Att behärska Nervösitet|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Att behärska Nervösitet
Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1644
sp_UserOfflineSmall Offline
762135
November 1, 2004 - 11:43 am
sp_Permalink sp_Print

Amfetamin i väldigt små doser är väldigt bra emot nerösitet. Fast kanske bättre att lösa grunden till problemet när man blir nervös precis för allt som du är :p

ocz
Member
Medlem
Forum Posts: 3178
762164
November 1, 2004 - 12:30 pm
sp_Permalink sp_Print

bjorne wrote: Amfetamin i väldigt små doser är väldigt bra emot nerösitet. Fast kanske bättre att lösa grunden till problemet när man blir nervös precis för allt som du är :p

Pundarfasoner.. 😛 😀

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1644
762179
November 1, 2004 - 12:45 pm
sp_Permalink sp_Print

ocz wrote: [quote=bjorne]Amfetamin i väldigt små doser är väldigt bra emot nerösitet. Fast kanske bättre att lösa grunden till problemet när man blir nervös precis för allt som du är :p

Pundarfasoner.. 😛 😀

Ska du kalla alla som går på diverse läkemedel pundare :p

em
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 373
762196
November 1, 2004 - 1:20 pm
sp_Permalink sp_Print

abishai wrote: jag har inte förstått mig på det med att hålla tider, jag är en sån person som sitter på en stol i hallen 5 minuter extra bara för att slippa vara i tid. Det värsta är när man kört på det några år så bryr man sig inte om det är 5 eller 50 minuter man kommer försent.

Så som många andra, "skit samma" men till en viss gräns. Allt är nyttigt i rätt mängd. 😉

Och det funkar på jobbet eller i skolan? :cy:

zcorpan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 848
762211
November 1, 2004 - 1:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Izomatic wrote: Har aldrig något planerat, gör allt i sista stund och det går hur bra som helst.

Tar en dag itaget och lever för stunden:-D Tänker bara "fixar sig" och gör nåt jag vill istället. Ända tills sista tiden precis innan, arbetar 10ggr så effektivt under stress, och trivs med det.

Jag gör likadant... fast jag vet inte om jag trivs med det 🙄

abishai
Member
Medlem
Forum Posts: 3989
762216
November 1, 2004 - 2:03 pm
sp_Permalink sp_Print

em wrote: [quote=abishai]jag har inte förstått mig på det med att hålla tider, jag är en sån person som sitter på en stol i hallen 5 minuter extra bara för att slippa vara i tid. Det värsta är när man kört på det några år så bryr man sig inte om det är 5 eller 50 minuter man kommer försent.

Så som många andra, "skit samma" men till en viss gräns. Allt är nyttigt i rätt mängd. 😉

Och det funkar på jobbet eller i skolan? :cy:

yup, det väger upp jämnt emot att jag är en så jävla älskvärd och charmig person. wink

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
762222
November 1, 2004 - 2:12 pm
sp_Permalink sp_Print

zcorpan wrote: [quote=Izomatic]Har aldrig något planerat, gör allt i sista stund och det går hur bra som helst.

Tar en dag itaget och lever för stunden:-D Tänker bara "fixar sig" och gör nåt jag vill istället. Ända tills sista tiden precis innan, arbetar 10ggr så effektivt under stress, och trivs med det.

Jag gör likadant... fast jag vet inte om jag trivs med det 🙄

Samma här...
Oftast hinner man inte med allt som man skulle göra "sen"..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
762224
November 1, 2004 - 2:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Coalan wrote: Det är ju bara den som gör något som kan göra fel 😉

Som Abraham Lincoln en gång sa:
"Bättre att tiga och tas för en narr än att tala och undanröja varje tvivel."

😉

Jag har också problem med att hålla redovisningar, men bara när jag skall hålla den ensam. Är det i grupp är det inga problem. Det skumma är att jag är hur lugn som helst dagen innan, precis lika lugn minuten innan, men när jag går fram emot katedern (eller var jag skall stå och hålla redovisningen) så blir jag grymt nervös på två sekunder 😕

Menmen, övning ger färdighet...

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
762225
November 1, 2004 - 2:34 pm
sp_Permalink sp_Print

oxiswoofer
kurator ? naeeeee 😕
-------------------------

Coalan wrote: hm, t.ex. när man ska stå och redovisa ngt blir jag ganska nervös innan (tyvärr alkohol skulle nog göra det värre, iaf konsekvenserna ;P) Sen när man står där så blir jag helt annorlunda, jag får tunnelseende benen skakar, jag sluddrar, svetten rinner. Eller det var vad jag trodde o_0 Det värsta som kan hända är att du gör bort dig och allvarligt talat är det ngt problem. Det är ju bara den som gör något som kan göra fel 😉
Ett annat exempel är när man står vid vattnet och ska hoppa i, i slutet av september. :S Det känns ju inte så bra, men jag får ngn slags blackout efter en stunds kval och hoppar utan att riktigt vara med på det själv :

Bah det är lätt att lära sig att behärska, bästa övningen är att dra historier för polarna, då övar man rätt bra på att berätta.

Garfzez
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 779
762242
November 1, 2004 - 3:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Som många redan har sagt - Tänk "skitsamma".
För vem kommer ihåg det om hundra år.

Givetvis måste man göra en bedömning av situationen.
Det är inte lönt att hetsa upp sig för saker om det bara är
du själv som blir drabbad.
Däremot så kan det vara värt att känna lite "stress" om
andra blir lidande av din ev. handling.
Tänk då även på att det är stor skillnad på "lidande" och
berörda. Sen är det en fråga om du är beroende av dem andra
eller om de är beroende av dig.
Är du beroende av andra, så är det du som blir lidande, och därmed kan du ta det lugnt.. om du anser att du reder ut det kommande lidandet.
Om de är beroende av dig - Är det något du är moraliskt förpliktigad
att göra, eller ställer du upp av god vilja?
Ställer du upp av god vilja, så kan du ta det lugnt.
OM du vet att du inte kommer känna skuldkänslor för att du exempelvis kom försent.

Sen är det där kinesiska ordspräket (som jag inte minns ordagrannt)
har du ett problem? Går det att lösa - då behöver du inte oroa dig.
Går det inte att lösa? då behöver du inte heller oroa dig, för det hjälper inte att oroa sig för något som är bortom din kontroll.

När och om du väl blir uppjagad och stressad.. Försök att ta ett steg utanför. Jag brukar tänka på en "framtidsdokumentär" jag såg en gång.. då de funderade på hur jorden såg ut om 100 år, 1000 år, 800000 år och 80 miljoner år.. Människan var utrotad för längesedan.. istider hade kommit och gått.. Man fick en inblick i hur otroligt lite vi verkligen kan påverka saker och ting. Och vem fan orkar då bry sig om ifall jag kommer en timme försent.. Ifall räkningen inte kommer in i tid. Blir den bara betald förr eller senare så blir det nog bra ändå..
Fridens på dig.. och lycka till 🙂

fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
762316
November 1, 2004 - 5:01 pm
sp_Permalink sp_Print

jag blir aldrig stressad, typ.

Arne_Garflak
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 916
762332
November 1, 2004 - 5:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Det enklaste är att inte tänka så mycket.
Ta det lungt och skit i vad som händer.
Att komma för sent är inte så farligt, jag kommer nästan alltid 5 minuter sent till skolan, och det spelar fan ingen roll hur tidigt jag än går upp så blir det alltid så. Inget att bry sig om så länge man gör det man ska.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 335
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL