle vara ensamma i universum. "Aliens" existerar! Tror jag i alla fall.

Antec P182| Corsair 750W psu | Gigabyte GA EP45-DS3R | Intel Core Duo E8500@3.6GHz | 4 GB Corsair RAM| Sapphire 4870X2 2GB | 24" Samsung 2493HM | Logitech Z-2300 | Soundblaster X-Fi Xtreme Music |

Ratien
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 155
1064085
July 30, 2006 - 3:48 am
sp_Permalink sp_Print

att kunna förklara hur liv uppstod är som att kunna förklara rymden, varför är den oändlig?

men ur kaos och förstörelse kommer lugn och liv

och om överljushastiget så är det nog bara en fråga om när, förr trodde man att man aldrig skulle kunna flyga, men jo nu kan man det...
det gäller bara att tänka utan för lådan, rymden och jorden delar inte alltid samma fysik lagar, t.ex det finns inget motstånd, som det finns här på jorden

maedhros
Kommer du hit ofta?
Medlem
1064090
July 30, 2006 - 7:21 am
sp_Permalink sp_Print

Jag såg nåt på discovery för några månader sen och då hade dom en rymdfärja som färdades med solvindar. Och den skulle teoretiskt sätt (så klart) kunna nå hastigheter över ljushastighet.
Men jag tror knappast att det är det dom håller på med i Area 51, det måste vara något mycket mer hemlighetsfullt som något som kan förstöra för någon i omvärlden.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1064098
July 30, 2006 - 7:39 am
sp_Permalink sp_Print

Sardaukar wrote: [quote=ilg@dd][quote=Sardaukar][quote=N1ko]roligt.. nästan allihopa tror på utomjordinar och aliens och skräp (är dock själv inte säker på vad jag tror) men så fort man nämner jesus och gud så är alla helt anti 😕

Heh, bara det att några präster fick bestämma själva vad som skulle finnas och inte finnas i bibeln säger ju ganska mycket. Det är några personers egna uppfattningar om världen som står i bibeln, som sedan människor utan egen fantasi har gått med att tro på.

Mmm, och dom med egen fantasi tror på utomjordingar då?
🙄

csm101
Member
Medlem
Forum Posts: 2672
1064109
July 30, 2006 - 8:02 am
sp_Permalink sp_Print

Fattar inte hur ni orkar, just nu låter större delen av diskussionen som när man gick på dagis, "min pappa är starkare än din pappa..."

Ingen ska väl behöva bli dumförklarad pga av sin tro? Vare sig det nu är på Gud eller utomjordingar eller att ingen av dessa finns...

Och huvudfrågan handlade väl om area 51... Att de skulle ha utomjordingar där anser jag vara helt befängt. Men jag tvivlar inte på att de utvecklar en massa nya krigs- och rymdmateriel...

maedhros
Kommer du hit ofta?
Medlem
1064115
July 30, 2006 - 8:07 am
sp_Permalink sp_Print

När jag väl tänker efter lite så tror jag inte Area 51 tillverkar vapen osv. Det är nog mer genetik där. Supersoldater kanske? super människor? eller bara forskare som super?

Eftersom att mutationer och sånt inte är allmänt accepterat så kan det ju vara anledningen till att det är så hemligt.

csm101
Member
Medlem
Forum Posts: 2672
1064119
July 30, 2006 - 8:20 am
sp_Permalink sp_Print

maedhros wrote:

Eftersom att mutationer och sånt inte är allmänt accepterat så kan det ju vara anledningen till att det är så hemligt.

?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 288
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL