February 12, 2003
Kaffe wrote: Eftersom du inte kommer in gissar jag på att du är långt under 18? För ser man inte ut som en 10-åring brukar det gå ibland på olika ställen att komma in ändå.
Finns dock vakter som faktiskt jämför bilden på legget mot hur man ser ut. Och därifrån är steget inte långt till att tillkalla polis, och därefter är någons kväll förstörd. Förhoppningsvis.
May 25, 2007
Mean Machine wrote: [quote=Kaffe]Eftersom du inte kommer in gissar jag på att du är långt under 18? För ser man inte ut som en 10-åring brukar det gå ibland på olika ställen att komma in ändå.
Finns dock vakter som faktiskt jämför bilden på legget mot hur man ser ut. Och därifrån är steget inte långt till att tillkalla polis, och därefter är någons kväll förstörd. Förhoppningsvis.
Vad jag menar är att det ofta fungerar att gå rakt in och således inte visa leg alls.
January 31, 2004
För ett antal år sedan gjorde min fd tjej en liknande grej, hon var 17 och lånade sin kusins legitimation som var 19. Vakterna tillkallade polis och hennes föräldrar fick hämta hem henne från stationen. Detta var 10-11 år sedan, men jag tror inte det hände ngt speciellt med henne. Ett besök hos socialtjänsten på sin höjd, men hennes kusin blev också indragen i det hela så hon var inte så jättenöjd över situationen. Eftersom det är en fd tjej och jag inte har någon kontakt med henne så vet jag inte hur det kan ha påverkat lämplighet vid körkort osv.
Så min lyssna på de enhäldiga rösterna ovan, och vänta den tid tills du har åldern inne.
July 18, 2003
"min kompis molgan".. har då kört lånade legg ett 20 tal gånger, åkt dit en gång, då blev "molgan" utskickad, inget mer.. samma för alla andra i kompis kretsen, "molgan" har även i sina unga dar gjort egna legg hemma på laserskrivaren (man ser typ ingen skillnad om man har dom bakom plasten i plånboken) och kört med det nästan varje helg i ett år vid 16-17års ålder, EN gång bad de "molgan" ta upp legget ut plånboken, men då tar man ju bara upp sitt vanliga nästan likadana legg ur plånkisen (som man gömt bakom) och blir utvisad för att man är minderårig..
har väldigt mkt erfarenhet i frågan, "molgan" har krogat så jäääävulskt vid 16-17års ålder med alla sina vänner och har aldrig hört talas om att någon polis tillkalats, är du där på en fullsatt när det är 100 meter lång kö och bråk och vakterna har fullt upp så kastar dom bara ut dig, inte ids dom bry sig, dom har alldeles för fullt upp.. men visst
"molgan" var dum och tog risker, man kan tappa lempen tror jag.. menmen.. ditt val om du vill riskera.. , men nå fängelse får man då fan inte, så mycket vet jag
July 18, 2003
vakterna får inte ens kolla igenom din plånbok utan ditt tillsstånd..
liksom, att låna någons legg.. det gör ju ALLA , visst nu är du på ett datanördsforum där många säkert inte tog sin första öl förren dom fyllt 20, utan satt hemma och spela cs/wow och lana, men du ska se att 90% (baserar på dom 100pers jag känner) går in på krogen med lånat legg eller falsklegg innan dom är 18, det är ju då det är som roligast, när man egentligen inte får 😉
Sen när man blir över 18 inser man att krogen mest kostar massa pengar och hänger hellre på hemmafester 😉 förrutom när man är ute efter one night stands =)
1 Guest(s)