Att leva i en onlinevärld|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Att leva i en onlinevärld
n0pax
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 237
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 2, 2005 - 10:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Luften kändes kall men samtigt var det underbart att fylla lungorna med den friska luften. Dimman hade börjat lätta så det var dags att släcka elden och gå vidare. Spåren var kvar sen igår och betydligt lättare att följa nu när nattens slöjor gav vika för solens strålar. Nu skulle det äntligen bli lite action och inte detta ständiga gåendet. Träningen hade gjort nytta bara efter en halvtimme hördes små men tydliga grymtande. Försiktigt tog jag upp svärdet ur fästen. Försiktigt utan ett ljud. Nu gällde det. Smygande närmade jag mig rösterna. Där satt 3 stora människoliknade gestalter. Med kontrollerat raseri sprang jag fram och stack svärdet i bringan så ett krasande ljud uppstod, följt av vrål. Drog ut svärdet och avlägsnade snabbt svärdarmen från en av de andra gestalterna. Den tredje stirrade skräcklaget på mig och vände sig om och rusade allt vad han kunde. Kontrollerat tog jag upp svärdet och kastade det i en fin båge. Svärdets vinande ljud förvarnade sitt offer om vad som var på väg att ske.

- Hej vi har ett kanonerbjudande vill du det senaste inom hårdvara? Det är gratis... Du behöver bara betala för frakten.

Mitt framför honom fanns nu en snyggt lättkläd kvinna, med förföriska läppar. Istället lukt av skog och blod var nu luften fylld av parfym.

-Kod 4353, support

-Supporten, vad kan jag hjälpa dig med?

-Jag har spamm i min sektor, kan ni ta bort den?

- Vi ser ingen spamm i din sektor.

- logga ut kod 83783++0

Det var ingen ide att att ens försöka få hjälp från supporten alltid denna reklam. Som alltid.

Nu dök rummet upp. En etta med en säng och dom mest nödvändiga sakerna man behövde. Med andra ord en toa, säng och torr mat.
Huvudet värkte av allt för mycket tid online och för lite sömn.

Han laddade in sitt sömnprogram och rummet fylldes upp med ett hav där han låg och vaggades till ro i en båt, samtidigt som vinden smekte hans hud. Ljudet från när vågorna slog långsamt mot skrovet fick honom att somna.

Hur skulle det påverka oss om vi kunde leva ut "allt" i en onlinevärld?

Om du skulle besitta dessa egenskaper du får online och känna som om dom var verkliga. Tex hade du ont i ett knä och valde en rollperson som kunde springa och hoppa , kanske flyga. Känslan skulle vara verklig. All fysisk smärta, begrännsning du kände innan skulle inte finnas längre.

Skulle vi klara av att stänga av och vara offline eller skulle vi bli psykiskt beroende så att vi inte klarade att vara offline?

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
986172
December 3, 2005 - 12:19 am
sp_Permalink sp_Print

Med största sannolikhet skulle det finnas massor med människor som blev beroende och sen massor med människor som klagade på hur de kan förstöra sina liv på det sättet.

Ungefär som det ser ut idag.

abishai
Member
Medlem
Forum Posts: 3989
986184
December 3, 2005 - 12:30 am
sp_Permalink sp_Print

Två ord: lucid dreaming.

Lätt att träna upp och jävligt skoj när det fungerar.

Exige
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 98
986461
December 3, 2005 - 4:05 pm
sp_Permalink sp_Print

abishai wrote: Två ord: lucid dreaming.

Coolt om det fungerar för dig :).

Kan du beskriva hur det känns om det är okej?

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
986568
December 3, 2005 - 7:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Sett The Matrix lite för många gånger? 😉

abishai
Member
Medlem
Forum Posts: 3989
986594
December 3, 2005 - 7:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Exige wrote: [quote=abishai]Två ord: lucid dreaming.

Coolt om det fungerar för dig :).

Kan du beskriva hur det känns om det är okej?

Nja, man ska nog uppleva det själv. En grej man ska försöka komma ihåg, bli inte för "upphetsad" för då vaknar man bara direkt. embarassed Det är väl oftast det som händer för mig, man måste koncentrera sig som en jävla röv. Men ska tydligen vara olika hur lätt/svårt det är för olika personer.

Att försöka utveckla något som gör att man kan stanna i det där drömläget. Typ en lucid dreaming-koma. :bgrin:

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 115
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL