September 16, 2002
Starscream wrote: [quote=Kizo][quote=Starscream]Nåja, bara fördelar för Skövde, men efter jag bott där några veckor så längtar man konstig nog hem.
Längta hem? Hem... Som i Sollefteå? Som i att längt tillbaka till Sollefteå?
ja
Är det så hemskt där?
Vad saknar man från Sollefteå? Är det naturen så gillar jag inte den. Är det Sollefteå's stämning så gillar jag inte den. Är det alla pizzerior, så gillar jag inte dom. Vad är det man saknar? Släkten? Inga problem att lämna den.
November 5, 2001
Det är Södra Ryd du ska hålla dig borta från. Vissa delar av Ryd är ganska fint att bo i. Om du inte skaffar studentlägenhet (finns nybyggda precis vid högskolan och Resecentrum. Området kallas Kurorten) ska du hyra av Rapp. De har riktigt fina lägenheter.
Att bo i Skövde är inte så illa. Har nära till det mesta. Ligger ju mittemellan Stockholm och Göteborg. Dessutom finns det en Laserdome-arena och på sommaren kan du säkert få jobb på Volvo.
September 16, 2002
Arny wrote: Det är Södra Ryd du ska hålla dig borta från. Vissa delar av Ryd är ganska fint att bo i. Om du inte skaffar studentlägenhet (finns nybyggda precis vid högskolan och Resecentrum. Området kallas Kurorten) ska du hyra av Rapp. De har riktigt fina lägenheter.
Att bo i Skövde är inte så illa. Har nära till det mesta. Ligger ju mittemellan Stockholm och Göteborg. Dessutom finns det en Laserdome-arena och på sommaren kan du säkert få jobb på Volvo.
Tackar!
March 30, 2003
Kizo wrote: [quote=Arny]Det är Södra Ryd du ska hålla dig borta från. Vissa delar av Ryd är ganska fint att bo i. Om du inte skaffar studentlägenhet (finns nybyggda precis vid högskolan och Resecentrum. Området kallas Kurorten) ska du hyra av Rapp. De har riktigt fina lägenheter.
Tackar!
Lasedomen http://www.laserdome.se/skov.htm
Hur kunde man glömma den.. 😛
February 1, 2002
Kizo wrote: [quote=Starscream]jo, skövdebostäder hyr väl ut möblerade lägenheter till studenter också...
Är sånt (och/eller de andra lägenheterna) som man har råd med, med enbart bidrag och sånt? Jag har absolut noll koll på den delen!
Vad jag har hört så ska du få välja själv vad du vill ha möblerat för att passa ekonomin, men de kan inte ta stora summor annars skulle inte många studenter ha råd.
September 16, 2002
Starscream wrote: [quote=Kizo][quote=Starscream]jo, skövdebostäder hyr väl ut möblerade lägenheter till studenter också...
Är sånt (och/eller de andra lägenheterna) som man har råd med, med enbart bidrag och sånt? Jag har absolut noll koll på den delen!
Vad jag har hört så ska du få välja själv vad du vill ha möblerat för att passa ekonomin, men de kan inte ta stora summor annars skulle inte många studenter ha råd.
En bänk för datorn, en jävligt skön stol, ett plastbord i köket plus matchande stolar (2st) och en kudde som jag kan sova på i ett hörn.
September 16, 2002
Farbror wrote: [quote=Kizo] En bänk för datorn, en jävligt skön stol, ett plastbord i köket plus matchande stolar (2st) och en kudde som jag kan sova på i ett hörn.
Det är rätt det är allt man behöver + en frys/kyl
Slösa pengar på mat?!?
Jo...Tyvärr är jag ju diabetiker så jag måste ju äta. Typiskt! 😛
March 21, 2003
Kizo wrote: [quote=Farbror][quote=Kizo] En bänk för datorn, en jävligt skön stol, ett plastbord i köket plus matchande stolar (2st) och en kudde som jag kan sova på i ett hörn.
Det är rätt det är allt man behöver + en frys/kyl
Slösa pengar på mat?!?
Jo...Tyvärr är jag ju diabetiker så jag måste ju äta. Typiskt! 😛
Hallå vad tror du om mej ? Jag syftade på dricka... 8)
June 20, 2002
Kizo wrote: [quote=Starscream]Det låter inte dyrt 🙂 sen får du väl bostadsbidrag eller?
Ja...Väl?
Det var just den här delen jag inte alls kunde. 😛
Men några bidrag av olika slag måste man ju få.
De har så att man kan räkna på det på forsakringskassan.se
Se bara till att inte jobba för mycket sen om du har sökt, för det kanbli saftiga summor att betala tillbaka.
September 16, 2002
boogey wrote: [quote=Kizo][quote=Starscream]Det låter inte dyrt 🙂 sen får du väl bostadsbidrag eller?
Ja...Väl?
Det var just den här delen jag inte alls kunde. 😛
Men några bidrag av olika slag måste man ju få.
De har så att man kan räkna på det på forsakringskassan.se
Se bara till att inte jobba för mycket sen om du har sökt, för det kanbli saftiga summor att betala tillbaka.
"job...ba"? :-k
Näe, men okej. Man kanske skulle ta en titt där då.
2 Guest(s)