ARGH! SKOLAN|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
ARGH! SKOLAN
-siN-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 933
sp_UserOfflineSmall Offline
192627
August 14, 2002 - 8:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Frolic wrote: [quote=daggerr]det var då ett oerhört klagande på skolan. skit i å gå dit å få inget jobb å lev som nåra j**la lodisar i stället.

Du sa nåt väldigt bra...
Blir förbannad på folk som klagar på att skolan är så tråkig och blaha blaha blaha.
Nej visst, skit i skolan, gå på bidrag och bo på en parkbänk resten av livet.

Skolan är viktigare och viktigare nuförtiden, vill man komma nånstans så bör man vifta med lite bra betyg och en bra skola inför arbetsgivarens näsa... Har du ingenting kommer du ingenstans...

Bidrag bidrag...

det ligger nåt i det.......

daggerr
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1367
192664
August 14, 2002 - 9:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Mathias wrote: [quote=daggerr][quote=JuLmUnD][quote=abishai]jaja, men alla behöver väl inte en egen dator för det isf skulle det väl va att det skulle va 1 lr ett par bärbara datorer, men annars är det bara slöseri med skattepengar! nejnej jag tycker man ska ha högst 233MHzare, stationära, i ett och samma rum, och så 2st datorer i vardera klassrum!

Asså 233 Mhz är ju på tok för dåligt..
Jag tycker absolut att kommunerna ska sasta mycket mer på It än vad de gör..
Och de ska va nya datorer! Inte sånna datorer som man själv fick på sin 5:års dag.

jag förstår inte hur du inte kan göra ditt skolarbete på en 233:a själv så har jag en P120 med 80 meg i ram, och den funkar aldeles finfint.

Det beror ju på hur man definierar skolarbete. Om du tror att man sitter och skriver i notepad hela dagarna, så har du fel. Jag använder ofta mycket krävande program, som photoshop till exempel. Då kan man ju inte använda en 120:a.

tja, jag vet inte vad man gör för skolarbeten i photoshop. det ända grafiska jag kört på den är gimp å d funkade finfint. förövrigt så har jag haft den å caddat på osv. och word å sånna apps är det inga problem med.

SwoRdFiSh
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 147
192675
August 14, 2002 - 9:55 pm
sp_Permalink sp_Print

asså snälla! vi kanske vill lära oss! men då kommer sepe-lärarna och fular sig! hatar 4 av 5 av mina lärare! hur i helskotta ska jag kunna koncentrera mig på uppgifterna om jag avskyr dom?

abishai
Member
Medlem
Forum Posts: 3989
192681
August 14, 2002 - 10:02 pm
sp_Permalink sp_Print

bry dig inte om dom, ignorera alla frågor, jobba bara på 😀

det mest krävande programmet jag använt mig av på min skola är PaintShopPro7.0 och det gick väl inte det snabbaste men det gick, 233mhz jaa party party!
men hur som helst, det går ju, med fast uppkoppling, word/works lr vad det nu heter, och det andra som finns på datorn går ju fint, har aldrig stött på ett problem där datorerna är för sega, lite irriterande när man söker fakta och det tar år att ladda sidor bara 😡

voodoozzz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1130
192917
August 15, 2002 - 3:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Vår skola har viserligen p3 på 933mhz och tnt2 kort men vad gör det när skolans datorsystem är cp. Alla informatin spm sparas på c:, d: mm raderas om man startar om dator det är bara en egen "hårdisk" som inte raderas. Så när folk "råkar" radera sina arbet tror lärarna att de har sparat de på tex c: Trode jag oxå tills jag öppnade mitt arbete som fint låg på h:/user .. .. .. arbetet liger där-> man klickar på det-> man får medelasnde om att det inte gick att öppna filen (eller liknade) och filen/dokumentet försviner :arg: . Tur lärarn tycker om en så man sliper göra om arbetet 🙂

SwoRdFiSh
Medlem
193099
August 16, 2002 - 12:12 am
sp_Permalink sp_Print

men lol...

vi har nog kommit lite off topic......FINNS D NÅGrA SKOJIGA SPEL TILL EN 120mhz?

KlaNg3n
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 86
193140
August 16, 2002 - 8:22 am
sp_Permalink sp_Print

SwoRdFiSh wrote: asså snälla! vi kanske vill lära oss! men då kommer sepe-lärarna och fular sig! hatar 4 av 5 av mina lärare! hur i helskotta ska jag kunna koncentrera mig på uppgifterna om jag avskyr dom?

Vi fick en riktig sepe-lärare kickad han gjorde 'närmande' på oss killer .. han var träslöjdslärare.. ONE-NILL TOO THE PUPILS!! :bgrin:

SwoRdFiSh
Medlem
193167
August 16, 2002 - 10:40 am
sp_Permalink sp_Print

KlaNg3n wrote: [quote=SwoRdFiSh]asså snälla! vi kanske vill lära oss! men då kommer sepe-lärarna och fular sig! hatar 4 av 5 av mina lärare! hur i helskotta ska jag kunna koncentrera mig på uppgifterna om jag avskyr dom?

Vi fick en riktig sepe-lärare kickad han gjorde 'närmande' på oss killer .. han var träslöjdslärare.. ONE-NILL TOO THE PUPILS!! :bgrin:

LOL!!!!!

daggerr
Kommer du hit ofta?
Medlem
193193
August 16, 2002 - 11:56 am
sp_Permalink sp_Print

hehe 🙂 en sån träslödslärare hade vi oxå. fast kanske inte lika allvarlig. han gick typ runt å smekte alla elver å sa "fina slöjdmuskler det där" eller "dendär patrik, han är väl söt?". å så skulle han alltid hålla i handen när han pratade med folk :/ fast syslöjdstanten var nästan värre. hon var såndär som inte tyckte om killar. för det första hade hon mens på alla killar hela tiden typ. grina å skrek. sedan så nån gång när en sax var borta. så sa hon "det saknas en sax här. tjejerna kan gå hem m en killarna får stanna, för jag vet att det är deras fel". alltid var det killarnas fel...

voodoozzz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1130
193200
August 16, 2002 - 12:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Vår mattelärare är lite speciel...va sägs om:

"NU sköter du dig eller så tar jag dig på kuken"

daggerr
Kommer du hit ofta?
Medlem
193251
August 16, 2002 - 3:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Voodoozzz wrote: Vår mattelärare är lite speciel...va sägs om:

"NU sköter du dig eller så tar jag dig på kuken"

jag vill minnas att det fanns nån mattelärare på skolan som jag gick på innan som blev avskedad efter att ha sagt "du skulle passa bra som hora" till en tjej 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 124
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL