Att inte tänka på nåt?|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Att inte tänka på nåt?
-d-himself-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1491
sp_UserOfflineSmall Offline
536227
February 8, 2004 - 5:34 pm
sp_Permalink sp_Print

DraGoN wrote: Skulle inte tro det, kanske när du sover då, men du drömmer förhoppningsvis då det är väl också ett något slag av tänkade.

jao, men du drömmer ju inte hela tiden, när i är i rem-sömn arbetar ju hjärnan och du tänker, men i djupare grader av sömn?

Stupid Ass
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 994
536273
February 8, 2004 - 6:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: japp, men det är svårt som fan.
dom flesta gör det utan att ens märka det.
tex när du knatar till bussen på morgonen och så när du väl kommer fram inser du att du inte kan minnas att du har gått dom sista hundra metrarna.

d beror nog snarar på att du tänker på nått annat än att just komma ihåg att du går till bussen...
eftersom du förmodligen gör detta varje dag så bryr sig inte hjärnan om d efter ett tag o får då tid över till annat...
visst, d e möjligt att du nte tänkte på nånting under den perioden, men ja tror d e troligare att du tittade på saker, funderade på elakheter eller bara dagdrömde om den där snygga tjejen du ser på bussen nån gång i veckan

i många "kung fu"-filmer så går d mesta ut på att "clear your mind" så kan man göra massa skoj... upphäva gravitationen, sparka JÄTTE-hårt, eller spionera på brudar nånstans där din kropp inte e laugh

Pierre C
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 804
536340
February 8, 2004 - 6:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag kan iaf inte låta bli att tänka på nåt, om man försöer så dyker det bara upp annat att _tänka_ på.

BarateaU
Member
Medlem
Forum Posts: 4597
536388
February 8, 2004 - 7:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Om man inte ligger på sjukhset och är hjärndöd så kommer du nog ha problem med att inte tänka på nått, gör det omedvetet.

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
536546
February 8, 2004 - 9:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Xuestor wrote: de tror ja, på nått sätt... Typ när man kör bil, så typ "vaknar" man upp o märker att man redan har kört halvvägs hem, utan att man märkt de...
Jävligt obehagligt ibland...

De är väl inte direkt att sluta tänka för nån stans sitter ju det en liten gubbe där inne som säger åt dig hur du ska styra.. wink
Men jag har också varit med om det där, när man kör bil eller spelar spel. Man kan helt plötligt vakna till å undra hur man lyckas ta higscoren.. wink Tycker som man spelar "bättre" när man är i det där tillståndet, man är typ felfri.

Coalan
Member
Medlem
Forum Posts: 4409
536567
February 8, 2004 - 9:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Ett tillstånd som är skumt att få är när man tänker på vad man tänker det blir en spegel effekt

MULLVADEN
Member
Medlem
Forum Posts: 4226
536668
February 9, 2004 - 12:42 am
sp_Permalink sp_Print

Rune wrote: Jag skulle vara glad om man kunde sluta tänka ibland. Speciellt när man ska sova, det är då jag tänker som mest. 🙁 Skit jobbigt.

Dra en runk så sover du sött efter det...=)

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
536672
February 9, 2004 - 12:50 am
sp_Permalink sp_Print

Vaniljflickan wrote: Meditation innebär väl på sätt och vis att försöka befinna sig i ett vaket tillstånd men ändå inte aktivera hjärnan....

den typen av meditation som jag tror du menar brukar ju ofta gå ut på att rensa bort tankar
men metoden brukar vara att tänka sig bilder tex. istället, dvs någotsom är neutralt och ointressantför ensintellekt just för att se till att inga tankar (dvs.ord/känslor) dyker upp
men man tänker ju ändå lik förbannat på den där blomman (brukar vara en blomma enligt de flesta övningar)

men om man med tankar menar "ord" så visst det går utmärkt att "stänga ner"

"ooooohhhmmmm"

Anton Nilsson
Member
Medlem
536675
February 9, 2004 - 12:51 am
sp_Permalink sp_Print

MULLVADEN wrote: [quote=Rune]Jag skulle vara glad om man kunde sluta tänka ibland. Speciellt när man ska sova, det är då jag tänker som mest. 🙁 Skit jobbigt.

tvärtom för mig, jag får energi bara 😉

MULLVADEN
Member
Medlem
536676
February 9, 2004 - 12:52 am
sp_Permalink sp_Print

UndaC wrote: [quote=MULLVADEN][quote=Rune]Jag skulle vara glad om man kunde sluta tänka ibland. Speciellt när man ska sova, det är då jag tänker som mest. 🙁 Skit jobbigt.

Damn... hyperactive??=) käkar E innan eller?? =) fan.. man sover ju som en stock efter det ju..=)

MULLVADEN
Member
Medlem
536680
February 9, 2004 - 12:54 am
sp_Permalink sp_Print

UndaC wrote: [quote=Vaniljflickan]Meditation innebär väl på sätt och vis att försöka befinna sig i ett vaket tillstånd men ändå inte aktivera hjärnan....

den typen av meditation som jag tror du menar brukar ju ofta gå ut på att rensa bort tankar
men metoden brukar vara att tänka sig bilder tex. istället, dvs någotsom är neutralt och ointressantför ensintellekt just för att se till att inga tankar dyker upp
men man tänker ju ändå lik förbannat på den där blomman (brukar vara en blomma enligt de flesta övningar)

men om man med tankar menar "ord" så visst det går utmärkt att "stänga ner"

"ooooohhhmmmm"

I buddhismen börjar man med att tänka på nåt.. men när man blir mer 1337 på det så tar man bort allt ur hjärnan o kontrollerar hela medvetandet totalt till slut.. läs mitt förra inlägg så förstår du.. eller ja.. i början av tråden iaf...

