Att anordna en julfest|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Att anordna en julfest
Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 9, 2003 - 10:31 am
sp_Permalink sp_Print

Fick denna i mailen precis 😉

1 december
TILL ALLA ANSTÄLLDA
Det är med stor glädje jag informerar er att företagets årliga julfest ska firas på Steakhouse Argentina den 20 december. Det kommer att vara trevligt dekorerat och en liten orkester kommer att spela några mysiga
julsånger. Dags att koppla av och njuta av kvällen! Ni kan se fram emot att möta VD:n som kommer att vara utklädd som jultomte och tända
julgransbelysningen.

Ni får gärna ge julklappar till varandra, men se till att presenterna inte kostar mer än 200 kronor.

Jag önskar er och era familjer ett fridfullt advent.

Tina Johansson
Ansvarig för personalfrågor

2 december
TILL ALLA ANSTÄLLDA
Det var inte alls meningen att gårdagens meddelande skulle isolera våra turkiska kollegor. Vi är medvetna om att era helgdagar inte helt och hållet överensstämmer med våra. På grund av detta kommer vi att kalla vårt möte "årsavslutningsfest" från och med nu. Det kommer varken att finnas en julgran eller julsånger.

Jag önskar er och era familjer en trevlig tid.

Tina Johansson
Ansvarig för personalfrågor

3 december
TILL ALLA ANSTÄLLDA
Jag refererar till ett diskret tips från en medlem i Anonyma Alkoholister som kräver ett "torrt" bord. Jag är glad att kunna uppfylla detta önskemål men påpekar samtidigt, att anonymiteten sedan inte kommer att garanteras. Dessutom kommer det inte att vara tillåtet att ge bort julklappar p g a fackklubbens intervention: 200 kronor är för mycket pengar.

Tina Johansson
Ansvarig för personalforskning

7 december
TILL ALLA ANSTÄLLDA
Jag har lyckats reservera ett bord långt borta från buffén för alla medlemmar av "Weight Watchers" och ett bord mycket nära toaletterna för alla som väntar barn. Bögar får sitta bredvid varandra. Lesbiska kvinnor behöver inte sitta bredvid bögarna utan får ett bord för sig själva. Självklart får bögarna ett blomsterarrangemang på sitt bord.

Är ni nöjda nu?

Tina Johansson
Ansvarig för dårhuset

9 december
TILL ALLA ANSTÄLLDA
Naturligtvis kommer vi att skydda icke-rökare för rökare och använda en tung gardin som kan avdela festsalen, alternativt placera rökarna i ett tält framför restaurangen.

Tina Johansson
Ansvarig för förtryck av personal

10 december
TILL ALLA ANSTÄLLDA
Vegetarianer! Jag har bara väntat på er! Jag struntar fullkomligt i om det passar er eller inte: Vi går till Steakhouse!!! Om ni vill får ni gärna flyga upp till månen för att den 20 december kunna sitta så långt bort som möjligt från "dödsgrillen", som ni kallar det. Njut av salladsbaren och käka råa tomater! Förresten: Tomaterna har också känslor. De skriker när man skär i dem, jag har hört det. Där fick ni!

Jag önskar er alla en urusel jul, sup er fulla och kola av!!!!!
Slampan från tredje våningen

14 december
TILL ALLA ANSTÄLLDA
Jag är säker på att jag talar för oss alla när jag önskar och hoppas att Tina Johansson är på bättringsvägen. Det skulle uppskattas mycket om ni hjälper till och skickar många "krya på dig"-kort till sanatoriet. Ledningen har under tiden bestämt att det inte kommer att bli någon fest den 20 december. Ni får ledigt denna eftermiddag på företagets bekostnad.

Fredrik Lindfors
Tillförordnad ansvarig för personalfrågor.

Så kan det gå!

**Svensson**
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 167
307276
April 9, 2003 - 10:51 am
sp_Permalink sp_Print

LOL!!! du måste fan skämta...

🙄

-_-Svenskarna är välväxta, kraftiga, smidiga, i stånd att uthärda det hårdaste arbete,svält och nöd.De är födda krigare, fulla av Stolthet”-Francois Voltaire 1731-_-

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
307283
April 9, 2003 - 10:59 am
sp_Permalink sp_Print

Vet inte om det är på riktigt eller om det är någon som suttit och skrivit ihop det...

m00pid00
Member
Medlem
Forum Posts: 2866
307655
April 9, 2003 - 6:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Hmmm.... me think that is a crazy bitch

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
307662
April 9, 2003 - 6:43 pm
sp_Permalink sp_Print

hehe först trodde jag det var sant,
men det är garanterat ett skämt
lr så har personen humor och är inte rädd om sitt jobb

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
307813
April 9, 2003 - 8:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja denna är bara ett skämt.

Men men...verkligheten överträffar ofta dikten också 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 329
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL