July 19, 2001
Jag fattar inte att staten ska slösa pengar så att man ska kunna spela CS på rasterna, hur många behöver verkligen domdär datorerna??
I min skola var det skitdatorer med Win98 och Novell. Jag blev avstängd ganska snabbt för lite skojjiga saker.. Byta lösenord på andras konton och stänga av uppkopplingen..
June 30, 2001
HELIX wrote: Jag fattar inte att staten ska slösa pengar så att man ska kunna spela CS på rasterna, hur många behöver verkligen domdär datorerna??
I min skola var det skitdatorer med Win98 och Novell. Jag blev avstängd ganska snabbt för lite skojjiga saker.. Byta lösenord på andras konton och stänga av uppkopplingen..
Självklart använder vi ju datorerna i nästan varenda ämne.
June 24, 2002
samma här....men lärarna är ju rent dumma i huvet när det kommer till datorer! blev anstängd när jag kollade på....umm....hemsidor.....ummm...*host* och sen tankade jag ett par småspel åxå......då fick lärarna damp och började skrika åt mig att jag tamejfan fick spela hemma! Då fick jag iden att testa det utmärkta progget VNC så jag kontrollerade min dator från skolan och så spelade jag cs i skolan, sen sa jag att nu spelade jag ju faktiskt hemma, men dom trodde mig inte och jag blev anstängd
P.S fasen va jag hatar skolan D.S
May 10, 2002
HELIX wrote: Jag fattar inte att staten ska slösa pengar så att man ska kunna spela CS på rasterna, hur många behöver verkligen domdär datorerna??
exakt, sälj datorerna och köp datorer som endast går att använda till 1 sak, LETA FAKTA! för det är det som jag konstigt nog fått för mig att man ska göra på dom flesta datorerna på skolorna, men jag kanske har fel, pengarna man då tjänar kan väl gå till nya skolböcker lr att man anställer mer lärare lr nåt som är nödvändigt , CS och andra spel kan man spela på fritiden!
och så exakt, jag fattar inte varför man blir det, att netbussa folk och sno lösenord är ju spännande och lärorikt!
June 30, 2001
abishai wrote: [quote=HELIX]Jag fattar inte att staten ska slösa pengar så att man ska kunna spela CS på rasterna, hur många behöver verkligen domdär datorerna??
exakt, sälj datorerna och köp datorer som endast går att använda till 1 sak, LETA FAKTA! för det är det som jag konstigt nog fått för mig att man ska göra på dom flesta datorerna på skolorna, men jag kanske har fel, pengarna man då tjänar kan väl gå till nya skolböcker lr att man anställer mer lärare lr nåt som är nödvändigt , CS och andra spel kan man spela på fritiden!
och så exakt, jag fattar inte varför man blir det, att netbussa folk och sno lösenord är ju spännande och lärorikt!
I min skola måste vi ha bärbara datorer, eftersom vi pluggar hemma två dar i veckan och skickar in uppgifter.
Förresten så räknar jag raster som fritid!
May 10, 2002
Mathias wrote:
I min skola måste vi ha bärbara datorer, eftersom vi pluggar hemma två dar i veckan och skickar in uppgifter.Förresten så räknar jag raster som fritid!
ok som du skrev i förra inlägget, "I min skola har alla en bärbar dator på minst 600 MHz och på raster och annan tid över så spelar vi CS och surfar runt." och jag skrev då att datorerna på skolan borde endast vara till för att söka information så är nog ~600mhz kanske lite för mycket, kanske 4-500mhz mera än nödvändigt..
May 10, 2002
förra året var jag oerhört inaktiv på skolan, sänkte mina betyg rejält, men nu är det ett nytt läsår och jag har samlat ihop nya fräscha krafter och jag känner sugit efter att lära mig ny och intressant kunskap! ..nä, om jag ska va ärlig så känner jag mig precis lika omotiverad som förra året, men jag har lovat mig själv att skärpa mig och att höja mina betyg till MAX! 😛 vi får se hur det går 8)
1 Guest(s)