November 22, 2001
tripodz wrote:
Sen en liten enkel sak, Southern Comfort med Red Bull. Mycket god. Låter lustigt att det funkar men det gör det! 😀
Blanda southern comfort??? skäms!
En grogg består av två ingredienser, sprit + något annat.
Har man i fler ingredienser är det drink = kvinnodryck.
November 22, 2001
Vampis wrote: Whisky
Förstår inte varför folk envisas med att stava Whiskey.
Amerikansk whiskey som stavas så och den är inte ens värd att kallas för det
Kollade på en flaska här i barskåpet och du har rätt.
Det har jag faktiskt aldrig tänkt på.
Ska försöka skärpa mig 🙂
June 17, 2002
Vampis wrote: [quote=MrWeizel][quote=Vampis]Men en liten Grant's hade inte varit fel sen när jag kommer hem *Drömma*
Jag trodde att whiskykännare som dig bara drack single malt 😉
För att vara ärlig så föredrar jag Blended.. men en god single malt är inte fel.
Usch.. Blended suger...=) Single malt eller JD ska det vara...=)
November 13, 2003
tripodz wrote: Märker att folk inte är så gamla här med tanke på vilka drinkar som föreslås 😀
Japansk Gin & Tonic är fin.
Sen min egna specialare som är följande:
- Bacardi Limon
- Peach Tree
- Sour
- Tranbärsjuice
- Fruktsoda/sprite
Fått mycket bra respons från damerna när jag serverat denna drinken över bardisken. Blir en del "Du får bestämma", och då blir det denna.Ett annat tips är att köra något på Xanté.
Sen en liten enkel sak, Southern Comfort med Red Bull. Mycket god. Låter lustigt att det funkar men det gör det! 😀
Xantén är ju kanonfin.. Enda "likören" (egentligen ingen riktig likör) som jag dricker rent i alla fall.
En Bacardi (Rom) 8 med lite krossad is i eller vanlig kubis är inte heller fel.
January 5, 2002
Mind wrote: nånting systemet borde satsa på är en drinkblandar korg.
man köper typ 10 små flaskor i ett paket och får med den liten utprintad guide om hur man ska blanda dom.för vem går och köper 20 olika flaskor för att ställa i hyllan där hemma ?
För detta skulle man få betala lika mycket som man hade gjort om man valt att köpa samma spritsorter i 70cl-flaskor istället. Nej tack, då håller jag mig till sjuttisar.
Det är fanimej värre än alla drinkpaket man kan köpa när man reser taxfree, ni vet, såna där som kommer förpackade i påsar och som man öppnar först när man gått av planet. Alltid lika underbart när folk betalar hundrafemtio spänn för två burkar tonic, 20cl gin och en kortlek eller nåt liknande.
2 Guest(s)