December 25, 2000
Mean Machine wrote: [quote=ViU]Det heter Halare, och till skillnad från Coore är jag som han säger cool nog att springa runt i en.
I alla fall på fastlandet, och de färgas med vanligt tygfärgmedel. Har du inte blivit upplyst i frågan? Det var ungefär det första vi lärde oss, med vilken färg vi skulle färga dem och hur man gjorde det.
Titta vad fina halare vi har på fastlandet, min är dock svart eftersom jag är datateknolog och de på bilden är kemister, vi är under samma fakultet dock därför visar jag en bild på dem 🙂 Här har ni en till bild på lite mera roliga finnar i halare
Haalari (Haalarit) heter det, din wannabe-finne. 😉
Dessa förbannade ålänningar, ska försöka försvenska finska ord och tvärsom. 😛
Din lilla okunniga svenne, det bor ca 280 000 svensktalande finnar (finlandssvenskar) i Finland. Då räknar jag inte ålänningarna som finlandssvenskar eftersom de inte riktigt är det. Halare heter det om man pratar svenska i Finland, Haalari om man pratar finska.
February 12, 2003
MrWeizel wrote: Hmm, ouverall (som det heter i Lund..)
Blir det inte lite mer [ååh-rrrå:ll] i Lund? 😛
ViU: Pratar man finska pratar man finska och pratar man svenska pratar man svenska. Inget halvjobb. 😉
Och ja, jag är mycket väl medveten om att finland är enda landet med svenska som officiellt språk, men ändå.
January 28, 2003
Mean Machine wrote: [quote=MrWeizel]Hmm, ouverall (som det heter i Lund..)
Blir det inte lite mer [ååh-rrrå:ll] i Lund? 😛
Som att ViU inte redan bevisat att du borde stoppa upp dina inlägg om det ena eller andra inom språk i röven tillräckligt redan, så kan jag upplysa dig om att folk från Lund INTE pratar skånska.
July 18, 2003
Enligt mig så får du inte tvätta den för att färga den, en stundentoverall får man bara tvätta med student i, så är det ju bara. Bättre att du hittar på en annan plan tycker jag.
Själv så går man runt med sin fina lila overall i växjö.
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
December 25, 2000
*blitz* wrote: Enligt mig så får du inte tvätta den för att färga den, en stundentoverall får man bara tvätta med student i, så är det ju bara. Bättre att du hittar på en annan plan tycker jag.
Själv så går man runt med sin fina lila overall i växjö.
Jag vet inte med er men vi har en gemensam färg och halaren är inte en riktig halare innan du färgat den så innan dess så får man tvätta den om man nu absolut vill.
1 Guest(s)