Att behärska Nervösitet|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Att behärska Nervösitet
Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
sp_UserOfflineSmall Offline
1
November 1, 2004 - 12:37 am
sp_Permalink sp_Print

Min morsa är ett totalt nervvrak som slutar fungera vid minsta stress och blir nervös för absolut ingenting.
Tyvär så har jag ärvt endel av det, jag har inte fullt så stora problem med stress och nervositet men jag känner mig väldigt lätt nervös för totalt obetydliga saker som att passa tider, jag avskyr att vara sen.
har jag en tid att passa så blir jag nästan nervös oavsett vad det är, tex blir nervös av att passa bussen på morgonen, såfort jag kommit på bussen är allting lugna gatan igen tills jag ska gå av.

jag känner absolut inte till något sätt att lugna ner mig eller kontrollera nervositeten, jag har letat efter lösningen i många år men utan resultat.

därför frågar jag er, Packet på NH, Hur gör ni för att lugna ner er när ni är nervösa ? några tips och tekniker måste ni ligga och trycka på.

Kizo
Member
Medlem
Forum Posts: 5235
761980
November 1, 2004 - 12:42 am
sp_Permalink sp_Print

Droger. 😀

Edit:
Näe, men som mer seriöst förslag.
Jag brukar köra med rationalisering.
Först tänker man efter vad det hela handlar om.
Om vi tar att vänta på bussen som du gör t.ex. Vad är det värsta som kan hända? Att du missar någon lektion?
Visst, jag fattar att man inte vill det. Och som du själv sagt, så blir du nervös lätt och "utan anledning".

När jag blir nervös över något så efter ett tag tänker jag:
Skit samma.
Jag tar det som det kommer.
Det största exemplet jag har var när jag skulle hoppa bungyjump. Jag har svindel nå så in i h-veteoch höll ju på att få något bryt i huvve när jag stog där högst upp. Men det sista jag tänkte innan jag släppte taget och föll var bokstavligen talat:
Skit samma.

Du får väl helt enkelt ("enkelt") försöka tänka att det inte kommer att hända något hemskt även om du kommer lite sent. Eller vad det nu kan vara som är problemet för stunden.

Min teknik:
Bli less och skit i vad som händer.

Keni
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 590
761987
November 1, 2004 - 12:51 am
sp_Permalink sp_Print

lite Cola och kolla på friends så blir man(jag) lugnet själv. annars kan du ju (om det är riktigt illa) spela cs

Super-Svensson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 649
761999
November 1, 2004 - 1:16 am
sp_Permalink sp_Print

Keni wrote: lite Cola och kolla på friends så blir man(jag) lugnet själv. annars kan du ju (om det är riktigt illa) spela cs

Ja, det hinner du ju om bussen kommer om 10 min. 🙄

Metz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1533
762014
November 1, 2004 - 1:47 am
sp_Permalink sp_Print

jag brukar också göra som inlägg nr2 skitsamma
men när det gäller at flyga lr åka kryssningsbåt så är jag toknervös hela tiden

o nu har polarna tvingat på mig att jag ska följa med på kryssning till åbo i december men jag vetefan om jag pallar av stressen

FAN båt mitt i december hela vägen över ålands hav o dem va tvunga att ta den minsta och äldsta båten modell silja line dem kunde hitta, silja festival, nu sitter jag här efter att noga studerat silja.se o tycker fortfarande att båten ser livsfarlig ut men jag vet att det kommer vara skitkul.. så snälla ge mig några tips innan jag ångrar mig :blink: 🙄

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
762015
November 1, 2004 - 1:49 am
sp_Permalink sp_Print

Metz wrote: jag brukar också göra som inlägg nr2 skitsamma

o nu har polarna tvingat på mig att jag ska följa med på kryssning till åbo i december men jag vetefan om jag pallar av stressen

FAN båt mitt i december hela vägen över ålands hav o dem va tvunga att ta den minsta och äldsta båten modell silja line dem kunde hitta, silja festival, nu sitter jag här efter att noga studerat silja.se o tycker fortfarande att båten ser livsfarlig ut men jag vet att det kommer vara skitkul.. så snälla ge mig några tips innan jag ångrar mig :blink: 🙄

Ta en wirre innan du kliver på? Alternativet är ju att vara nykter som attans och sitta med flytvästen på hela tiden 😛

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
762017
November 1, 2004 - 1:55 am
sp_Permalink sp_Print

är "Att behärska lugnet" en bättre topic ? det betyder ju nästan samma sak men endå inte.

vid lite närmare eftertanke så tror jag not att "fuck it" är lösningen, jag såg office space igen och den snubben som blev hypnotiserad blev ju hur lung som stabil som hellst, när han bjöd ut bruden så satt han hur iskallt som hellst vid bordet medans hon satt och lekte med håret osv.

detta krävs spekulationer.

Metz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1533
762020
November 1, 2004 - 1:59 am
sp_Permalink sp_Print

fisken wrote: [quote=Metz]jag brukar också göra som inlägg nr2 skitsamma
men när det gäller at flyga lr........massa text

Ta en wirre innan du kliver på? Alternativet är ju att vara nykter som attans och sitta med flytvästen på hela tiden 😛

hehe kanske inte så dum ide Nr2 där det är ju en trance kryssning o då gäller det ju att vara underlig o flytvästar är väl så där härligt brandgula

fast iof så är det ju mitt i december så man behöver nog en sån där safety suit som dem har på oljeplattformar i nordsjön in case of E..

