January 17, 2002
Jag ploppar in här med en liten fråga.
Jag söker efter en person som jag icket vet namnet på, men som jag vet gick ut en uni-utb med mycket få studieplatser i somras.
Går det att få ut uppgifter/klasslistor om man går in receptionen och frågar? Det måste ju vara offentliga handlingar så länge personnummer inte är inblandade, och det kan ju den som skriver ut klippa bort om han/hon så vill.
Någon som vet säkert hur det ligger till eller har en bra uppfattning?
Tack på förhand!
June 18, 2001
Det är offentliga handlingar med eller utan personnummer. Jag tror inte någon sekretess föreligger.
Läs själv sekretesslagen, 7 kap.
August 2, 2001
CoLiC wrote: [quote=Hugge]Var hon snygg?
Normalt utseende för din del, gudinna i mina ögon <3 Träffade henne på tåget från umeå till göteborg och upptäckte att det fanns hopp för det kvinnliga släktet trots allt ^^
Haha. När jag läste ditt inlägg var det precis det jag tänkte. Om du får ut uppgifter om henne så se till att "råka" stöta på henne någonstans så att hon inte tror att du är någon slags stalker. 😀
January 17, 2002
nXsty wrote: [quote=CoLiC][quote=Hugge]Var hon snygg?
Normalt utseende för din del, gudinna i mina ögon <3 Träffade henne på tåget från umeå till göteborg och upptäckte att det fanns hopp för det kvinnliga släktet trots allt ^^
Haha. När jag läste ditt inlägg var det precis det jag tänkte. Om du får ut uppgifter om henne så se till att "råka" stöta på henne någonstans så att hon inte tror att du är någon slags stalker. 😀
Självklart, I got it all planned 😀
January 17, 2002
obelix wrote: [quote=CoLiC] Självklart, I got it all planned 😀
kan vi få ett smakprov samt en uppdatering hur det gick?
Det ska väl gå bra, ska nog in till universitetet imorrn och fråga.
Och jag vet inte riktigt var hon bor/jobbar nu, så jag får anpassa mina idér eftersom jag får reda på läget ;O
*känner sig som en stalker*
1 Guest(s)