December 19, 2000
Ett företag som hade stora planer på gång var Power Color. Vi fick en chans att prata en lite längre stund med deras personal på plats och planer på ett tokigt överklockat Radeon 9800 Pro avslöjades. Orsaken till att inget närmare kunde presenteras på plats var att man fortfarande väntade på att ATi skulle godkänna det hela och att stabilitetstester fortfarande pågår. Detta överklockade monsterkort verkade dock ytterst lovande och vi kan avslöja att det rör sig om klockfrekvenser över 400MHz på grafikprocessorn.
mumma, det hade inte varit fel att sätta tänderna i :bgrin:
För er som missat att NH var på Cebit, spana här:
https://www.nordichardware.se/...../index.php
Vad röstar ni på??
Vad tycker ni är den största nyheten från Cebit??
December 19, 2000
shlumpen wrote: Heh, läste precis igenom ert CeBit-coverage. Hela artikeln var en enda lång svordom^_^ Fy fan va mycket asgrymma grejer det var där. Det ballaste var nog de externa vatenkylningsystemen, som man sätter i en 5,25"-plats.
håller med! jag tycker faktiskt att det är najs att vatten blir mainstream, så att flera kan dra nytta av högre prestanda mm =)
December 19, 2000
en sån här skulle man ha.... om man sitter mycket i dos :bgrin:
https://www.nordichardware.se/.....acreen.jpg
June 19, 2002
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=skiroy]Vattenkylt lär bli standard som jag sa men det hindrar inte vissa andra att fuska med prommys inte 😀 😉
Det kan ju komma supraledare utan resistans och utan resistans så blir den ju inte varm = Ingen kylning... 🙂
Nja, en supraledande dator blir vääldigt svårt att bygga.. Eftersom resistansen är noll så går det inte att styra vart elektronerna tar vägen.
November 27, 2002
UndaC wrote: biologiska datorer
🙂
aja snart får ni fler godsaker från CeBIT att bita i, ska bara skriva ihop lite av det sista materialet, tar mycket tid det här
på tal om TB vad tyckte ni om de två filmerna med HD o CD organiserarna
eller låddan med 3.2 TB i? 🙂
skaffa en moderkaka istället för moderkort i datan.
lite smaklöst
October 27, 2002
Kan tala om att det kommer hända speciella saker i framtiden vad det gäller datorer... Jag vet ett par personer som håller på att utveckla nya transistorer... i form av proteiner... Vilket innebär att de verkligen är skitsmå=)
Som undac sa, biologiska datorer är på väg.
1 Guest(s)