January 12, 2004
fastbullit wrote: Du har uppenbarligen gjort denna tråden bara för att keffing tydligen inte orkade med att "tjafsa" med såna som tyckte att man skulle ta det hela mer allvarligt. Eller för att du ville predika om att man skulle ta hormonstinna tjejer i tonåren som inte riktigt vet vad dem vill förutom att bevisa sin egen existens på allvar. Ja man kanske kunde ta dem mer på allvar men då skulle ju flera börja med dessa fasoner och då har man ett större problem..
Jag är varken ute efter att tjafsa eller predika.
Jag blir uppriktigt sagt rädd när jag läser vad vissa skriver.
Även om vissa skriver så för att verka tuffa och balla, så finns det dom som har dessa tankarna.
Det finns även de om läser sådana inlägg och tycker att dom är mindre värda och mår ännu sämre.
May 3, 2004
fastbullit du har en ovanlig men lysande poängtering av problemet.
På tal om stora och små på internet så är det oftast så att de som är mest kaxiga på internet är minst i verkligheten och vice versa. De som har självförtroende och kan behärska sig i verkligheten behöver inte ta ut sina känslospel på samma sätt som en nedtryckt nörd kanske gör... Detta får ni dock dra egna slutsatser av, jag nämner inga namn 😛
August 25, 2001
KorSpo wrote: fastbullit du har en ovanlig men lysande poängtering av problemet.
På tal om stora och små på internet så är det oftast så att de som är mest kaxiga på internet är minst i verkligheten och vice versa. De som har självförtroende och kan behärska sig i verkligheten behöver inte ta ut sina känslospel på samma sätt som en nedtryckt nörd kanske gör... Detta får ni dock dra egna slutsatser av, jag nämner inga namn 😛
=
Callister wrote: Det roligaste var ju att se alla spågummor i tråden också. De flesta verkade ju känna den här tjejen...
Förlåt va ba tvungen. 😮
August 16, 2002
jag orkar iaf inte diskutera denna tråd, eftersom det är i princip samma snack i den förra tråden...
det som många inte förstod var att meningen med min tråd var att visa hur jävla dumma vissa personer (tjejjer) blir så fort livet är inte precis som förut...
sen så ser jag inte poängen i denna tråd heller, känns mer som att du vill få sista ordet
sen vill jag påminna att dom enda här som känner tjejjen i fråga är jag och korspo, och vi kan båda intyga att hon är den mest normala 16-åriga bruden... aa iaf ända tills hon rispade sig i armarna
June 30, 2003
January 12, 2004
keffing wrote:
det som många inte förstod var att meningen med min tråd var att visa hur j**la dumma vissa personer (tjejjer) blir så fort livet är inte precis som förut...sen så ser jag inte poängen i denna tråd heller, känns mer som att du vill få sista ordet
Poängen med denna tråden är att ingen kan säga som du just sagt.
INgen kan säga att det du upplever jobbigt är bara strunt och fjanterier.
sen vill jag påminna att dom enda här som känner tjejjen i fråga är jag och korspo, och vi kan båda intyga att hon är den mest normala 16-åriga bruden... aa iaf ända tills hon rispade sig i armarna
Okey.
Hon var normal, men inte nu?
Är det då rätt och riktigt att ha den attityden tycker du?
Att hon bara är en fjant?
Du ser inget fel i det, eller?
January 21, 2004
Ibland undrar man.. vissa tror att de vet så mycket, vilket de säkert gör. Men de vet inte allt. jag tror jag förstår vad keffing menar, jag har själv mött många sådana personer och de BEHÖVER inte prata med en psykolog. Naturligtvis finns det många andra som faktiskt behöver det. och dem skulle iaf aldrig jag tveka om att hjälpa på alla sätt. Men som sagt, bara för att det oftast är på ett sätt betyder det inte att det är så i alla fall..
December 5, 2004
January 14, 2002
Bertilsdotter wrote: Ursäkta mig, men vad är detta för förutfattat skitsnack om att det bara är tjejer som beter sig på detta viset?
som jag ser det verkar det inte vara nån som sagt det.. bara att det är majoriteten tjejer som gör det, mao flest tjejer men även killar.
December 5, 2004
Tror att jag reagerade främst på det keffing skrev i sin nu låsta tråd:
"meen men... skälet med denna tråd var inte att hänga ut henne (har jag skrivit ett namn?), utan att visa hur extrema dumma brudar kan bli när dom blir lite pressade eller vad man ska säga..."