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
536683
February 9, 2004 - 1:09 am
sp_Permalink sp_Print

Stupid Ass wrote: [quote=Mind]japp, men det är svårt som fan.
dom flesta gör det utan att ens märka det.
tex när du knatar till bussen på morgonen och så när du väl kommer fram inser du att du inte kan minnas att du har gått dom sista hundra metrarna.

d beror nog snarar på att du tänker på nått annat än att just komma ihåg att du går till bussen...
eftersom du förmodligen gör detta varje dag så bryr sig inte hjärnan om d efter ett tag o får då tid över till annat...
visst, d e möjligt att du nte tänkte på nånting under den perioden, men ja tror d e troligare att du tittade på saker, funderade på elakheter eller bara dagdrömde om den där snygga tjejen du ser på bussen nån gång i veckan

i många "kung fu"-filmer så går d mesta ut på att "clear your mind" så kan man göra massa skoj... upphäva gravitationen, sparka JÄTTE-hårt, eller spionera på brudar nånstans där din kropp inte e laugh

varför ser man dom man vill se så sällan ?
uppenbarligen är det inget ovanligt fenomen, alla som åker buss vet att vissa dagar kan man ha tur och se just den man vill se.

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
536684
February 9, 2004 - 1:12 am
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=Xuestor]de tror ja, på nått sätt... Typ när man kör bil, så typ "vaknar" man upp o märker att man redan har kört halvvägs hem, utan att man märkt de...
Jävligt obehagligt ibland...

De är väl inte direkt att sluta tänka för nån stans sitter ju det en liten gubbe där inne som säger åt dig hur du ska styra.. wink
Men jag har också varit med om det där, när man kör bil eller spelar spel. Man kan helt plötligt vakna till å undra hur man lyckas ta higscoren.. wink Tycker som man spelar "bättre" när man är i det där tillståndet, man är typ felfri.

man koncentrerar sig till 100%
drar jävligt mkt energi, men det är så man får prestanda till max.
det är därför 31337idrotsnissar kör med yoga och sådant bös.

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
536685
February 9, 2004 - 1:13 am
sp_Permalink sp_Print

UndaC wrote: [quote=MULLVADEN][quote=Rune]Jag skulle vara glad om man kunde sluta tänka ibland. Speciellt när man ska sova, det är då jag tänker som mest. 🙁 Skit jobbigt.

Så var det när man var en liten pågadrul. Nu när man är gammal och trött blir det mest:
-OK, inget tryck i lille vännen den här veckan heller...."

Vaniljflickan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1231
536694
February 9, 2004 - 2:20 am
sp_Permalink sp_Print

Ägarens fel som inte skaffar rätt underhållning.

Anton Nilsson
Member
Medlem
536695
February 9, 2004 - 2:29 am
sp_Permalink sp_Print

MULLVADEN wrote:
I buddhismen börjar man med att tänka på nåt.. men när man blir mer 1337 på det så tar man bort allt ur hjärnan o kontrollerar hela medvetandet totalt till slut.. läs mitt förra inlägg så förstår du.. eller ja.. i början av tråden iaf...

Det är målet ja, men hjärnan är ju fortfarande aktiv i vilket fall.
Enda sättet att sluta tänka är att dö.

denstore
Member
Medlem
536696
February 9, 2004 - 2:29 am
sp_Permalink sp_Print

Vaniljflickan wrote: Ägarens fel som inte skaffar rätt underhållning.

Och vad skulle det kunna bestå i? När man uppnår distingerad ålder brukar det krävas en hel del för att normala kroppsfunktioner skall infinna sig....;)

MULLVADEN
Member
Medlem
536697
February 9, 2004 - 2:31 am
sp_Permalink sp_Print

UndaC wrote: [quote=MULLVADEN] I buddhismen börjar man med att tänka på nåt.. men när man blir mer 1337 på det så tar man bort allt ur hjärnan o kontrollerar hela medvetandet totalt till slut.. läs mitt förra inlägg så förstår du.. eller ja.. i början av tråden iaf...

Det är målet ja, men hjärnan är ju fortfarande aktiv i vilket fall.
Enda sättet att sluta tänka är att dö.

Hmm... men man slutar ju tänka... visst.. det går väl elektriska impulser för att kontrollera att man inte ska tänka på nåt.. men man tänker väl inte på nåt om det e totalt tomt i huvet eller?? som just när man har uppnått höjden av meditiation eller??

Vaniljflickan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1231
536698
February 9, 2004 - 2:37 am
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote:

Och vad skulle det kunna bestå i? När man uppnår distingerad ålder brukar det krävas en hel del för att normala kroppsfunktioner skall infinna sig....;)

Jag hävdar ändå att man måste skaffa rätt underhållning. Var detaljspecifik och gör ett urval.

denstore
Member
Medlem
536700
February 9, 2004 - 2:44 am
sp_Permalink sp_Print

Vaniljflickan wrote: [quote=denstore]

Jag hävdar ändå att man måste skaffa rätt underhållning. Var detaljspecifik och gör ett urval.

Hmmh, konjakskupan i handen, öronlappsfåtölj i rökrummet och fransk tjänsteflicka......
Nä, man hade bara somnat in.;)

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 127
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL