January 12, 2004
Det har jag gjort idag, jag har avlivat min älskade hund Cavall, jag hade honom i 13 år, och vi har gått igenom så oerhört mycket, både positiva och negativa saker under dessa 13 åren.
När jag väl hade bestämt mig, så kändes det rätt och riktigt, det var dags för honom att gå vidare...
Jag saknar dig min älskade vän.
[Image Can Not Be Found]
July 23, 2002
February 23, 2004
Trist, har själv en hund som är strax över året och jag älskar ju den som den vore mitt egna barn. Efter 13 år lär man ju ha väldigt starka band med varandra.
Men som sagt det är sånt man måste vara förberedd på att dom inte lever för evigt. Naturen har sin gång och har den levt ett friskt liv i 13 år så är det ju helt okej men visst sorgen är jobbig.
Jag kommer nog införskaffa mig en till hund när min hund börjar bli äldre...
July 14, 2003
Nu kanske jag låter okänslig, men eftersom ingen annan har frågat var jag tvungen, varför var du tvungen att avliva jycken?
Hade själv en katt som jag tyckte jättemycket om som hade funnits i hela mitt liv (mina föräldrar skaffade honom ca 1år innan jag föddes) men som vi var tvugna att avliva för ca 3-4år sen pga att han blev för gammal så han spydde och grejer, orgnanen palla inte längre etc.
Summa summarum: tråkigt att din älskade hund är borta och att det är alltid trist när saker man tycker om slits bort från en!
1 Guest(s)