June 28, 2001
Nu är det snart dags, bara en månad kvar till årets sista och första fest.
Dagarna innan kommer folk att vara förbryllade och ha inte en aning om vart dom ska befinna sig och vad dom ska göra, paniken sprider sig i luften som lukten av en avverkad bäver.
Men en sak är säker, Ölen kommer att flöda, champangen kommer att spruta och raketerna att smälla och spyorna kommer att trampas i.
"Vi" kommer kanske att fira med många vänner och bekanta mitt ute i skogen där en polare köpt en stuga som är under renovering.
Kan bli en annorlunda nyår då det blir lite svårt att ta sig därifrån när ingen är nykter och det kommer hela förmodligen sluta i att det blir en mindre orgie eller nakenfest ifall det dyker upp lite brudar.
Spelet Twister är ju utan tvekan en hit som kan ge en lite tur i spelet.
För att inte missa nånting iår som jag säkerligen kommer att glömma då jag inte minns en enda nyårsafton hitils så vill jag iaf göra nånting ovanligt speciellt.
Självfallet räcker inte min fantasi till hela vägen så jag vill veta vad ni har gjort på nyår, vad ni ska göra på nyår och hur ni hellst skulle vilja fira en perfekt nyår ?
Nu är jag inte ute efter den typiska romantiska smörjan ala en kyss vid 12slaget men har ni inget bättre att dela med er så är det OK.
October 28, 2002
I år hyr vi en buss och packar oss ned till Vemdalen 9 pers. En polare har stuga.
Det blir skidåkning i onykert tillstånd, skoteråkning och garanterat en väldans massa öl och annat sånt gött. Antar att det finns ngn form av pub där som vi kan besöka framåt natten för att sedan förflytta hela festen till våran stuga.
Förra året var det Amsterdam och Qrimetime. Anser att man alltid ska försöka göra ngt speciellt av nyår och absolut komma iväg, inte vara hemma och festa på "vanliga" ställena.
Ang. mat... alltid när vi själva ordnat fester har det körts med en ofantligt stor tacobuffe. Eftersom tacos är otroligt enkelt att göra, snorgott och lite festligt samtidigt. Sedan kan man låta det stå framme så man kan småäta under hela kvällen ;).
November 22, 2001
Förra året bestämde jag mig för att undvika alla dumheter och faktiskt komma ihåg ett tolvslag så jag o en polare satt o spelade sacred. Vi gick ut vid 12-slaget o tittade på lite fyrverkeri, skrek gott nytt år och skålade med lite cola.
Maten under kvällen bestod av pizza och chips.
Lite senare åkte jag in till valand o hämtade min något överförfriskade sambo.
I år blir det troligen en mindre fest hemma hos oss.
Jag har kommit fram till att jag aldrig ska dricka starkare öl än 2.8% vid högtider (framför allt nyår och midsommar). Starköl + alla snapsar brukar ge en dumma ideer.
September 30, 2004
January 21, 2004
Orka planera för sånt där redan nu. det finns ju alltid fester vart man än sticker näsan, så det är väl bara att välja och vraka när dagen är inne.
Nyår är så överskattat, fattar egentligen inte varför man ska fira det. möjligtvis skåla för mig själv att jag tagit mig igenom ännu ett år. Men fira att det nu börjar om med ett nytt skitår?.. verkar ju dumt 😉
January 17, 2002
NauSea wrote: .. En önskan hade väl varit att få vara med pojkvännen, men han vill inte.. 🙁
Så so far.. ensamhemma själv.. 🙁
Ehm, bra pojkvän du har där tjejen?
Jag vill bara ta det lugnt med min egen tjej och sitta på sjömagasinet och äta en god skaldjursrätt med lite skumpa, och kyssas på 12slaget 😉
1 Guest(s)