August 13, 2003
Någon här som bor i Borlänge eller någon annanstans som kan tala om för mig hur det är att bo på Tjärna ängar? (för er som inte vet vad jag snackar om så är det ett invandrartätt område i Borlänge).
Det är så att jag börjat plugga i Borlänge på högskolan och behöver en lägenhet. Nackdelen är då just att det inte finns så många billiga lägenheter lediga inne i stan eller i de "finare" områdena. Dock finns det ett par stycken i just Tjärna ängar som har låg hyra.
Men då kommer problemet, Tjärna är känt som ett mindre ghetto, men det gällde mer för ett antal år sedan då det var värre, jag undrar nu hur det är att bo där idag och inte för 10 år sedan.
Är det överkommligt att bo där? Det handlar ju trots allt "bara" om 3 - 4 år innan jag kan flytta därifrån, kan ju det innan med om man hittar en lägenhet, men nu verkar det inte finnas så mycket att välja på.
Vore tacksam om någon kan komma med lite tips och råd.
March 1, 2001
låt mig säga så här. där jag nu bor (kortedala, gbg) händer det ibland att kortväxta personer under 16 med skägg klädda i gympadress avancerar lite slugt och frågar på knackig svenska: får jag låna din mobil?
hmm..mja, en annan gång kanske.
Dock var det ganska lustigt en gång då jag i ryggsäcken hade med mig en gammal 3210 med sprucken skärm och värdelöst batteri.
Jag gick och skrev sms då två snubbar frågade om dom fick ringa sin kompis. Jadå- det är lugnt sade jag och öppnade ryggsäcken och gav dem 3210an.
Killarna tittade på 3210an (som gick att ringa på) medan jag stoppade ner min nya lur i fickan.
Den ena kläckte ur sig nått i stil med.
-ey, vi drar
Sen gick dom iväg och mumlade lite och vände sig om flera gånger. Så, sådana ställen bor man inte på såvida man inte är absolut tvungen.
December 15, 2002
Vajsman wrote: låt mig säga så här. där jag nu bor (kortedala, gbg) händer det ibland att kortväxta personer under 16 med skägg klädda i gympadress avancerar lite slugt och frågar på knackig svenska: får jag låna din mobil?
hmm..mja, en annan gång kanske.
Dock var det ganska lustigt en gång då jag i ryggsäcken hade med mig en gammal 3210 med sprucken skärm och värdelöst batteri.
Jag gick och skrev sms då två snubbar frågade om dom fick ringa sin kompis. Jadå- det är lugnt sade jag och öppnade ryggsäcken och gav dem 3210an.Killarna tittade på 3210an (som gick att ringa på) medan jag stoppade ner min nya lur i fickan.
Den ena kläckte ur sig nått i stil med.
-ey, vi drar
Sen gick dom iväg och mumlade lite och vände sig om flera gånger. Så, sådana ställen bor man inte på såvida man inte är absolut tvungen.
tog dom telefonen med sig?
2 Guest(s)