June 28, 2001
DiDi wrote: [quote=ilg@dd]Det faller sej vÀl ganska naturligt i rÀtt sammanhang..
Försök hellre komma pÄ varför Svenskar alltid envisas med att sÀga "Tack" nÀr dom fÄr tillbaks vÀxelpengarna nÀr dom handlat pÄ konsum..
artighet...
Artigheten kommer att bli vÄr undergÄng.
jo men tack ers utomjoringhet för att ni skonade min fru frÄn döden, hon kan ju alltid klÀmma fram nÄgra fler ungar.
jag sÀger alltid tack nÀr jag fÄr vÀxel tillbaka, jag gillar det inte men det Àr mer naturligt Àn att lamoklappa hÀnderna som en hejaklack till smÄglin som spelar teater.
DiDi wrote: [quote=ilg@dd]Det faller sej vÀl ganska naturligt i rÀtt sammanhang..
Försök hellre komma pÄ varför Svenskar alltid envisas med att sÀga "Tack" nÀr dom fÄr tillbaks vÀxelpengarna nÀr dom handlat pÄ konsum..
artighet...
Jo, jag gör likadant..
Men visst Àr det lite tokigt??
Det Àr ju dina pengar + att butiken du handlar pÄ tjÀnar pengar pÄ din affÀr..
IstÀllet Àr det ju butiken som ska tacka dubbelt upp tycker jag..
Men det Àr ganska typiskt Svenskt att tacka för det du redan Àger..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - NĂ„gra TB HDD
Inte sÄ flitig besökare pÄ forum numera, intresset för hÄrdvara och datorer har minskat rejÀlt. Mer om mej pÄ min SD-kritiska blogg pÄ: http://www.christer.gunnarsson.biz
December 28, 2004
jÀderlund wrote: [quote=zubbe]Det vÀrsta Àr nÀr det klappas takt eller applÄderas pÄ bio, vad Àr meningen med det? Ingen som har gjort eller varit inblandad i filmen kan höra det ÀndÄ.
WORD
SÄ gjorde dom pÄ LOTR 3, FYFAN VAD JAG TYCKTE DET VAR PINSAMT!
Man kan ju se det sÄhÀr ocksÄ: Dom som inte klappar hÀnder, diggar, stampar lite lÀtt/hÄrt med foten eller nÄgot annat som gör sÄ man hÄller takten kan ses som taktlösa (kommer inte pÄ det rÀtta ordet för det just nu).
SjÀlv sÄ dunkar jag med bÄda fötterna i golvet som in i helvete, bor i ett sÄdant hus som Àr en sÄdan go akustik sÄ det é bara att köra pÄ men mamma gillar det inte :/
November 6, 2001
ilg@dd wrote: [quote=DiDi][quote=ilg@dd]Det faller sej vÀl ganska naturligt i rÀtt sammanhang..
artighet...
Jo, jag gör likadant..
SÄ om du tappar nÄt, och nÄn plockar upp och ger tillbaka det till dig, sÄ tycker du det Àr konstigt att sÀga "Tack"?
August 7, 2001
Shlumpen wrote: [quote=ilg@dd][quote=DiDi][quote=ilg@dd]Det faller sej vÀl ganska naturligt i rÀtt sammanhang..
artighet...
Jo, jag gör likadant..
SÄ om du tappar nÄt, och nÄn plockar upp och ger tillbaka det till dig, sÄ tycker du det Àr konstigt att sÀga "Tack"?
dÄlig jÀmförelse för han som plockar upp tjÀnar inga pengar pÄ att han plockar upp saken Ät dig
Shlumpen wrote: [quote=ilg@dd][quote=DiDi][quote=ilg@dd]Det faller sej vÀl ganska naturligt i rÀtt sammanhang..
artighet...
Jo, jag gör likadant..
Inte riktigt samma sak va??
Den personen gör ju ingen profit pÄ mej..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - NĂ„gra TB HDD
Inte sÄ flitig besökare pÄ forum numera, intresset för hÄrdvara och datorer har minskat rejÀlt. Mer om mej pÄ min SD-kritiska blogg pÄ: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 4, 2002
Mind wrote: Fuck no
varför skulle jag göra nÄgot sÄdant ?det förstör ju bara
jag ser absolut inget positivt med att göra nÄgot sÄdant.
Jag kan tĂ€nka mig dig pĂ„ krogen, vĂ€rsta draget, lördag kl 00.09, du stĂ„r vid baren hĂ„ller om ditt dyrbara ölglas med tvĂ„ hĂ€nder för att inte spilla ut en enda droppe.. Medans vi andra ravar loss pĂ„ dansgolvet med brudar och moet:en sĂ„ det stĂ„r hĂ€rliga till.. đ
Prescott 3.4GHz @ 3.83GHz 4x225 FSB- ASUS AX800 XT PE - 2 GB DDR 400 - S-ATA RAID-0 500GB - Thermaltake Xaser Damier Series V5000A - Asus P4C800 Deluxe - NEC 8x -/+ RW DVD Dual Layer - Antec 550w TruePower - Samsung Floppy (svart) ;)
December 28, 2004
GeneSiS wrote: [quote=Mind]Fuck no
varför skulle jag göra nÄgot sÄdant ?det förstör ju bara
jag ser absolut inget positivt med att göra nÄgot sÄdant.
Jag kan tĂ€nka mig dig pĂ„ krogen, vĂ€rsta draget, lördag kl 00.09, du stĂ„r vid baren hĂ„ller om ditt dyrbara ölglas med tvĂ„ hĂ€nder för att inte spilla ut en enda droppe.. Medans vi andra ravar loss pĂ„ dansgolvet med brudar och moet:en sĂ„ det stĂ„r hĂ€rliga till.. đ
Haha, fyfock, den var klockren! đ :hb:
1 Guest(s)