September 16, 2002
Om några dagar börjar man på det sista året i grymnasiet, och efter det måste man faktiskt ha någon form av plan.
Jag funderar på att läsa vidare i Skövde, men hur tusan är det där?
Hur är Skövde att bo i?
Vad finns där?
Vad saknar man?
Vilket sorts folk vimlar omkring där?
Ja, och så vidare.
Skövde - w00t?
May 17, 2002
Har tillbringat 3 år av mitt liv i Skövde. Kan säga att jag inte riktig har fallit för staden. Det finns lite utställen man kan gå till en de är inte direkt i överflöd. Folket är mest en hel massa gymnasieelever samt ett gäng högskolestudenter.
Det jag saknade mest var mer folk, mer uteserveringar, mer affärer etc.
I det stora hela så är ändå skövde en rätt ok stad, det finns LITE av varje.
Sist men inte minst så är cruisingstråket i skövde bland det tråkigaste som finns :bgrin:
Hör med Heimdal eller Arny, bägge två har jag för mig att de bor i Skövde. (Arny vet jag säkert 😉 men Heimdal har jag bara för mig, minns inte riktigt)
Edit: Rättat en hämsk särskrivning
September 16, 2002
Krqagyzzz wrote: Folket är mest en hel massa gymnasieelever samt ett gäng högskole studenter.
Folk i min ålder alltså. Men ja, det kan verkligen bli för mycket av det också.
Krqagyzzz wrote: Det jag saknade mest var mer folk, mer uteserveringar, mer affärer etc. I det stora hela så är ändå skövde en rätt ok stad, det finns LITE av varje.
Jag bor i Sollefteå om du vet vart det är? Näe just det, så stort är det här! Det enda vi har mycket av är pizzerior. Så mer än här måste det vara, även om det vore trevligt med lite "storstad". Jag gillar Göteborg.
Krqagyzzz wrote: Sist men inte minst så är cruisingstråket i skövde bland det tråkigaste som finns :bgrin:
Cruising är trist, så är det bara.
Krqagyzzz wrote: Hör med Heimdal eller Arny, bägge två har jag för mig att de bor i Skövde. (Arny vet jag säkert 😉 men Heimdal har jag bara för mig, minns inte riktigt)
Jag tänker då inte störa genom att PM:a, så jag får hoppas att de tittar hit!
February 1, 2002
Kizo, det finns MYCKET mer att göra i Skövde än här i Sollefteå 🙂
Och ganska nära till det mesta också och du har bil och körkort..
Sen har du ju nära till Skara om du vill gå på Sommarland och Köpstan' (som nu mera suger).
Jag har t.o.m virrat bort mig i Skövde och hitta knappt dit jag bodde 🙂 det finns det inte en chans man gör här 😉
September 16, 2002
Starscream wrote: Kizo, det finns MYCKET mer att göra i Skövde än här i Sollefteå 🙂
Sen har du ju nära till Skara om du vill gå på Sommarland och Köpstan' (som nu mera suger).
Jag har t.o.m virrat bort mig i Skövde och hitta knappt dit jag bodde 🙂 det finns det inte en chans man gör här 😉
Jag ska nog undvika att ha bil. Man blir ju fattig student. Hur är det med spårvagn och sånt?
Och vadå svårt att gå vilse i Sollefteå. Tänk om man går åt fel håll längs gågatan?
December 31, 2001
macrus wrote: [quote=Death On Wings]Min syrra flyttade dit i dag, ska gå något slags handbollsgymnasium där. börjar 1an på deras gymnasium.
Ptja, du vet nog regeln.
Langa upp bilder. 😉
Hehe nejmen för att återgå till topic så har jag aldrig varit i Skövde. 😛
För er som har lunar kan jag ringa och fråga henne vad hon heter där, ja tror hon ska ha bilder där 🙂
February 1, 2002
Kizo wrote: [quote=Starscream]Kizo, det finns MYCKET mer att göra i Skövde än här i Sollefteå 🙂
Jag ska nog undvika att ha bil. Man blir ju fattig student. Hur är det med spårvagn och sånt?
Och vadå svårt att gå vilse i Sollefteå. Tänk om man går åt fel håll längs gågatan?
Spårvagn finns inte i skövde, bussar finns dock 🙂 Massor av dyra volvobilar också..
November 26, 2002
Kizo wrote: [quote=Öwall]jag har bott där i två månader nu, men jag har inte sett så mycket mer än bara centrum, om man bortser från skogen runtomkring.
helt enkelt: jag vet inte =)
Näe, är det ytterligare en trädkoloni? Hur är centrum då?
jag tycker att det är bra, det finns vad man behöver, men det är inte onödigt stort.
lagom helt enkelt
September 16, 2002
Starscream wrote: [quote=Kizo]Jag ska nog undvika att ha bil. Man blir ju fattig student. Hur är det med spårvagn och sånt?
Spårvagn finns inte i skövde, bussar finns dock 🙂 Massor av dyra volvobilar också..
Damn, jag föredrar spårvagnar. Jag vet inte varför. Känns bättre bara.
Hur är det med bussarna då? En var tionde timme eller?
PS. Den som föreslår att jag ska GÅ, dvs, röra på mig, kommer jag kasta bowlingklot hårt som fan på i röven, offentligt här på forumet! DS.
September 16, 2002
boogey wrote: [quote=Kizo] Jag bor i Sollefteå om du vet vart det är?
Klart man vet vad Sollefteå är för ställe.
Ni är ju Sveriges hundtränings-metropol. 😉
Och Zeunerts bryggeri!
..Väl? Visst är dom igång? Fan, det är ju 60m bort från där jag sitter nu, så hur ska jag veta.
1 Guest(s)