September 16, 2002
Tjo.
Jag skulle vilja färga om min studentoverall (klaga inte) och undrar hur jag ska bära mig åt? Vilken sorts färg (man använder färg...right?) bör man införskaffa? Hur mycket? Vart? Vad kostar det? Hur gör jag sedan, fyller badkaret och badar overallen? 😕
Den skall i alla fall bli svart.
Absolut bäst vore om jag inte behövde färga om hela utan kunde välja områden själv. Det låter lite som ett penseljobb men vad vet jag.
Hade den varit digital hade jag lätt fixat det i Photoshop.........
April 7, 2002
Antar att du har en del tygmärken på den...
Enda sättet att mig veterligen färga en overall är att köpa färg hos någon tygaffär som man "tvättar" den med... men det får du väl inte göra 🙂
Ska du tvätta den behöver du nog plocka bort alla märken först.
Annars kan man ju alltid köpa en ny overall och flytta över märkena... jävla jobb men enda sättet.
September 16, 2002
HardCoder wrote: Antar att du har en del tygmärken på den...
Enda sättet att mig veterligen färga en overall är att köpa färg hos någon tygaffär som man "tvättar" den med... men det får du väl inte göra 🙂
Ska du tvätta den behöver du nog plocka bort alla märken först.
Annars kan man ju alltid köpa en ny overall och flytta över märkena... j**la jobb men enda sättet.
Har inte riktigt.... Well...Orkat sätta fast något av märkena ännu.... Och jag är med i Styrelsen t.o.m...
January 4, 2001
Gå till en tygaffär och köp färg, finns speciell färg för att färga tyger. Sen hivar du in en spade färg eller två tillsammans med overallen i tvättmaskinen och låter den gå.
Du bör köra tvättmaskinen tom på högsta värmen EFTER du har färgat overallen, så slipper du få samma färg på alla kläder. 🙂
ViU har koll på overaller annars, han tillhör en av dom som faktiskt pallar använda sin overall.. 😉
September 16, 2002
Coore wrote: Gå till en tygaffär och köp färg, finns speciell färg för att färga tyger. Sen hivar du in en spade färg eller två tillsammans med overallen i tvättmaskinen och låter den gå.
Du bör köra tvättmaskinen tom på högsta värmen EFTER du har färgat overallen, så slipper du få samma färg på alla kläder. 🙂ViU har koll på overaller annars, han tillhör en av dom som faktiskt pallar använda sin overall.. 😉
Tackar.
Alltså, boka tvättstugan som är längre bort, som jag aldrig tidigare använt, gärna sista skiftet på kvällen, och kör in den.
Hmm... Aight.
December 25, 2000
Det heter Halare, och till skillnad från Coore är jag som han säger cool nog att springa runt i en.
I alla fall på fastlandet, och de färgas med vanligt tygfärgmedel. Har du inte blivit upplyst i frågan? Det var ungefär det första vi lärde oss, med vilken färg vi skulle färga dem och hur man gjorde det.
Titta vad fina halare vi har på fastlandet, min är dock svart eftersom jag är datateknolog och de på bilden är kemister, vi är under samma fakultet dock därför visar jag en bild på dem 🙂 Här har ni en till bild på lite mera roliga finnar i halare
September 16, 2002
ViU wrote: I alla fall på fastlandet, och de färgas med vanligt tygfärgmedel. Har du inte blivit upplyst i frågan? Det var ungefär det första vi lärde oss, med vilken färg vi skulle färga dem och hur man gjorde det.
Näe, jag var inte med och valde färg och vi köper dem lila (sektionen SkHum), visserligen fick jag min, men men.
November 27, 2003
ViU wrote: Titta vad fina halare vi har på fastlandet, min är dock svart eftersom jag är datateknolog och de på bilden är kemister, vi är under samma fakultet dock därför visar jag en bild på dem 🙂 Här har ni en till bild på lite mera roliga finnar i halare
Finland påminner en del om Piteå :-k
//Andreas
February 12, 2003
ViU wrote: Det heter Halare, och till skillnad från Coore är jag som han säger cool nog att springa runt i en.
I alla fall på fastlandet, och de färgas med vanligt tygfärgmedel. Har du inte blivit upplyst i frågan? Det var ungefär det första vi lärde oss, med vilken färg vi skulle färga dem och hur man gjorde det.
Titta vad fina halare vi har på fastlandet, min är dock svart eftersom jag är datateknolog och de på bilden är kemister, vi är under samma fakultet dock därför visar jag en bild på dem 🙂 Här har ni en till bild på lite mera roliga finnar i halare
Haalari (Haalarit) heter det, din wannabe-finne. 😉
Dessa förbannade ålänningar, ska försöka försvenska finska ord och tvärsom. 😛
1 Guest(s)