Samt det lilla som dök upp här innan.
keffing wrote: det som många inte förstod var att meningen med min tråd var att visa hur j**la dumma vissa personer (tjejjer) blir så fort livet är inte precis som förut...
Tror inte att det är en fråga om att tjejer gör det mer än killar. Däremot kan jag tänka mig att tjejerna pratar mer om det, och på så vis ge sken av att vara i majoritet.
January 12, 2004
Tyrfing wrote: [quote=Vitamin-C][quote=Tyrfing]Detta är anledningen att jag håller mig till psykist starka personer, =P
definera psykist starka personer
Personer som klarar av normala motgångar, säger vad dom tycker och bildar sin egen uppfatning om saker.
Kruxet är att man inte kan säga vad som är normalt för andra.
Det du kanske anser vara en normal motgång kan kanske knäcka mig totalt, och vice versa.
September 28, 2003
normala motgångar: flickvännen sticker, man får något ig, man får stryk eller nåt sånt då (baggis)
hårda motgångar: föräldrar skiljer sej, släkten dör, långtidsvistelser på sjukan, aaah that sort of thing (jobbigt ett tag)
extrema motgångar: ens barn dör (då skulle jag bli gryymt deppig), ens föräldrar dör, syskon jaa sånt typ
nu talar jag för mej
March 14, 2004
Tyrfing wrote: [quote=Vitamin-C][quote=Tyrfing]Detta är anledningen att jag håller mig till psykist starka personer, =P
definera psykist starka personer
Personer som klarar av normala motgångar, säger vad dom tycker och bildar sin egen uppfatning om saker.
Jag dissar alla gnällspikar jag... Man kan inte grina för allt liksom
January 12, 2004
fastbullit wrote: normala motgångar: flickvännen sticker, man får något ig, man får stryk eller nåt sånt då (baggis)
hårda motgångar: föräldrar skiljer sej, släkten dör, långtidsvistelser på sjukan, aaah that sort of thing (jobbigt ett tag)
extrema motgångar: ens barn dör (då skulle jag bli gryymt deppig), ens föräldrar dör, syskon jaa sånt typnu talar jag för mej
Precis...
Du talar för dig.
Jag känner till en del som inte klarar av att tjejen stack, men som har klarat av att familjemedlemmar dör.
Hänger du med?
Felet en del gör är att dom utgår från sig själva, det är där det största felet ligger.
August 16, 2002
obelix wrote:
Okey.
Hon var normal, men inte nu?Är det då rätt och riktigt att ha den attityden tycker du?
Att hon bara är en fjant?
Du ser inget fel i det, eller?
men herregud... du försöker verkligen vrida o vända på allt jag säger... om jag inte hade skrivit det i bold så hade du skrivit
"vadå, om hon nu är normal, varför rispade hon sig då???"
sen vet jag inte vad du försöker få fram där... jag tycker att hon är en fjant ja, för att hon ska hålla på som hon gör för att "hon är stressad för att inte bo hemma"... jag menar shit, det bara skriker "hej jag vill ha uppmärksamhet"... du kanske läste mitt sista inlägg i den andra tråden, och enligt mina erfarenheter som jag skrev om, så är inte "stress över att inte bo hemma" ett tillräckligt bra skäl över att börja hålla på med du vet vad...
och nej, jag ser inget fel i att tycka att hon är fånig, jag får väl tycka vad jag vill... sen så är det ju en annan sak att säga det till henne, vilket jag såklart inte gör...
jag menar, om man nu ska rispa sig i armarna så är det ju klart att man mår dåligt, men "stress över att inte bo hemma", tja, det visar ju bara hur svaga mentalt vissa personer är... och eftersom det är mest tjejjer så visar det väl att tjejjer är svagare mentalt i känslomässigt laddade situationer...
Bertilsdotter wrote:
Samt det lilla som dök upp här innan.[quote=keffing]det som många inte förstod var att meningen med min tråd var att visa hur j**la dumma vissa personer (tjejjer) blir så fort livet är inte precis som förut...
Tror inte att det är en fråga om att tjejer gör det mer än killar. Däremot kan jag tänka mig att tjejerna pratar mer om det, och på så vis ge sken av att vara i majoritet.
med (tjejjer) så menade jag egentligen (den här tjejjen)... ursäkta om jag var otydlig... däremot så kan du se mitt resonemang ovan...
1 Guest(s)