July 4, 2003
chalaha wrote: de luktar ju gammal kompost eller nåt, men kan tänka mej att de är godare än va de luktar, inget kan väl smaka så illa :S
Nej, det smakar verkligen inte som det luktar. Personligen tycker jag dock inte att det luktar så illa, gjorde det dock när jag var liten så det är nog en vanesak.
Äter det kanske en åtta-tio gånger på ett år så jag har fått mycket övning (avtrubbning) 🙂
March 13, 2004
Kronos wrote: [quote=chalaha]de luktar ju gammal kompost eller nåt, men kan tänka mej att de är godare än va de luktar, inget kan väl smaka så illa :S
Nej, det smakar verkligen inte som det luktar. Personligen tycker jag dock inte att det luktar så illa, gjorde det dock när jag var liten så det är nog en vanesak.
Äter det kanske en åtta-tio gånger på ett år så jag har fått mycket övning (avtrubbning) 🙂
hehe ja man vänjer sig nog vid stanken om man äter det 🙂 ja tror ja kommer testa nån gång i framtiden.
inget man dör av precis
March 14, 2004
MM länktar redan tills man får börja äta igen! Så gått det är! Ett litet tips är att komma till Umeå på Surströmmingsdagen! Då dukar man upp långbord på torget där alla får komma och äta!
I Österrike så har dom betämmt i en domstol att man ej får marknadsföra Surströmming som mat!
Kanongott, precis som i omröstningen jag gjorde för inte så länge sen..
Det optimala är nypärer(Helst kroker), strömming, hackad gul lök och kanske nån skiva tomat..
Naturligtvis skall delikatessen avnjutas tillsammans med goda vänner, snaps och kall pilsner..
Som tilltugg kan man använda "kaviaren"(Rommen) på en tunnbrödmacka..Hårt sprött tunnbröd..
Beräkna ungefär 6 strömmingar, halv lök och 5 potatisar/person..Öl/snaps beroende på sällskap..
*Edit*
Kroker=Kryper=Mandelpotatis
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
1 Guest(s)