June 30, 2001
abishai wrote: [quote=Mathias] I min skola måste vi ha bärbara datorer, eftersom vi pluggar hemma två dar i veckan och skickar in uppgifter.
Förresten så räknar jag raster som fritid!
ok som du skrev i förra inlägget, "I min skola har alla en bärbar dator på minst 600 MHz och på raster och annan tid över så spelar vi CS och surfar runt." och jag skrev då att datorerna på skolan borde endast vara till för att söka information så är nog ~600mhz kanske lite för mycket, kanske 4-500mhz mera än nödvändigt..
Ska man läsa in en fetstor bild i fotoaffär så tar det jävligt långt tid om man inte har en kraftfull dator.
May 10, 2002
jaja, men alla behöver väl inte en egen dator för det isf skulle det väl va att det skulle va 1 lr ett par bärbara datorer, men annars är det bara slöseri med skattepengar! nejnej jag tycker man ska ha högst 233MHzare, stationära, i ett och samma rum, och så 2st datorer i vardera klassrum!
August 19, 2001
abishai wrote: jaja, men alla behöver väl inte en egen dator för det isf skulle det väl va att det skulle va 1 lr ett par bärbara datorer, men annars är det bara slöseri med skattepengar! nejnej jag tycker man ska ha högst 233MHzare, stationära, i ett och samma rum, och så 2st datorer i vardera klassrum!
Asså 233 Mhz är ju på tok för dåligt..
Jag tycker absolut att kommunerna ska sasta mycket mer på It än vad de gör..
Och de ska va nya datorer! Inte sånna datorer som man själv fick på sin 5:års dag.
June 30, 2001
Smirnoff wrote: Men du Mathias..
ÄR det en komunal skola? och i vilken komun? har ni platser lediga?
Friskola, skulle kanske sagt det. Mobila gymnasiet heter det.
Edit: Börjar likna spam från din sida Abishai. Du postar ju för fan 10 inlägg i varenda tråd...antagligen för att komma upp i antal inlägg.
July 7, 2002
Mathias wrote: [quote=Smirnoff]Men du Mathias..
Edit: Börjar likna spam från din sida Abishai. Du postar ju för fan 10 inlägg i varenda tråd...antagligen för att komma upp i antal inlägg.
vilken klass går du i? känner några som går där... en poolare e skit sur för att deras 233mhz ska bli uppdaterade till HELA 300mhz... dom hade tydligen blivit lovade nya datorer
June 30, 2001
x1zt wrote: [quote=Mathias][quote=Smirnoff]Men du Mathias..
vilken klass går du i? känner några som går där... en poolare e skit sur för att deras 233mhz ska bli uppdaterade till HELA 300mhz... dom hade tydligen blivit lovade nya datorer
Jo, jag vet att det finns sega jävlar, men de ska tydligen försvinna. Nu finns det PIII 600 MHz, Celeron 700 MHz och ny inköpta Toshibas. Allt tyder på att jag kommer få en PIII 6000 MHz, men jag har mailat och smörat för rektorn och han skrev att han skulle försöka ordna nåt bättre.
Edit: klass 0119
August 7, 2001
JuLmUnD wrote: [quote=abishai]jaja, men alla behöver väl inte en egen dator för det isf skulle det väl va att det skulle va 1 lr ett par bärbara datorer, men annars är det bara slöseri med skattepengar! nejnej jag tycker man ska ha högst 233MHzare, stationära, i ett och samma rum, och så 2st datorer i vardera klassrum!
Och de ska va nya datorer! Inte sånna datorer som man själv fick på sin 5:års dag.
jag förstår inte hur du inte kan göra ditt skolarbete på en 233:a själv så har jag en P120 med 80 meg i ram, och den funkar aldeles finfint.
June 30, 2001
daggerr wrote: [quote=JuLmUnD][quote=abishai]jaja, men alla behöver väl inte en egen dator för det isf skulle det väl va att det skulle va 1 lr ett par bärbara datorer, men annars är det bara slöseri med skattepengar! nejnej jag tycker man ska ha högst 233MHzare, stationära, i ett och samma rum, och så 2st datorer i vardera klassrum!
jag förstår inte hur du inte kan göra ditt skolarbete på en 233:a själv så har jag en P120 med 80 meg i ram, och den funkar aldeles finfint.
Det beror ju på hur man definierar skolarbete. Om du tror att man sitter och skriver i notepad hela dagarna, så har du fel. Jag använder ofta mycket krävande program, som photoshop till exempel. Då kan man ju inte använda en 120:a.
September 15, 2001
daggerr wrote: det var då ett oerhört klagande på skolan. skit i å gå dit å få inget jobb å lev som nåra j**la lodisar i stället.
Du sa nåt väldigt bra...
Blir förbannad på folk som klagar på att skolan är så tråkig och blaha blaha blaha.
Nej visst, skit i skolan, gå på bidrag och bo på en parkbänk resten av livet.
Skolan är viktigare och viktigare nuförtiden, vill man komma nånstans så bör man vifta med lite bra betyg och en bra skola inför arbetsgivarens näsa... Har du ingenting kommer du ingenstans...
Bidrag bidrag...
2 Guest(s)