June 28, 2001
Varför klappar folk takten ?
känns det bra att göra det ?
jag vet att många av er klappar takten när ni ser nått allsångsliknande bös live, Vad är meningen med att försöka överrusta ljudet genom att klappa takten ?
Men varför ? vad tjänar ni på att klappa en takt tillsammans med några 100 till ?
June 28, 2001
Suizide wrote: Haha...måste bara fråga hur du kom att tänka på detta?
såg på donnie darko, det var nån skolpjäs och publiken började helt utan anledning klappa takten, då slog det mig, varför i helvete gör folk så.
har stört mig på det hela mitt liv.
att vifta med händerna och klappa takten på vissa låtar i korta stycken funkar på konserter, men att tex lysna på ett skolband och päronen börjar klappa takten en liten stund det är ju bara kaiko.
finns ju ingen mening att göra så.
Det faller sej väl ganska naturligt i rätt sammanhang..
Försök hellre komma på varför Svenskar alltid envisas med att säga "Tack" när dom får tillbaks växelpengarna när dom handlat på konsum..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
August 7, 2001
zubbe wrote: Det värsta är när det klappas takt eller applåderas på bio, vad är meningen med det? Ingen som har gjort eller varit inblandad i filmen kan höra det ändå.
att folk klappar takten på bio har jag aldrig varit med om.
på sound of music kanske nån gör det.
men att folk applåderar har jag bara varit med om på premiärer och då är det en stämningsgrej.
2 Guest(s)