October 28, 2002
DiDi wrote: [quote=Callister][quote=Hauk]vad är utbildninsgreserven ?
Jag tror att det är såhär :
Du slipper lumpen helt, fast du är med i någon reserv som kommer tränas upp om det blir krig.. typ.. :bgrin:
Jo så är det... Utbildningsreserven kan även användas vid krissituationer. Tex om vi skulle få nån enorm skogsbrand och det behövs mer folk som hjälper till.
jaha ? helvete heller att jag tänker hjälpa till.
August 20, 2001
Hauk wrote: [quote=DiDi][quote=Callister][quote=Hauk]vad är utbildninsgreserven ?
Du slipper lumpen helt, fast du är med i någon reserv som kommer tränas upp om det blir krig.. typ.. :bgrin:
Jo så är det... Utbildningsreserven kan även användas vid krissituationer. Tex om vi skulle få nån enorm skogsbrand och det behövs mer folk som hjälper till.
jaha ? h*****e heller att jag tänker hjälpa till.
Chansen att du får hjälpa till är en på miljonen eller nåt sånt 😉
June 20, 2002
det finns ett jätteenkelt sätta att slippa...
i lagen står det nämligen bara att man måste infinnas sig på mönstringen, inget om att man måste genomgå mönstringen...
har en polare som gillar hyss och som har kollat upp det där också...
bara du är där finns det inga påföljder för att vägra mönstra...
June 23, 2002
DiDi wrote: [quote=Hauk][quote=DiDi][quote=Callister][quote=Hauk]vad är utbildninsgreserven ?
jaha ? h*****e heller att jag tänker hjälpa till.
Chansen att du får hjälpa till är en på miljonen eller nåt sånt 😉
Va så stor chans?!?! :cy: :bgrin:
boogey wrote: det finns ett jätteenkelt sätta att slippa...
i lagen står det nämligen bara att man måste infinnas sig på mönstringen, inget om att man måste genomgå mönstringen...
har en polare som gillar hyss och som har kollat upp det där också...bara du är där finns det inga påföljder för att vägra mönstra...
Haha.
Tja det är ju ett sätt också det. 😀
June 3, 2001
Kim^ wrote: Min farsa berättade detta
Om du säger att du är Bög eller Sängvätare (sån som kissar i sängen) så vill dom inte ha dig där 😀
Hahaha!!
Min pappa fick sitta i finkan i 3 dagar.
Han fick order om att vakta grinden.
Farsan stog där i 5 minuter sen häckta han av grinden och gick in.
Dom blev inte så glada på honom då.. 🙄
"-Vaddå jag vakta ju grinden" försökte han med.
"-Du sa aldrig att grinden skulle sitta kvar" tyckte farsan.
Killen typ 😡
January 23, 2002
Har inte orkat läsa alla inläggen så någon kanske redan skrivit detta.
Tydligen, kanske e en skröna, så har någon gjort så här å sluppit lumpen ganska omgående:
Han genomförde alla tester vid mönstringen normalt men när han kom till psykologen så gick han in i rummet till fönstret, vid fönstret fanns det långa gardiner som gick ner till golvet. Han rullade då in sig i en av dem och sa att han var en vårrulle. Sen var det fixat.
August 20, 2001
Callister wrote: men asså om man säger att man typ är en varmkorv eller något..
Dom fattar ju att det inte är seriöst ffs.. Eller vill dom inte ha dig i lumpen bara för du är larvig isf? 8)
Hmmm tänk om det hänger med en resten av livet...
"Tyvärr kan du inte få jobbet du sökte för vi ser här att du tycker om att leka att du är en varmkorv."
😛
October 28, 2002
DiDi wrote: [quote=Callister]men asså om man säger att man typ är en varmkorv eller något..
Dom fattar ju att det inte är seriöst ffs.. Eller vill dom inte ha dig i lumpen bara för du är larvig isf? 8)
Hmmm tänk om det hänger med en resten av livet...
"Tyvärr kan du inte få jobbet du sökte för vi ser här att du tycker om att leka att du är en varmkorv."
😛
well, har hört liknande historia av en kusin.. tvekar på att den är sann dock men iaf..
en bekant till honom ska tydlgen ha kommit in till psykologen, suttit ett tag, för att helt plötsligt resa sig upp, lägga sig på mattan, rulla in sig, och intensivt skrika "JAG ÄR EN KÅLDOLME!!!" för att efter en liten stund sätta sig normalt igen, och sedan upprepa proceduren efter en stund igen.
November 26, 2002
Steel wrote: Har inte orkat läsa alla inläggen så någon kanske redan skrivit detta.
Tydligen, kanske e en skröna, så har någon gjort så här å sluppit lumpen ganska omgående:
Han genomförde alla tester vid mönstringen normalt men när han kom till psykologen så gick han in i rummet till fönstret, vid fönstret fanns det långa gardiner som gick ner till golvet. Han rullade då in sig i en av dem och sa att han var en vårrulle. Sen var det fixat.
tvärtom, de genomskådade honom, och han fick en ännu värre plats.
Finns ganska många exempel på dylika fall
September 17, 2001
lol, gör lumpen nu grabbar! visa vad ni går för. är ni otrimmade och har dålig diciplin lär det vände. ni blir bättre männsikor ;).. dessutom lär det bli skoj! jag ser faktiskt fram emot att göra lumpen om 2-3 år :).
bara mesar som inte törs :P.. "dagens män.." suck.
July 27, 2002
Öwall wrote: [quote=Callister]Eftersom det är lag på att man inte måste göra lumpen längre.. Så är jag inte specielt orolig ändå. :bok:
eh?
jag tror knappast att de har slopat totalförsvarsplikten bara sådär
Jag nämnde ju i tråden tidigare det..
DU måste komma på mönstringen om du inte har läkarintyg..
Men du måste inte gå lumpen.. det är frivilligt
November 26, 2002
Callister wrote: [quote=Öwall][quote=Callister]Eftersom det är lag på att man inte måste göra lumpen längre.. Så är jag inte specielt orolig ändå. :bok:
eh?
jag tror knappast att de har slopat totalförsvarsplikten bara sådär
Jag nämnde ju i tråden tidigare det..
DU måste komma på mönstringen om du inte har läkarintyg..
Men du måste inte gå lumpen.. det är frivilligt
Det har du nog fått om baktassen. Om pliktverket beslutar att du ska tjänstgöra så blir det så. Däremot kan du få vapenfri tjänst.
5 Guest(s)