January 12, 2004
Extatic wrote: obelix ge dig, keffing har sagt att han inte orkar tjafsa mer.. dessutom tror jag inte du kan ändra hans åsikt om saken.
Jag tvingar inte honom att skriva i denna tråden, han kan när som helst sluta.
Jag tycker att det är skrämmande och trist att läsa dom felaktiga antaganden, och dom förutfattade meningarna som finns.
Jag kan bara hoppas att vissa blir klokare och smartare ju äldre dom blir.
January 22, 2003
Vad är det igentligen som ni tjafsar om?
Båda har ju rätt, fast på olika sätt.
Tjejen som Keffing snackar om kanske är precis som han säger en "Attention whore", känner själv en tjej som gör/gjorde samma saker, och hon hade det inte det minsta jobbigt utan ville bara ha uppmärksamhet.
Men sen ska man precis som obelix säger inte dra alla över en kam, bara för att någon klarar det behöver inte nån annan göra det.
Sen det du säger Obelix, olika personer klarar olika mycket psykisk påfrestning, självklart stämmer ju det. Men du vet väll ingenting om tjejen som Keffing snackar om?
Han verkar ju känna henne ganska bra, så varför skulle han inte kunna ha rätt.
Så för att summera vad jag just skrev:
Keffing har kanske rätt om just den tjejen
Obelix har rätt i att alla är olika
Just my 2 cents 🙄
August 20, 2001
Visst kan det finnas personer som gör sådant bara för att få lite "attention", men andelen som gör det för att de mår dåligt är större.
Jag har aldrig varit i den situationen att jag haft vänner eller folk omkring mig som gjort så. Så jag kan inte svara hur jag skulle reagera.
Däremot borde man med lite stöd (tex från föräldrar, vänner om man nu kan få det) lösa problemen... Får man inget stöd från början kan det ju gå så långt att man ta självmord.
2 Guest(s)