KorSpo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 479
762022
November 1, 2004 - 2:19 am
sp_Permalink sp_Print

Om du hamnar i vattnet i December månad så kan du i princip hälsa hem... Tänker på människorna som var på Estonia 28 September 1994, tänk er att hamna i det iskalla, mörka vattnet mitt i natten...Det är skräck

Ontopic så brukar jag oxå tänka lite skitsamma hur det går och försöka hetsa upp mig själv att bli sur så glömmer man oftast att man är nervös.

Izomatic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 757
762023
November 1, 2004 - 2:25 am
sp_Permalink sp_Print

Precis, tänk "whatever" o lyssna på nån musik som får dig att tänka på saker som är viktigare i ett större perspektiv... Kanske inte går i bussexemplet dock:-/

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
762024
November 1, 2004 - 2:28 am
sp_Permalink sp_Print

Bah, det är bra att man är nervös.. Det behövs fler nervösa personer som aldrig missar tiderna och står och sliter i fabrikerna..

Själv är jag väl rätt så nervös av mig och gillar att ha allt planerat.. Vetefan vad jag kan göra för att jag ska bli mer "normal". Men jag skiter väl för det mesta i att jag är lite nervös av mig för det är ju ändå så jag är.. och varför ändra på något som inte är trasigt? 😀

abishai
Member
Medlem
Forum Posts: 3989
762026
November 1, 2004 - 2:41 am
sp_Permalink sp_Print

jag har inte förstått mig på det med att hålla tider, jag är en sån person som sitter på en stol i hallen 5 minuter extra bara för att slippa vara i tid. Det värsta är när man kört på det några år så bryr man sig inte om det är 5 eller 50 minuter man kommer försent.

Så som många andra, "skit samma" men till en viss gräns. Allt är nyttigt i rätt mängd. 😉

Izomatic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 757
762027
November 1, 2004 - 2:46 am
sp_Permalink sp_Print

Har aldrig något planerat, gör allt i sista stund och det går hur bra som helst.

Tar en dag itaget och lever för stunden:-D Tänker bara "fixar sig" och gör nåt jag vill istället. Ända tills sista tiden precis innan, arbetar 10ggr så effektivt under stress, och trivs med det.

oxiswoofer
Member
Medlem
Forum Posts: 2101
762035
November 1, 2004 - 6:15 am
sp_Permalink sp_Print

gå till en kurator o prata om det!
jag kännner typ likatant, till en viss nivå, när det gäller att komma försent till föreläsningar och liknande så känner jag typ samma, annars e det shitetsame! men gå till en kurator o prata om det

John_LZ
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1844
762052
November 1, 2004 - 8:02 am
sp_Permalink sp_Print

Jag åker till Åland ungefär 1 gång per månad och då åker jag med Ålandsfärjan. Den ser ut som en livbåt jämfört med Silja Festival. Ta det lugnt och lämna flytvästen hemma. Du kommer inte ens att märka att du är på en båt.

rippz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 347
762067
November 1, 2004 - 8:50 am
sp_Permalink sp_Print

Det är säkrare om det är gammalt. Då har den rutin^^

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
762089
November 1, 2004 - 10:09 am
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: Min morsa är ett totalt nervvrak som slutar fungera vid minsta stress och blir nervös för absolut ingenting.
Tyvär så har jag ärvt endel av det, jag har inte fullt så stora problem med stress och nervositet men jag känner mig väldigt lätt nervös för totalt obetydliga saker som att passa tider, jag avskyr att vara sen.
har jag en tid att passa så blir jag nästan nervös oavsett vad det är, tex blir nervös av att passa bussen på morgonen, såfort jag kommit på bussen är allting lugna gatan igen tills jag ska gå av.

jag känner absolut inte till något sätt att lugna ner mig eller kontrollera nervositeten, jag har letat efter lösningen i många år men utan resultat.

därför frågar jag er, Packet på NH, Hur gör ni för att lugna ner er när ni är nervösa ? några tips och tekniker måste ni ligga och trycka på.

Ett glas stort glas brännvin löser de flesta nervositetsknutarna..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

ocz
Member
Medlem
Forum Posts: 3178
762104
November 1, 2004 - 11:05 am
sp_Permalink sp_Print

Exakt... Alkohol.

Coalan
Member
Medlem
Forum Posts: 4409
762108
November 1, 2004 - 11:15 am
sp_Permalink sp_Print

hm, t.ex. när man ska stå och redovisa ngt blir jag ganska nervös innan (tyvärr alkohol skulle nog göra det värre, iaf konsekvenserna ;P) Sen när man står där så blir jag helt annorlunda, jag får tunnelseende benen skakar, jag sluddrar, svetten rinner. Eller det var vad jag trodde o_0 Det värsta som kan hända är att du gör bort dig och allvarligt talat är det ngt problem. Det är ju bara den som gör något som kan göra fel 😉
Ett annat exempel är när man står vid vattnet och ska hoppa i, i slutet av september. :S Det känns ju inte så bra, men jag får ngn slags blackout efter en stunds kval och hoppar utan att riktigt vara med på det själv :

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1347
762129
November 1, 2004 - 11:36 am
sp_Permalink sp_Print

jag skiter för det mesta i vad som händer och jag är lugnet själv, blir säker 150 för jag stressar aldrig...går inte ens upp till skolan för att hinna i tid

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 274
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL