Att bo på Tjärna ängar i Borlänge.|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Att bo på Tjärna ängar i Borlänge.
xCr
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 143
sp_UserOfflineSmall Offline
1
August 24, 2004 - 5:52 am
sp_Permalink sp_Print

Någon här som bor i Borlänge eller någon annanstans som kan tala om för mig hur det är att bo på Tjärna ängar? (för er som inte vet vad jag snackar om så är det ett invandrartätt område i Borlänge).

Det är så att jag börjat plugga i Borlänge på högskolan och behöver en lägenhet. Nackdelen är då just att det inte finns så många billiga lägenheter lediga inne i stan eller i de "finare" områdena. Dock finns det ett par stycken i just Tjärna ängar som har låg hyra.

Men då kommer problemet, Tjärna är känt som ett mindre ghetto, men det gällde mer för ett antal år sedan då det var värre, jag undrar nu hur det är att bo där idag och inte för 10 år sedan.

Är det överkommligt att bo där? Det handlar ju trots allt "bara" om 3 - 4 år innan jag kan flytta därifrån, kan ju det innan med om man hittar en lägenhet, men nu verkar det inte finnas så mycket att välja på.

Vore tacksam om någon kan komma med lite tips och råd.

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
702463
August 24, 2004 - 6:56 am
sp_Permalink sp_Print

Jag vet inte hur det är i borlänge, men jag har bott i biskopsgården i gbg som är ett liknande område.
Jag skulle inte bosätta mig i ett sådant område igenom om jag inte var absolut tvungen o inte hade några andra möjligheter.

Vajsman
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 929
702474
August 24, 2004 - 7:16 am
sp_Permalink sp_Print

låt mig säga så här. där jag nu bor (kortedala, gbg) händer det ibland att kortväxta personer under 16 med skägg klädda i gympadress avancerar lite slugt och frågar på knackig svenska: får jag låna din mobil?

hmm..mja, en annan gång kanske.
Dock var det ganska lustigt en gång då jag i ryggsäcken hade med mig en gammal 3210 med sprucken skärm och värdelöst batteri.
Jag gick och skrev sms då två snubbar frågade om dom fick ringa sin kompis. Jadå- det är lugnt sade jag och öppnade ryggsäcken och gav dem 3210an.

Killarna tittade på 3210an (som gick att ringa på) medan jag stoppade ner min nya lur i fickan.
Den ena kläckte ur sig nått i stil med.
-ey, vi drar
Sen gick dom iväg och mumlade lite och vände sig om flera gånger. Så, sådana ställen bor man inte på såvida man inte är absolut tvungen.

Redfaction
Member
Medlem
Forum Posts: 4312
702478
August 24, 2004 - 7:20 am
sp_Permalink sp_Print

Nä och jag som trodde att hela Borläng var ett ghetto.

xCr
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 143
702546
August 24, 2004 - 8:42 am
sp_Permalink sp_Print

Redfaction wrote: Nä och jag som trodde att hela Borläng var ett ghetto.

Haha mer eller mindre 🙄

Tack för svaren.
Har nu hittat två andra lägenheter på lite bättre områden som är intressanta, men dessa kostar lite mer i månaden.

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
702651
August 24, 2004 - 11:42 am
sp_Permalink sp_Print

Vajsman wrote: låt mig säga så här. där jag nu bor (kortedala, gbg) händer det ibland att kortväxta personer under 16 med skägg klädda i gympadress avancerar lite slugt och frågar på knackig svenska: får jag låna din mobil?

hmm..mja, en annan gång kanske.
Dock var det ganska lustigt en gång då jag i ryggsäcken hade med mig en gammal 3210 med sprucken skärm och värdelöst batteri.
Jag gick och skrev sms då två snubbar frågade om dom fick ringa sin kompis. Jadå- det är lugnt sade jag och öppnade ryggsäcken och gav dem 3210an.

Killarna tittade på 3210an (som gick att ringa på) medan jag stoppade ner min nya lur i fickan.
Den ena kläckte ur sig nått i stil med.
-ey, vi drar
Sen gick dom iväg och mumlade lite och vände sig om flera gånger. Så, sådana ställen bor man inte på såvida man inte är absolut tvungen.

tog dom telefonen med sig? wink

MjO
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 76
707743
August 31, 2004 - 8:31 am
sp_Permalink sp_Print

Skippa Tjärna .. flytta in i någon av Masmästarnas fastigheter, då får du Bredbandsbolaget.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 390
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL