February 25, 2002
Jag har pluggat 3 år på Skövdes Högskola vilket jag inte alls ångrar, men det finn många lärare där som inte alls passar att vara lärare. Skolan expanderade rätt mycket när jag gick där och jag tror skolan har "bott in sig" lite nu.
Men vad har du tänkt läsa för något? Ingenjörsinstitutionen tycker jag var mycket dåligt strukturerat när jag läste där, medans många andra hade jättebra institution och lärare.
Men se upp för fjantarna i overall,, blir du smittat så förblir du tönt för resten av ditt liv. 😛
Och hur det är att bo i Skövde är ju faktist lite upp till var och en,,, det blir ju faktist vad man gör det till. Jag hade det kul iaf
May 17, 2002
Kizo wrote: [quote=Starscream][quote=Kizo]Jag ska nog undvika att ha bil. Man blir ju fattig student. Hur är det med spårvagn och sånt?
Och vadå svårt att gå vilse i Sollefteå. Tänk om man går åt fel håll längs gågatan?
Spårvagn finns inte i skövde, bussar finns dock 🙂 Massor av dyra volvobilar också..
Damn, jag föredrar spårvagnar. Jag vet inte varför. Känns bättre bara.
Hur är det med bussarna då? En var tionde timme eller?
PS. Den som föreslår att jag ska GÅ, dvs, röra på mig, kommer jag kasta bowlingklot hårt som fan på i röven, offentligt här på forumet! DS.
Om du skall ta bussen någonstans så måste det innebära att du antingen är långt utanför centrum och vill in eller vice versa. När du är på Högskolan så är det cirka 4 minuters gång till centrum.. är du i centrum så är det ungefär lika långt till högskolan.
Är du i centrum och vill till någon annan del av centrum så går du. Med tanke på att skövde inte är särskillt stort så ser du över centrum om du står i ena änden, om man nu kan säga så.
Ett hett tips är att skaffa en cykel eller en dyr volvo. Reservdelar till din dyra volvos motor finns (av någon underlig anledning) i överflöd i skövde
June 20, 2002
Kizo wrote: [quote=boogey][quote=Kizo] Jag bor i Sollefteå om du vet vart det är?
Klart man vet vad Sollefteå är för ställe.
Ni är ju Sveriges hundtränings-metropol. 😉
Och Zeunerts bryggeri!
..Väl? Visst är dom igång? Fan, det är ju 60m bort från där jag sitter nu, så hur ska jag veta.
Självklart. Schysst och hyfsat billig öl. 🙂
Var för övrigt de, när de tidigare hette Sollefteå Bryggeri, som började med Norrlands Guld, även om det inte är de som tillverkar det längre.
February 1, 2002
boogey wrote: [quote=Kizo][quote=boogey][quote=Kizo] Jag bor i Sollefteå om du vet vart det är?
Och Zeunerts bryggeri!
..Väl? Visst är dom igång? Fan, det är ju 60m bort från där jag sitter nu, så hur ska jag veta.
Var för övrigt de, när de tidigare hette Sollefteå Bryggeri, som började med Norrlands Guld, även om det inte är de som tillverkar det längre.
Nja de va Spendrups förut...
June 20, 2002
Starscream wrote: [quote=boogey][quote=Kizo][quote=boogey][quote=Kizo] Jag bor i Sollefteå om du vet vart det är?
Och Zeunerts bryggeri!
Nja de va Spendrups förut...
Ahhh, det var Spendrups som ägde Sollefteå bryggeri, och startade produktionen av Norrlands. Dock samma bryggeri. 😉
Är ju Kopparbergs som äger Zeunerts bryggeri numera.
May 17, 2002
Starscream wrote: Bästa Pizzerian i Skövde: "Alpina" och deras Nicole Special är bland det godaste jag ätit och ändå brukar jag inte vara stormförtjust i pizza.
Alpina är rätt ok faktiskt, iaf gigantiska pizzor. Har för mig att Arny köpte en familjepizza där enbart för att se hur stora de var. Den räckte sedan i cirka 3-4 dagar har jag för mig :bgrin:.
February 1, 2002
Krqagyzzz wrote: [quote=Starscream]Bästa Pizzerian i Skövde: "Alpina" och deras Nicole Special är bland det godaste jag ätit och ändå brukar jag inte vara stormförtjust i pizza.
Alpina är rätt ok faktiskt, iaf gigantiska pizzor. Har för mig att Arny köpte en familjepizza där enbart för att se hur stora de var. Den räckte sedan i cirka 3-4 dagar har jag för mig :bgrin:.
Jag köpte en också, en kompis o jag åt så vi nästan svimma o ändå va de knappt synbart att man ätit på den 🙂
Sen är ju Rendez... i Skövde, vet inte om det är ett bra lan men det är ju där iaf.
December 9, 2003
Ett jävligt hett tips när du flyttat/flyttar hit är att du skaffar dig en cyckel som någon sa tidigare ! 😉
Ska du köpa pizza tar du hojjen till ^Alpina^ o köper en pizza o sitter där i typ 1-2 timmar sen kommer du att få krypa hem för du kommer inte orka äta upp allt käk !
Pizzorna är ENORMA ( ordagrant ) där ! ! !
Men centrum är rätt sjysst faktiskt, några bra affärer, sen har vi ju Comerce oxå 😉 ( köpcenter me typ 40 butiker ) det är där alla fjortis tjejer me byxorna vid knävecken hänger 😀
Hoppas du får de riktigt nice här !
//Oscar
May 17, 2002
Starscream wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=Starscream]Bubbe
libubb
Jag köpte en också, en kompis o jag åt så vi nästan svimma o ändå va de knappt synbart att man ätit på den 🙂
Sen är ju Rendez... i Skövde, vet inte om det är ett bra lan men det är ju där iaf.
RZ är sådär, inte jättebra och inte jättedåligt. Det var rätt B i början men nu på senare tid så har det allt bättrat sig några steg.
finnefindo wrote: *bubbelibubb*
//Oscar
Du får ej heller glömma att berätta om alla fjortisar på Resecentrum och i alla i fjortisröret..
December 9, 2003
Krqagyzzz wrote: [quote=Starscream][quote=Krqagyzzz][quote=Starscream]Bubbe
libubb
RZ är sådär, inte jättebra och inte jättedåligt. Det var rätt B i början men nu på senare tid så har det allt bättrat sig några steg.
finnefindo wrote: *bubbelibubb*
//Oscar
Du får ej heller glömma att berätta om alla fjortisar på Resecentrum och i alla i fjortisröret..
Hehe sant ! Va du änn gör får du aldrig ta dig ut till Ryd (en stadsdel)
Det pratas 64 olika språk där ! ! !
Det är kolsvart !
Det bor nästan bara skumt folk där !
Håll dig därifrån [-X
//Oscar
September 16, 2002
Dhorum wrote: Men vad har du tänkt läsa för något? Ingenjörsinstitutionen tycker jag var mycket dåligt strukturerat när jag läste där, medans många andra hade jättebra institution och lärare.
Inget är bestämt ännu, men jag är extremt sugen på Datorspelsutveckling - Design. Har ställt dom lite frågor och det verkar nice.
Json_81 wrote: Om du gillar götet, varför inte börja plugga här istället?
Dom har inte Datorspelsutveckling - Design
Och tack till allihop!
Bästa källan är ju faktiskt dom som bor och de som har varit där. Så keep it coming. Jag uppskattar det!
February 1, 2002
finnefindo wrote:
Hehe sant ! Va du änn gör får du aldrig ta dig ut till Ryd (en stadsdel)Det pratas 64 olika språk där ! ! !
Det är kolsvart !
Det bor nästan bara skumt folk där !
Håll dig därifrån [-X//Oscar
Min Faster bor i Ryd, de bodde precis mitt i smeten men stog ute ut så de flyttade upp mot vägen där det bor mindre med svart.
Jävluskt bra bostads bolag i Skövde också, byter ut inventarier var x år innan det går sönder, här byter de kanske ut det om det går sönder efter 30år.. 😕
Nåja, bara fördelar för Skövde, men efter jag bott där några veckor så längtar man konstig nog hem.
March 30, 2003
Bor själv i Skövde och trivs rätt så bra, tycker att det är alldeles lagom stort, inte så pass litet att alla känner alla men inte för stort.
Bussar går det ju överallt i princip och högskolan ligger ju bredvid centrum så att gå kan du nog allt göra.
Pizzerior finns det en hel del av men försök hålla dig till Benidorm (ligger "mittemot" P4), dom är bäst helt enkelt.
Farbror: Du kan få tälta i min trädgård om du inte väsnas allt för mycket.
:trans:
3 Guest(s)